Morelo – mechanische differentieelslot en ESP met Telma remmen voor Iveco Daily campers

Bij de grotere jongens onder de campers vinden we de chassis terug van het Italiaanse Iveco. Zo ook gebruikt Morelo (uit de Duitse Knaus groep) voor zijn modellen het chassis en de motoren van Iveco Daily. Zo heeft de Daily een Het mechanische differentieelslot om de camper van de weide weg te krijgen als je vast komt te zitten. Daarbij met Telma remmen die zacht en soepel tot 90% van alle remhandelingen uitvoeren, waardoor de bedrijfsrem niet oververhit raakt. Dat in combinatie met de VB luchtvering op een Fahrzeugbau Meier aangepast chassis en je zit op rozen voor jaren.

Het mechanische differentieelslot

Wie heeft de grootste camperplaats op de gladde weide? En wie geraakt er nog weg na de regen gedurende gans de dag en nacht? Het mechanische differentieelslot helpt camperaars die hebben gekozen voor de Iveco Daily. Dit kenmerk van echte terreinvoertuigen is veel effectiever dan de wiel-selectieve rem-interventie in auto’s en SUV’s. Elke aandrijfas heeft een differentieel zodat beide wielen met verschillende snelheden kunnen draaien in bochten. Als het ene wiel echter in gladde omstandigheden draait, zendt het andere wiel niet langer kracht uit. Als u het differentieelslot op het dashboard activeert, zijn beide aandrijfwielen star verbonden. Het is niet langer het gladde wiel dat je tegenhoudt, maar het grijpende wiel dat je verder brengt en waardoor je weg zal geraken.

Het is niet langer het gladde wiel dat je tegenhoudt, maar het grijpende wiel dat je verder brengt en waardoor je weg zal geraken.

Standaard ESP voor de Daily en Telma remmen

Wilt u rijden met een gevoel van extra veiligheid? Dan kunt u de standaard ESP voor de Iveco Daily gebruiken zonder het comfort van de volledige luchtvering op te offeren. Of de elektromagnetische wervelstroom rem van Telma. De nummer één voor veilig remmen werkt direct op de aandrijflijn en zorgt ervoor dat het voertuig tot stilstand kan afremmen. De Telma remt zacht en soepel tot 90% van alle remhandelingen, waardoor de bedrijfsrem niet oververhit raakt. Bovendien beschermt slijtage zonder remmen de bedrijfsrem en leidt zo tot een aanzienlijke verlaging van de bedrijfskosten.

Morelo kiest voor Meiser chassis

Uit hun  jarenlange ervaring leert Morelo dat sommige bij de aanschaf van een nieuwe camper vaak economisch zijn ( op hun portemonnee zitten) als het gaat om de technische uitrusting. Tijdens de eerste vakantie worden de nadelen van deze tactiek echter duidelijk: terwijl campervrienden in luchtstoelen zweven, met een brede vooras en gedempt door VB ActiveAir luchtvering, belasten zelfs kleine bultjes in de weg de zenuwen en het zitvlak. Veel retrofits kunnen alleen worden geïmplementeerd met extra inspanningen en hogere kosten in vergelijking met originele apparatuur. Geniet van het volledige comfort van een Morelo vanaf het begin, en kies voor de chassistechnologie van Fahrzeugbau Meier!

Geniet van het volledige comfort van een Morelo vanaf het begin, en kies voor de chassistechnologie van Fahrzeugbau Meier!
Geniet van het volledige comfort van een Morelo vanaf het begin, en kies voor de chassistechnologie van Fahrzeugbau Meier!

Voor dealers van Morelo campers in België: ga naar https://www.camperland.be/merkengroep/knaus-fabrikant/morelo/morelo-duitse-premium-camperfabrikant-knaus-groep/

Bronnen:

Nieuwsbrief Morelo, december 2019

Bewerking Rudi Van Overloop voor Camperland.be