Motorhome en camper databank 2025 - Camperland.be

Modeljaar 2025 is in opbouw met ... +/- 700 (01/01/25) / van 1680 modellen

Vanline Vanstar | Minivan – urban of vrijetijdsvoertuig | Mercedes Vito Tourer 136 PK (100 kW) | 5,14 m | 2 (4) slaapplaatsen | de lichtste motor | modeljaar 2025

Vanstar met 16 inch velgen (17 inch in optie) en de lichtste 136 Pk motor met het minste koppel, ideaal als instapmodel.
Model: Vanline Vanstar

Data en prijzen op 13 december 2024

Record ID: 26890

Login (of registreer) om de specifiekere aankoopprijs zien en/of download de prijslijst in pdf.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Blik op de zitbanken met railsysteem in de Vanline Vanstar op Mercedes-Benz - modeljaar 2024 - foto Possl Media Press 12.2024
Blik op de zitbanken met railsysteem in de Vanline Vanstar op Mercedes-Benz - modeljaar 2024 - foto Possl Media Press 12.2024
Geen subtype indeling

Is geen nieuw model,
bestaat al enige tijd in deze serie.

Type voertuig: Minivan - urban of vrijetijdsvoertuig

Motor: Mercedes Vito Tourer Pro 2.0 l 114 CDI 100 kW/136 PK
Chassis: Mercedes Vito Tourer
MTM: 3100 kg
Aanhanger: 2000 kg geremd, 750 kg ongeremd
Close van de matras van het pop-up slaapbed op het dak van de Vanline Vanstar minivan, urban of vrijetijdsvoertuig op Mercedes Vito Tourer met de sterkste motor met het hoogste koppel voor subliem rijplezier - modeljaar 2025 - foto Possl Media Press 12.2024
Close van de matras van het pop-up slaapbed op het dak van de Vanline Vanstar minivan, urban of vrijetijdsvoertuig op Mercedes Vito Tourer met de sterkste motor met het hoogste koppel voor subliem rijplezier - modeljaar 2025 - foto Possl Media Press 12.2024

Serie: Vanstar

OMSCHRIJVING serie algemeen

De Vanster staat op Citroen SpaceTourer, de Vanstar op Mercedes Klasse V of Vito Tourer. Motoren beginnen vanaf 140 PK tot de krachtigste 240 PK. Ook verkrijgbaar in een vierwielaandrijving. Achter de schermen zien we de knowhow terug van het Duitse Possl. De keuken uitrusting is optioneel te kiezen. Rechtop staan is natuurlijk niet onmiddellijk mogelijk behalve als het pop-up dak staat uitgeklapt. Beneden staan de zitbanken op rails en kunnen ze ook omgevormd worden tot twee slaapplaatsen. De passagiersstoelen kunnen gedraaid worden. Om gemakkelijk de camperauto in- en uit te klimmen zijn schuifdeuren voorzien aan beiden kanten van het voertuig die de in- en uitstapruimte extra breed maken maar het je ook gemakkelijk maken om de zit- en slaapruimte in het weekend om te vormen tot een laadruimte tijdens de werkwerk.

Technische basisgegevens voor Vanline Vanstar

Lengte: 5.14 m

Breedte: 1.93 m

Hoogte: 1.99 m

Wielbasis: 3.2 m

Restlengte: 1.94 m

Totaal aantal slaapplaatsen: 2 (4)

Totaal aantal zitplaatsen: 5 (8) (gehomologeerde)

Model: Vanline Vanstar

OMSCHRIJVING Specifiek model

Bij deze Vanstar is er standaard geen pop-up bed maar tegen meerprijs. Het WHOOP hefdak heeft een panoramisch uitzicht. Met een dimbaar verlichtingspakket heb je voldoende werklicht of creëer je een aangenaam avondsfeertje. De draaibare en verstelbare pilootstoelen zijn comfortabel en zijn de ideale tool bij een tussenstop of pauze. Je kan op die manier met 4 personen aan de dinettetafel zitten. Binnenin de cockpit geniet je van het gereputeerde MBUX infotainment van Mercedes met een high definition displayweergave. Op het centrale touchscreen scherm zie je de relevante rij-informatie. Naast aanraakbediening kan je ook spraak commando's doorgeven.

De Vanstar is een luxe minivan maar dan zonder ingebouwde meubelen zoals een keukenblok maar wel met achteraan de zo genaamde Campbox. Die optionele Campbox in de Kitchen versie is achteraan voorzien van 1 inductiekookplaat die werkt op en 230 V aansluiting die aan de buitenzijde v/h voertuig is voorzien. Bij de optionele Campbox pakket in de Sleep-versie zit een extra bed voor 2 personen omvat. Het model is zeer geschikt voor dagelijks gebruik. De Vanstar van Vanline is een submerk van Possl.

Verkrijgbaar in een hele reeks verschillende carrosseriekleuren. Hoewel het busje standaard in Arctic White wordt geleverd, heeft u ook de mogelijkheid om te kiezen voor Obsidian Black, of uit een reeks grijze en blauwe afwerkingen, of Mountain Crystal White, Brilliant Silver en Granite Green.

Bekijk de 4 varianten van de Campbox op YouTube https://youtu.be/oZrwCGQVu8o

Font (voorzijde) en grille van de Vanline Vanstar op Mercedes-Benz in modeljaar 2024 - foto Possl Media Press 12.2024
Font (voorzijde) en grille van de Vanline Vanstar op Mercedes-Benz in modeljaar 2024 - foto Possl Media Press 12.2024
Gemiddelde Camperland.be beoordeling 2021-23 voor dit merk 70%

beoordelingen Camperland van Vanline Vanstar

Reputatie van dit model
Reputatie van dit model 57%
Wegligging en stabiliteit
Wegligging en stabiliteit 70%
Prijs/kwaliteit
Prijs/kwaliteit 86%
Kwaliteit belading - laadvermogen
Kwaliteit belading - laadvermogen 100%

PRO

  • standaard met een inductieplaat om te koken op 230 V
  • geen gas nodig om te kunnen koken
  • 230 V aansluiting voorzien aan de buitenzijde v/h voertuig
  • geschat verbruik op 7,1 tot 8,2 liter
  • optioneel dakbed wordt voorzien van een 5 cm dikke kwaliteitsmatras
  • MBUX infotainment systeem met touche- en spraakbediening

Contra

  • zonder 230 V in de buurt kun je niet koken
  • je hebt altijd een verlengsnoer van 230 V nodig
  • CO2 uitstoot 190-213 g/km
  • slaapplaatsen op het dak zijn smal
  • Possl stelt maar summiere info ter beschikking, geen data over bijv. de grootte van de watertanks

Totaal aantal foto 's: 4

Close- up van de optionele ingebouwde slaapmodule met matras en keukengerei bij de Vanline Vanstar minivan, urban of vrijetijdsvoertuig op Mercedes Vito Tourer met de sterkste motor met het hoogste koppel voor subliem rijplezier - modeljaar 2025 - foto Possl Media Press 12.2024
Close- up van de optionele ingebouwde slaapmodule met matras en keukengerei bij de Vanline Vanstar minivan, urban of vrijetijdsvoertuig op Mercedes Vito Tourer met de sterkste motor met het hoogste koppel voor subliem rijplezier - modeljaar 2025 - foto Possl Media Press 12.2024

LAADVERMOGEN

Standaard op chassis van

3100 kg

Totaal standaard leeggewicht: 2386 kg (zonder opties)
Minimum netto laadvermogen: 714 kg
Maximaal netto laadvermogen: 714 kg
Toegestane kilo's aan opties volgens fabrikant: 0 kg
Chassis verhoging mogelijk: 3100/3200

IN BLACKLIST: NEE

(zie legenda)

Slaap hoofdbed

Type hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed

keuken

Koken met 1 pitten

verwarming

Type verwarming: onbekend

verhoogd dak?

Met speciaal verhoogd dak: Nee (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)

Standaard stahoogte binnen: 1.29 m

dubbele bodem

Model met dubbele bodem: NEE

De Vanline Vanstar is ideaal voor:

Gebruiksnut
Alleen in weekend
-
Dubbel gebruik (woon-werk)
-
Meerdere weekends/jaar
Gezinsituatie
Voor families (vanaf 2 kinderen)
-
Voor koppel met kind
-
Voor koppels (singles)(duo 's)
Parkeren
Camperparken
-
Camperplaatsen
-
Campings
-
Handig in de stad
-
Parkeerplaats tot 6 m
-
Past in de garage
-
Standplaats tot 6 m

MOTORHOME & CAMPER DATABANK 2025

We zijn in een opbouwfase voor de MOTORHOME databank 2025 (+680 modellen on-line om te filteren). Plannen voor een nieuwe camper? Gebruik dan onze filters in de databank, de fiches voor alle details en/of de download beknopte prijslijst met 1664 modellen.

Je kunt met een geregistreerde account de pdf met richtprijzen van + 1664 modellen voor modeljaar 2025 downloaden (99.9% klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/ – Een volgende update is gepland voor eind januari.

CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen: zie hier hoe om CLPLUS te worden:  https://www.camperland.be/clplus-worden/

Aanverwante artikelen i.v.m. Vanline Vanstar op Camperland.be:

Extra data voor Vanline Vanstar

MOTOR Vanline Vanstar

Mercedes Vito Tourer Pro 2.0 l 114 CDI 100 kW/136 PK

Motorinhoud: 2000 CC

Euronorm motor: Euro 6

Standaard aandrijving: automaat 9 traps

Aantal traps automatische versnellingen: 9

Aantal 4x4 versnellingen nvt

TANKS Vanline Vanstar

Brandstoftank of batterij vermogen: 70 liter

Vers water

Afval water

keuken

Met 1 pitten

Gaskast - gasvoorraad in kg: nvt

koelkast

Koelkast

Type

Koelkast merk: geen opgave

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed

Afm. hoofdbed: 190x100

Zonnepaneel

(reeds geïnstalleerd)

Geen opgave

Afmetingen garage

hoogte x breedte x lengte (max.)

Afm. garage: geen opgave

Geschiedenis, evolutie, tijdslijn

geschiedenis van nieuwe series of VanLine modellen

2024

Vanstar Plus (op Mercedes-Benz Vito)
Vanstar Comfort (op Mercedes-Benz Vito)

2024
2023

E-Vanster (op Citroen)

2023
2022

Campstar (op Mercedes-Benz Vito)
Vanstar (op Mercedes-Benz Vito)

2022
2021

Vanster (op Citroen)
E-Campster (XL, M, XS) (op Citroen)

2021
2019

Campster (op Citroen) 100, 120, 150, 177
Campster Cult (op Citroen)

2019

Vergelijkbare modellen (concurrenten) in de motohome databank van Camperland tegenover de Vanline Vanstar

Loading...

Aanbevolen dealer(s) door Camperland.be voor aankoop van Vanline Vanstar

Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nederland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm,  totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.

Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant

MOTOR

Mercedes Vito Tourer Pro 2.0 l 114 CDI 100 kW/136 PK

Euronorm: Euro 6
136 PK
100 (kW)
2000 (CC)

kostprijs model per

2914 € per m³
423 € per motor PK 's

Polyester opbouw

100% polyester: geen opgave
Geen opgave onderdelen in polyester
Dikte wanden dak: geen opgave
Dikte zijwanden: geen opgave
Dikte vloerplaat: geen opgave

Prijs vanaf

(op datum van) 13 december 2024

De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

In prijsklasse van/tot: 50-60.000 €
In België vanaf 57530 €
Geen opgave voor Nederland
In Duitsland vanaf 53999 €
In Frankrijk vanaf 52299 €

Soorten beschikbare bedden

Hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed
Zitbank omvormen: JA
Hefbed: NEE
Dakbed (pop-up bed) of daktent: optioneel (= meerprijs)

Slaap oppervlakten

Afmetingen hoofdbed: 190x100
Afmetingen slaapbank: zie bij hoofdbed
Afmetingen hefbed: nvt
Afmetingen dakbed: 190x110
Totale slaap oppervlakte: 3.99 m²

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

Prijs per m² slaap oppervlakte: 14418 €

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

LAADVERMOGEN (plus)

Werkelijk aantal personen voor de berekening van netto laadvermogen: 4
Netto laadvermogen berekend op 4 personen, en zijn wel meer dan 4 gehomologeerde zitplaatsen mogelijk maar het aantal slaapplaatsen is steeds maximaal 4
Minimum netto laadvermogen: 714 kg

(= enkel inclusief de bestuurder)

Laadvermogen inclusief bijzitter: 639 kg

(= inclusief de bijzitter)

Laadvermogen inclusief bijzitter + 3e persoon + gewicht isobank: geen opgave

(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)

Resterend laadvermogen met dakbed of hefbed: 369 kg

(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)

Resterend laadvermogen met alle optionele slaapplaatsen: 369 kg

(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)

Modelnaam: Vanline Vanstar

Loop doorheen de fotocarrousel in vergrootte weergave (klik)

Overzicht series van DIT merk & specifieke model(len)

Overzicht van de Vanline series

Campster serie 
E-Campster serie
Campstar serie
Vanster serie
Vanstar serie

Voorstelling in Parijs van de nieuwe Vanster Vanstar op Mercedes-Benz Klasse V modeljaar 2022 (uit de Possl groep)
Voorstelling in Parijs van de nieuwe Vanster Vanstar op Mercedes-Benz Klasse V modeljaar 2022 (uit de Possl groep)

De meest populaire Campster serie was binnen de Stellantis groep ook beschikbaar op een Peugeot Traveller maar het meest zien we hem/haar toch in een Citroen SpaceTourer uitvoering. De Campstar en Vanstar staan toepasselijk op een onderstel van Mercedes-Benz. Daarnaast is er nog de betaalbare elektrische E-Campster. Super hard verkopen doet die niet omdat de actieradius te beperkt is gebleven. Possl durft de Campster soms als een apart merk promoten of steekt ze onder de jas van Vanline (hetgeen Camperland.be ook volgt);

Possl werkt voor de ombouw (of inbouw) vaak samen met externe (Duitse partners) maar de pop-up daken installeren ze nog altijd zelf.

Dealers, verkooppunten en handelaars in Campster, Campstar, Vanster, Vanstar minivans, campervans

Campster, Campstar, Vanster, Vanstar zijn deelmerken van de Possl groep omgebouwd op Citroën, Peugeot, Mercedes ....
In principe zijn te verkrijgen bij verdelers van Possl.

Mercedes-Benz logo (ster)

De Citroën versie van de Campster – SpaceTourer – is verkrijgbaar via het dealersnetwerk van Citroën

Campster - Campstar - Vanster - Vanstar (Possl groep) minivans

2.25
Waterdichtheidsgaranties 1.0
Beoordeling Camperland 3.5

Beter

  • Possl groep (Duitse kwaliteit)
  • Goede afwerking
  • # Mini-camper modellen
  • Keuze uit # merken

Minder

  • Beperkte levering/ dealers in BE
  • Onduidelijke garanties
  • 2 j. garantie
  • Prijs

Aanverwante Campster, Campstar, Vanster, Vanstar onderwerpen - minivan, camper van en vrijetijdsvoertuigen artikelen

De nieuwste Vanline (Vanster, Vanstar, Campster, Campstar) modellen in de motorhome database (Possl group)

Legenda

  • Gemiddelde Camperland.be beoordeling voor het merk in zijn geheel – zie ref. kwaliteitsbeoordeling campers.
  • Reputatie v/h merk – gebaseerd op jaren garantie, aantal jaren productie en kwaliteitsbeoordeling Camperland.
  • Wegligging en stabiliteit – gebaseerd op wielbasis, restlengte, grootte v/d camper, motor en chassis.
  • Prijs/kwaliteit – gebaseerd op kwaliteit beoordeling camperland + prijs/m3 camper en aantal jaren garantie.
  • Kwaliteit belading – gebaseerd op chassis, netto laadvermogen, PK motor en grootte v/d camper.
  • Populariteit v/h model – gebaseerd op promotie door fabrikant, persaandacht, bezoekcijfers en fotomateriaal.
  • Totale slaapoppervlakte in m² en prijs/m² slaapoppervlakte = na het nemen van alle (optionele) mogelijke slaapruimtes (zitbank naar slaapbank, dakbed etc. – indien voorzien voor het model.
  • Restlengte: hoe hoger hoe minder stabiel de camper op de weg zal liggen, dit is de zogenaamde achtertrein, het deel dat na de achteras komt of het verschil tussen de totale lengte – de wielbasis
  • Met hoeveel personen kunt u daadwerkelijk met dit model de baan op zonder overbeladen te zijn? Zie onder CLPLUS cijfers aub.
  • AWD of RWD =achterwielaandrijving, VWD of FWD = voorwielaandrijving

Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”

  • NEE = TOP! Het model haalt de Camperland norm van min. 400 kg netto laadvermogen op het standaard chassis van fabrikant. Let echter op – dit cijfer = met inbegrip van slechts 1 persoon (bestuurder)(75 kg)
  • JA = koopt dit model nooit op dit (het standaard) chassis tenzij:
    • JA = koopt dit model mits je kunt kiezen voor een hoger MTM (chassis) (indien optioneel mogelijk) of
    • JA = voorzie als alternatief een trekhaak + aanhanger om overbeladen te voorkomen v/h campermodel
    • JA = let op het extra gewicht van het aantal personen dat tegelijkertijd met de camper reist
    • JA = let op het extra gewicht van de opties die je kiest en waar de fabrikant aan een max. gehouden is

Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.

Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.

    • MAX met gordel: heb je optioneel tot 5 slaapplaatsen en zijn er maar 4 gehomologeerde stoelen dan kun je niet met 5 reizen. Het beladingscijfer wordt dan berekend op 4 personen
    • MAX met gordel tekst: toelichting bij het bovenstaande
    • Netto 2 slapers: het gewicht van de bijzitter in mindering van je laadvermogen
    • Netto 3 slapers: het extra gewicht van de isobank + 3é persoon in mindering gebracht
    • Netto dakbed/hefbed: het gewicht van 2 personen + gewicht van hefbed of dakbed in mindering gebracht van je laadvermogen (kan in combinatie zijn met Netto 3 slapers
    • MAX in mindering: het maximale gewicht van optionele bedden + personen in mindering gebracht van het laadvermogen – conform MAX met gordel

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).

Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Motorhome database © Camperland 2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.

Login met een (gratis) CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.

Geregistreerde gebruikers kunnen tijdelijk deze functies (filters) gebruiken. Verhoog voor verder gebruik en in je zoektocht best je registratie (gratis) naar het clplus status om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken zoals specifieke belading volgens het aantal passagiers e.d.m.