Record ID: 20686
De V MAX is er in 2 uitvoeringen: de standaard Start Edition en de sportievere Sport Edition. Start Edition - alles wat je standaard nodig hebt. De MAX busjes staan voor VANS met een dubbellaags bed achterin dat elektrisch in de hoogste is in te stellen. Je slaapt dus per 2 in 2 lagen boven elkaar. De MAX, dat is een andere manier van reizen.
Lengte: 5.99 m
Breedte: 2.05 m
Hoogte: 2.61 m
Stahoogte: 1.88 m
Wielbasis: 4.03 m
Restlengte: 1.96 m (hoe hoger hoe minder stabiel)
Totaal aantal slaapplaatsen: 4 (5)
Totaal aantal zitplaatsen: 4 (gehomologeerde)
Verwarming op brandstof tijdens het rijden met programmeerbare digitale regeling. Automaat AT 9-traps. Als opties is er o.a. upgraden naar een 5000 Watt dieselverwarming, een chassis 3.5 T Heavy Duty al dan niet met de sterke 180 PK (met automaat) motor. De MAX is verschillend van de andere modellen door zijn 2 lagen van bedden, die ook nog eens in de hoogte zijn te regelen. Ben je het ene weekend maar met twee op stap dan laat je één bed omhoog tegen het plafond hangen (elektrisch bedienbaar). De compressie koelkast werkt niet op gas. Om te koken is er een kleine gaskast voorzien.
Type hoofdbed: hoofdbed + tweede bed erboven
Koken met 2 pitten
Koelkast inhoud: 84 liter
Type verwarming: Truma Combi 4000 diesel - ringverwarming
Gijs watertank: 75 liter
Vers watertank: 90 liter
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
* 16 inch sportieve zwarte velgen
* de enige met tot 5 mogelijke slaapplaatsen
* lage binnen- (sta) hoogte
* onvoldoende technische info beschikbaar
Door jeanjean 8 maanden geleden
Een mooie eindejaar en een gelukkig en gezond 2024 vanwege de Redactie
Door Redactie Camperland 9 maanden geleden
X serie (Combo)
V serie (vans)
V MAX serie (vans)
S serie (compact)
C serie (alkoven)
half- en integralen series
De zuster of broer van Chausson volgt zijn eigen modellen benamingen. Meestal verschillen die jaar naar jaar, met het idee dat het interieur of steeds veranderingen ondergaat (motief, kleur). Challenger is een Franse motorhome bouwer met een breed gamma waaronder vnl. VANS (V) en Van MAX met dubbele rij bedden achterin, halfintegralen. De X-serie (voorheen Combo) is een moderne trendzetter, vooral de X 250 met een grote dressoirkast. Daarnaast nog enige integraal (XLB) en alkoof (A) modellen.
Modellen in 2025 in 3 uitvoeringen:
De V-serie staat voor de afkorting voor VANS of woonbusjes. Challenger heeft 2 V series: de gewone en de MAX. De MAX serie onderscheidt zich doordat het achteraan twee lagen bedden heeft (2 lagen)(afbeelding).
Het VAN busjes programma is voor 2024 vernieuwd met 5 modellen. Het andere onderscheidt wordt gemaakt door de pakket uitvoering Start of Sport Edition, allen op een Fiat chassis van 3.500 kg met 140 PK motor. De Start met een manuele 6-bak, de Sport met een 9-traps automaat. Sport Edition is voorzien van de grijze Campovolo afwerking en een extra uitrustingspakket. Zie onder pakketten voor meer details.
Idem als uitrusting als Start Edition (inclusief ook het Accessoires pack) met afwijkend:
Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.
Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!
In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
Accessoire Pack reeds inbegrepen in de basis uitrusting
Is reeds inbegrepen bij de Standaard uitrusting van de Sport serie.
(Trigano groep)
(zustermerk van Chausson met gelijkaardige modellen maar andere modellenbenamingen)
Doorsnede van de IRP structuur bij campermerk Challenger, modeljaar 2019
Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.
Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft. Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Motorhome database © Camperland 2023-2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen. Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria.
Aanmelden van:
Totaal aantal unieke Europese bezoekers bij Camperland op 1/08/24: 3.5 miljoen (Awstats).
Totaal aantal maal gelezen camper artikelen op 1/08/24: 19 miljoen (Pages)(Awstats).
Totaal aantal hits op 01/08/24: 440 miljoen (Awstats).
Camperland.be © eigendomsrechten 2018 - 2024 - alle rechten voorbehouden.