*Motorhome en camper databank - beknopte DATAFICHE Camperland.be

Randger R531 | Minivan – urban of vrijetijdsvoertuig | Ford Transit Custom EcoBlue TDCi 2.0 – 96 kW/130 PK | 5.34 m

Data en prijzen op 1 februari 2024

Record ID: 21509

De R531 heeft een grote keuken en badkamer. Het merk doelt op 4 beschikbare slaapplaatsen, camperland beperkt deze tot 3 volwaardige
Modelnaam: Randger R531
Geen subtype indeling

Is geen nieuw model (voor 2024),
bestaat al enige tijd in deze serie.

Type voertuig: Minivan - urban of vrijetijdsvoertuig

Chassis: Ford Transit Custom
Motor: Ford Transit Custom EcoBlue TDCi 2.0 - 96 kW/130 PK
MTM: 3200 kg
Aanhanger: 750 kg ongeremd

OMSCHRIJVING serie algemeen

De minivan serie van Randger staat vaak op de Renault Trafic (Phase 2) met de keuze uit 3 motoren 130, 150 tot 170 PK. Maar andere modellen zoals de R490 staat op een Ford Transit Custom met een 130 PK motor (en 170 PK in optie).

Technische basisgegevens voor Randger R531

Lengte: 5.34 m

Breedte: 1.98 m

Hoogte: 2.09 m

Geen opgave

Wielbasis: 4.31 m

Restlengte: 1.03 m (hoe hoger hoe minder stabiel)

Totaal aantal slaapplaatsen: 3

Totaal aantal zitplaatsen: 4 (gehomologeerde)

OMSCHRIJVING Specifiek model

De R531 op Ford heeft 4 zit- en 3 slaapplaatsen voor volwassenen maar wel een draaibaar cassettetoilet. Er is een douche met houten vlonder en een wastafel ter beschikking. Standaard met Remistore verduistering in cabine. Standaard Lithium batterij. Elektrische opstap. Ook standaard is de Truma 4000 dieselverwarming met hoogtekit.

Prijs vanaf

In België vanaf 66014 €

De Randger R531 is ideaal voor:

Gebruiksnut
Dubbel gebruik (woon-werk)
-
Kortere verblijven (3-5 dagen)
-
Meerdere weekends/jaar
-
Winter- en zomer op stap
Gezinsituatie
Ik wil SIMPEL (lowcost instapmodel)
-
Voor koppel met kind
-
Voor koppels (singles)(duo 's)
Parkeren
Camperparken
-
Camperplaatsen
-
Campings
-
Handig in de stad
-
Past in de garage
-
Standplaats tot 6 m
Gemiddelde Camperland.be beoordeling 2021-23 voor dit merk 70%

beoordeling van Randger R531

Reputatie van dit model 57.55%
Wegligging en stabiliteit 74%
Prijs/kwaliteit 0%
Kwaliteit belading - laadvermogen 68%
Populariteit van dit model binnen zijn specifieke serie
Score i/d serie - 7%
PRO

  • standaard badkamer met douche aan boord
  • standaard dieselverwarming met hoogtekit

Contra

  • slaapbank van slechts 90 cm breedte is eigenlijk maar geschikt voor 1 volwassene
  • grotere keuken maar ten koste van de slaapruimte

Totaal aantal foto 's: 1

Randger logo
Algemene serie foto - Camperland' s Motorhome Databank

LAADVERMOGEN

Totaal standaard leeggewicht : 2625 kg (zonder opties)
Minimum netto laadvermogen: 575 kg
Maximaal netto laadvermogen: 575 kg
Chassis verhoging mogelijk: nvt

IN BLACKLIST: NEE

keuken

Koken met 2 pitten

verwarming

Type verwarming: Truma Combi 4000 diesel met hoogtekit

Aanverwante artikelen i.v.m. Randger R531 op Camperland.be:

SERIE, MODEL, submodel en/of pakket (packs) camper benaming

Merk: Randger

Serie: R531

Model

Geen type indeling bij dit model

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed

Zitbank omvormen: JA, is standaard inbegrepen
Hefbed: NEE, geen hefbed
Dakbed (pop-up bed) of daktent: JA, is standaard inbegrepen

Slaap oppervlakten

Totale slaap oppervlakte: 4 m²

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

MOTOR Randger R531

Ford Transit Custom EcoBlue TDCi 2.0 - 96 kW/130 PK

Motorinhoud: 2000 CC

Aantal manuele versnellingen: 6

verwarming

Type: Truma Combi 4000 diesel met hoogtekit

Vermogen: 4000 Watt

keuken

Met 2 pitten

Gasvoorraad: 1x2,7 (in gaskast)

Vers watertank: 70 liter

Gijs watertank: 30 liter

koelkast

Koelkast inhoud: 41 liter

Stel een vraag over dit model aan de Camperland Community

Overzicht series van het merk & specifieke model(len)

Overzicht van de Randger series

R serie (Mini-Vans)
R serie (Vans)
C serie (Compacte)

Randger R620 op Renault Master - foto Camperland op Salon van Bourget Parijs op 09.22
Randger R620 op Renault Master – foto Camperland op Salon van Bourget Parijs op 09.22

Randger is een zusterbedrijf van Font-Vendome. Het kleine merk, vooral populair in eigen land, heeft een beperkte serie modellen. Meestal wordt voor Renault gekozen (Trafic en Master). Maar ook Ford Transit komt aan bod, vooral in 4×4 modellen. Hetzelfde type compacte 3-in-1 badkamers bijvoorbeeld vind je bij beide merken Randger en Font-Vendome terug, beiden zitten in de Frase Trigano groep. De VANS worden geproduceerd in de Franse fabriek van Font-Vendôme, in Brantôme in de Périgord. Uit dezelfde fabriek komen ook nog de busjes van Karmann. Bij Randger maken ze er een erezaak van om kwaliteitsvolle bestelauto’s aan te bieden. Dit merk is ook in België verkrijgbaar.

Overzicht van de Randger R serie (Vans en Minivans)

De R serie is samengesteld uit

    • minivans op Renault Trafic
    • Vans op Renault Master of Ford Transit (4×4)
    • Vans op Fiat Ducato

Modeljaar 2023-24

Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

R490

  • Elektrische ramen en achteruitkijkspiegels
  • Centrale vergrendeling op afstand
  • ESP/ABS
  • Airbags voor bestuurder en passagier
  • Airconditioning in cabine
  • Snelheidsbegrenzer/cruise control

Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. e gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.

Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!

In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

Pakketten voor xx serie

Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties (van een pakket) u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

  • automatische ruitenwissers voor met regensensor
  • automatische koplampverlichting
  • chromen grille-omlijsting
  • zijbeschermingen
  • voor- achterbumpers en deurgrepen in carrosseriekleur
  • 16 inch lichtmetalen velgen
  • elektrisch inklapbare spiegels
  • SYNC 3 audiosysteem met 4 inch kleurenscherm
  • DAB digitale radio
  • bluetooth
  • audio jack DAB digitale radio
  • USB-aansluiting
  • stuurbediening en 4 luidsprekers stuurbediening en 4 luidsprekers
  • Apple CarPlay compatibel,
  • Android Auto en Waze compatibel
  • verwarmde voorstoelen
  • met leer omhulde pookknop
  • QuickLear  verwarmde voorruit

Motor(en) keuze voor deze serie

Renault Trafic

Motor garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Renault VAN garagehouder
  • 12 jaar garantie op doorroesten
  • mits regelmatige onderhoudsbeurten
  • de constructeursgarantie is naargelang van het model 2 of 3 jaar geldig
  • garantie lak – 3 jaar
  • garantie roest – 12 jaar
  • herstellingsgarantie – 1 jaar op onderdelen en werkuren
  • garantie voorruit – levenslang
Frankia Yucon 55 SB Microliner op Renault Trafic - detail van de cockpit met dashboard - modeljaar 2023/2024 @ Salon van Dusseldorf © Camperland.be
Frankia Yucon 55 SB Microliner op Renault Trafic – detail van de cockpit met dashboard – modeljaar 2023/2024 @ Salon van Dusseldorf © Camperland.be
Details van de cockpit en het stuur in de cabine van de nieuwe urban minivan Etrusco UC 5.0 XR op Renault Trafic - modeljaar 2024 @ Salon van Düsseldorf 08.2024 © Camperland.be
Details van de cockpit en het stuur in de cabine van de nieuwe urban minivan Etrusco UC 5.0 XR op Renault Trafic – modeljaar 2024 @ Salon van Düsseldorf 08.2024 © Camperland.be
Cockpit met draaibare stoelen in de nieuwe urban minivan Etrusco UC 5.0 XR op Renault Trafic - modeljaar 2024 @ Salon van Düsseldorf 08.2024 © Camperland.be
Cockpit met draaibare stoelen in de nieuwe urban minivan Etrusco UC 5.0 XR op Renault Trafic – modeljaar 2024 @ Salon van Düsseldorf 08.2024 © Camperland.be
Renault Master

Motor garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Renault VAN garagehouder
  • 12 jaar garantie op doorroesten
  • mits regelmatige onderhoudsbeurten
  • de constructeursgarantie is naargelang van het model 2 of 3 jaar geldig
  • garantie lak – 3 jaar
  • garantie roest – 12 jaar
  • herstellingsgarantie – 1 jaar op onderdelen en werkuren
  • garantie voorruit – levenslang
Renault Master cockpit bij de Ahorn Camp Revolution camper
Renault Master cockpit bij de Ahorn Camp Revolution camper

 

Fiat Ducato S9

Garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Fiat VAN garagehouder of Fiat Professional concessiehouder
  • mits regelmatige onderhoud, om de 48.000 km of 2 jaar

Fiat cockpit niet in deze uitvoering voor België (09/23) in de Challenger 384 Etape Edition 2024 op Fiat @ Salon van Dusseldorf © Camperland.be
Fiat cockpit niet in deze uitvoering voor België (09/23) in de Challenger 384 Etape Edition 2024 op Fiat @ Salon van Dusseldorf © Camperland.be
Ford Transit

Garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Ford Transit garagehouder of concessiehouder
  • sinds 2022 verhoogd naar 5 jaar (of max. aantal km)
  • 12 jaar garantie op doorroesten
  • langere garantiecontracten op de motor kunnen bij Ford Motor Company afgesloten worden, mits een meerprijs zoals het Ford Protect Service Plan – https://www.nl.ford.be/naverkoop/service-onderhoud/onderhoud-en-herstellingen/onderhoud/onderhoudscontracten
  • Gedurende de looptijd van het onderhoudscontract zijn alle voorziene onderhoudsbeurten volgens de officiële onderhoudsschema’s gedekt, inclusief de werkuren, de vervanging van onderdelen en het bijvullen van motorolie en remvloeistof. En dit voor eerlijke vaste prijzen.
Ford Transit cockpit van de nieuwe Benimar Yrteo 840 met niet volledig horizontale vloer (Trigano groep) (50-jarig bestaan Benimar) @ Salon van Düsseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
Ford Transit cockpit van de nieuwe Benimar Yrteo 840 met niet volledig horizontale vloer (Trigano groep) (50-jarig bestaan Benimar) @ Salon van Düsseldorf 08.23 – foto © Camperland.be
Cockpit van de Ford Transit van de LMC Innovan 592 VAN (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
Cockpit van de Ford Transit van de LMC Innovan 592 VAN (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 – foto © Camperland.be
21e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
79 %
vlag van Nederland

Randger VANS, busjes, urbans, minivans

3.15
Waterdichtheidsgarantie motorhomes 2.5
Beoordeling Camperland 3.5
Prijs/kwaliteit 3.5

Beter

  • Op en top Frans
  • Vooral vans en minivans
  • Eigen zelfstandig merk
  • Goede prijszetting
  • Duidelijke informatie

Minder

  • # beperkte types en productie
  • Onduidelijke garantieperiode
  • Nog jong merk
  • Beperkt dealersnetwerk
7
Merk Randger - UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op "Bewaar aantal sterren"

randger

Het is door openingen dat warmte en koude naar binnen sijpelen. Bij Randger is elk bestelwagen geïsoleerd van contouren en interieurs van deuren tot ramen via dwarsliggers.

Ze zijn ook systematisch voorzien van isotherme gordijnen op de achterdeuren.

De sandwichvloer bestaat uit meerdere lagen met een uitstekende isolatiekwaliteit. De vloer wordt verder uit één gesneden onderdeel opgebouwd om zijn robuustheid en stabiliteit te garanderen.

De ramen zijn voorzien van dubbel glas (behalve R499, RR490 en R535) om de isolatie van het voertuig te verbeteren. 

Het interieur van de deuren en ramen en de dwarsbalken van elke bestelwagen zijn zorgvuldig geïsoleerd.

De binnenwanden zijn gemaakt van samengeperste, thermogevormde materialen. Het garandeert in de eerste plaats een solide constructie, maar is ook een uitstekende barrière tegen zowel koude als warme temperaturen.

Aanverwante Randger minivan, camper van onderwerpen - Randger vrijetijdsvoertuigen artikelen

Modelnaam: Randger R531

Loop doorheen de fotocarrousel in vergrootte weergave (klik)

Legenda

  • Gemiddelde Camperland.be beoordeling voor het merk in zijn geheel – zie ref. kwaliteitsbeoordeling campers.
  • Reputatie v/h merk – gebaseerd op jaren garantie, aantal jaren productie en kwaliteitsbeoordeling Camperland.
  • Wegligging en stabiliteit – gebaseerd op wielbasis, restlengte, grootte v/d camper, motor en chassis.
  • Prijs/kwaliteit – gebaseerd op kwaliteit beoordeling camperland + prijs/m3 camper en aantal jaren garantie.
  • Kwaliteit belading – gebaseerd op chassis, netto laadvermogen, PK motor en grootte v/d camper.
  • Populariteit v/h model – gebaseerd op promotie door fabrikant, persaandacht, bezoekcijfers en fotomateriaal.
  • Totale slaapoppervlakte in m² en prijs/m² slaapoppervlakte = na het nemen van alle (optionele) mogelijke slaapruimtes (zitbank naar slaapbank, dakbed etc. – indien voorzien voor het model.
  • Restlengte: hoe hoger hoe minder stabiel de camper op de weg zal liggen, dit is de zogenaamde achtertrein, het deel dat na de achteras komt of het verschil tussen de totale lengte – de wielbasis
  • NEE = TOP! Het model haalt de Camperland norm van min. 400 kg netto laadvermogen op het standaard chassis van fabrikant. Let echter op – dit cijfer = met inbegrip van slechts 1 persoon (bestuurder)(75 kg)
  • JA = koopt dit model nooit op dit (het standaard) chassis tenzij:
    • JA = koopt dit model mits je kunt kiezen voor een hoger MTM (chassis) (indien optioneel mogelijk) of
    • JA = voorzie als alternatief een trekhaak + aanhanger om overbeladen te voorkomen v/h campermodel
    • JA = let op het extra gewicht van het aantal personen dat tegelijkertijd met de camper reist
    • JA = let op het extra gewicht van de opties die je kiest en waar de fabrikant aan een max. gehouden is

Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.

  • Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft. Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben.

    • MAX met gordel: heb je optioneel tot 5 slaapplaatsen en zijn er maar 4 gehomologeerde stoelen dan kun je niet met 5 reizen. Het beladingscijfer wordt dan berekend op 4 personen
    • MAX met gordel tekst: toelichting bij het bovenstaande
    • Netto 2 slapers: het gewicht van de bijzitter in mindering van je laadvermogen
    • Netto 3 slapers: het extra gewicht van de isobank + 3é persoon in mindering gebracht
    • Netto dakbed/hefbed: het gewicht van 2 personen + gewicht van hefbed of dakbed in mindering gebracht van je laadvermogen (kan in combinatie zijn met Netto 3 slapers
    • MAX in mindering: het maximale gewicht van optionele bedden + personen in mindering gebracht van het laadvermogen – conform MAX met gordel

Motorhome database © Camperland 2023-2024, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen. Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria.