Record ID: 21948
Login (of registreer) om de specifiekere aankoopprijs zien en/of download de prijslijst in pdf.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Serie: Flair
Met de Flair zetten ze toch wel geheel nieuwe maatstaven in de linerklasse. Het moderne, sportieve design kenmerkt zich door rechte lijnen en is eenvoudig. Het exterieur heeft een make-over gekregen en is daarmee geüpgraded. De interieurstijl is helder, tijdloos en puristisch, zonder concessies te doen aan design of comfort. Het royale gevoel van ruimte wordt onderstreept door het gebruik van bijzondere materialen: schuifdeuren van rookglas, kastoppervlakken van premium echt houtfineer, wandbekleding van akoestisch vilt en een wellness douche van solid surface materiaal en uitgerust met met een inloopdouchebak zijn slechts enkele van de kenmerken. Dit overtuigde de jury van de German Design Council en erkende de Flair Liner als winnaar van de German Design Award 2023.
Hoogste kwaliteit van buiten, maar de echte verrassing wacht van binnen: Niesmann+Bischoff stelt geheel nieuwe normen voor het interieur van de Flair. De stijl is modern, clean, tijdloos en minimalistisch, maar zonder in te leveren op design, materialen of gezelligheid. Boordevol materialen van topkwaliteit, veel innovatieve ideeën en een breed scala aan verschillende configuraties, kunnen klanten hun droom premium liner waarmaken. Het is het interieur van de Flair dat echt schittert. Dit wordt onderstreept door de slogan van het merk – “Clou inside” – en het moderne interieurontwerp is een grote verandering ten opzichte van de meer conservatieve interieurs die te vinden zijn in andere lijnmodellen.
Lengte: 9.27 m
Breedte: 2.41 m
Hoogte: 3.33 m
Wielbasis: 5.1 m
Restlengte: 4.17 m
Totaal aantal slaapplaatsen: 4 (5)
Totaal aantal zitplaatsen: 2 (3)(4)(5) (gehomologeerde)
De Flair 920 is 40 cm groter dan het 880 model. Beide uitvoeringen van de Flair hebben dezelfde indeling van de ruimte. Hoewel de kitchenette wat korter is, is hij toch van alle gemakken voorzien. Van de elektrisch bedienbare, uitschuifbare afzuigkap en vaatwasser tot de grote oven met grill en de handige magnetron.
PRO
Contra
7200 kg
(zie legenda)
Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)
Koken met 2 pitten
Type verwarming: Alde 3030 centrale verwarming
Met speciaal verhoogd dak: Nee (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)
Geen opgave binnenhoogte
Model met dubbele bodem: Ja
CAMPER DATABANK 2025 – 10.12.24 – prijslijst voltooid (99.9%)
Camperland zit in de eindfase voor een update naar de MOTORHOME databank 2025 (+650 modellen reeds on-line om mee te werken en te filteren). Koopt u een nieuwe camper van modeljaar 2025? Gebruik dan onze filters in de databank, de fiches voor alle details en/of de beknopte onderstaande prijslijst met 1664 modellen.
Je kunt nu met een geregistreerde account (na inloggen) de pdf met richtprijzen voor modeljaar 2025 downloaden (99.9% klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/ – Op 10/12/24 is deze lijst aangegroeid tot +1664 modellen (modeljaar 2025) waarvan ALLE modellen en hun prijzen ervan zijn opgenomen in de bovenvermelde PDF update publicatie van 10.12.24. Een volgende update is niet meer onmiddellijk gepland.
CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen: zie hier hoe om CLPLUS te worden: https://www.camperland.be/clplus-worden/
Hierbij nog hoe het werkte in 2022 (er zijn nu tal van zoekfuncties toegevoegd):
Merk: Niesmann+Bischoff
Serie: Flair
Model: 920
Type indeling: Clou Line Design
Type: Alde 3030 centrale verwarming
? Watt
Door jeanjean 11 maanden geleden
Een mooie eindejaar en een gelukkig en gezond 2024 vanwege de Redactie
Door Redactie Camperland 12 maanden geleden
Iveco Daily 70 C 18 - 3.0 l - 132 kW/180 PK - 4 cil.
Motorinhoud: 2998 CC
Euronorm motor: Euro VI E
Standaard aandrijving: manueel 6 traps, automaat 8 traps optioneel
Aantal manuele versnellingen: 6
Aantal traps automatische versnellingen: 8
Aantal 4x4 versnellingen nvt
Brandstoftank of batterij vermogen: 90 liter
Vers watertank: 370 liter
Gijs watertank: 250 liter
Met 2 pitten
Gaskast - gasvoorraad in kg: 2x11
Koelkast inhoud: 177 liter
Koelkast type: absorptie (gas,12V, 230V)
Koelkast Merk: 35 l diepvriesvak geïntegreerd in de bovenkast
Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)
Afm. hoofdbed: 201x204
(reeds geïnstalleerd)
Geen opgave
hoogte x breedte x lengte (max.)
hxbxl: 150x222x135 (bxlxh)
Arto Large serie
Arto Small serie
Arto serie (op Fiat)
Flair serie (op Iveco)
Smove 6.9B, 6.9Q, 7.4B, 7.4 E
Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm, totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.
Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant
Iveco Daily 70 C 18 - 3.0 l - 132 kW/180 PK - 4 cil.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(= enkel inclusief de bestuurder)
(= inclusief de bijzitter)
(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)
(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)
(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)
Arto serie
Flair serie
iSmove serie
Smove serie
Niesmann+Bischoff is een premium Duitse camperbouwer van integralen en liners die zelfs starten vanaf 3500 kg.
Met de succesvolle marktintroductie van de nieuwste generatie van de Flair-camper vorig jaar heeft Niesmann+Bischoff de liner-klasse volledig opnieuw gedefinieerd. Niesmann+Bischoff stelt geheel nieuwe normen voor het interieur van de Flair. De stijl is modern, clean, tijdloos en minimalistisch, maar zonder in te leveren op design, materialen of gezelligheid. Boordevol materialen van topkwaliteit, veel innovatieve ideeën en een breed scala aan verschillende configuraties, kunnen klanten hun droom premium liner waarmaken.
Emissieklasse Euro VI E met uitlaatgasrecirculatie
3,0 l cilinderinhoud, 132 kW / 180 pk, bij 2.990 – 3.500 tpm, koppel 430 Nm
Geïsoleerde en geluiddempende afdekking van de motorruimte
Handgeschakelde 6-versnellingsbak
Achterwielaandrijving met tractiecontrole (ASR)
Achteras met bladvering, achteras verhouding 4,56
Nieuwe e-VGT turbocompressor
Elektrische parkeerrem
ESP
Gordelspanner en stoelbezettingssensor voor bestuurders- en passagiersstoel
Bestuurders- en passagiersairbags
Pedal Release System (rempedaal klapt naar voren bij frontale botsing)
Schijfremmen op voor- en achteras
Elektronisch geregeld antiblokkeerremsysteem (ABS)
Hillholder
Cruise control
Airco in cabine, motor aangedreven (automatische airco met pollenfilter)
Voertuigaccu met 12 V/ 110 Ah en batterijschakelaar
Smart generator 220 Ah met programmering voor camper
Vak aan bestuurderszijde voor gemakkelijke toegang tot startaccu, dieseltank en AdBlue-vulopening
Banden met stalen velgen 225 / 75R16 en roestvrijstalen wieldoppen, met tractieprofiel (M+S-markering)
Reservewiel
Dagrijlichten, achterlichten en geïntegreerde doorrijlichten in LED-technologie
Halogeen koplampen met optische lens en mistlampen
Contactdoos voor aanhangwagen, 13-polig, 12 V
Bekerhouder op dashboard
Opbergvakken voor bestuurder en passagier, bekleed met kunstleder
Verwarmingsconvector over de gehele breedte achter de voorruit
Elektrisch stuursysteem
In hoogte en lengte verstelbaar stuurwiel
180° draaibare SKA-comfortzetel voor bestuurder en bijrijder met geïntegreerde gordels, armsteunen en zijsteunen zetel in leder
Bedieningspaneel in glas
Verzonken panoramische voorruit van gelaagd glas, getint, met groene zonneband
Elektrisch isolerend plisségordijn aan voorruit met privacy- en zonneklepfunctie
Verduisterende plisségordijnen voor bestuurders- en passagiersramen
Volledig geïsoleerde cabine met dubbele beglazing voor bestuurder en bijrijder
Inklapbare buitenspiegels aan de zijkant met groothoek, elektrisch verstelbaar en verwarmd en in carrosseriekleur gelakt
Wijd openende motorkap met gasdrukdempers
Origineel IVECO dashboard
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Opgelet – sommige van deze (aparte) opties zitten ook (reeds) in een pakket (zie catalogus)
Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. e gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.
Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!
In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties (van een pakket) u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
(Hymer groep)
Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”
Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.
Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).
Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Motorhome database © Camperland 2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.
Login met een (gratis) CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.
Geregistreerde gebruikers kunnen tijdelijk deze functies (filters) gebruiken. Verhoog voor verder gebruik en in je zoektocht best je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken zoals specifieke belading volgens het aantal passagiers edm.
Aanmelden van:
Totaal aantal unieke Europese bezoekers bij Camperland op 11/11/24: 3.75 miljoen (Awstats).
Totaal aantal maal gelezen camper artikelen op 11/11/24: 20 miljoen (Pages)(Awstats).
Totaal aantal hits op 11/11/24: 460 miljoen (Awstats).
Camperland.be © eigendomsrechten 2018 - 2024 - alle rechten voorbehouden.