*Motorhome en camper databank 2024-2025 - Camperland.be

Modeljaar 2025 is in opbouw + 650 (12.24) / van 1600 modellen

Niesmann+Bischoff Arto 78 Liner | A-Klasse Integraal | Mercedes Sprinter 415 CDI 2.0 l – 110 kW/150 PK – Heavy Duty | 7.82 m | 4 (5) slaapplaatsen | modeljaar2025

De Arto 78 voor het eerst op Mercedes Sprinter – A-Klasse Liner met garage van 3000 liter
Model: Niesmann+Bischoff Arto 78

Data en prijzen op 11 augustus 2024

Record ID: 21945

Login (of registreer) om de specifiekere aankoopprijs zien en/of download de prijslijst in pdf.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Voorzijde (front), bus spiegels en grille bij de Niesmann+Bischoff Arto 78, integraal op Mercedes Sprinter modeljaar 2024 - foto Hymer Media Press
Algemene serie foto - Camperland' s Motorhome Databank
Geen subtype indeling

NIEUW model in modeljaar: 2024

Type voertuig: Integraal

Chassis: Mercedes Sprinter
Motor: Mercedes Sprinter 415 CDI 2.0 l - 110 kW/150 PK - Heavy Duty
MTM: 4500 kg
Aanhanger: 2000 kg geremd, 750 kg ongeremd

Serie: Arto

OMSCHRIJVING serie algemeen

Vanaf november 2024 - de nieuwe Arto. Zowel het interieur als het exterieur van de nieuwe generatie van de elegante camper, zoals de Arto 78 en de Arto 88, zijn geïnspireerd op de designtaal van de iSmove en Flair. Na de iSmove en Flair presenteert de fabrikant van exclusieve campers nu de Arto in een compleet nieuw design. Met een indrukwekkende breedte van 2,40 meter accentueert de nieuwe Arto zijn positionering als voertuig uit de Liner klasse. Wat de Arto zo uniek maakt, is dat het de eerste A-Klasse-voering op een Mercedes Sprinter-chassis is. Dat heeft nogal wat voordelen te bieden. Zo zorgen de unieke opbergruimte in de dubbele bodem en de grote garage achterin voor maar liefst 4.532 liter opbergruimte. De opbergruimte in de dubbele bodem en de servicecompartimenten worden bereikt via de opklapbare buskleppen die gelijkmatig in de zijskirt zijn geïntegreerd. De speciaal gemonteerde containeruittrekelementen maken het mogelijk om opgeslagen spullen in de dubbele bodem optimaal te ordenen en eenvoudig te laden. Bovendien beschikt de Arto over de grootste tanks in zijn klasse. Ook op elektronicagebied beschikt de Arto over topapparatuur. Standaard is hij voorzien van geïntegreerde lithiumvoeding met een cabineaccu.

Voor het eerst heeft Niesmann+Bischoff een modellenreeks gedigitaliseerd en installeert nu standaard de Smart Caravaning Unit. Hierdoor kan een campereigenaar via een nieuw ontwikkelde app rechtstreeks verbinding maken met de Arto en zo de elektronica aan boord van dichtbij en veraf monitoren en besturen. Zo kan een klant met zijn smartphone altijd de binnentemperatuur in de gaten houden. Zelfs terwijl ze nog op de besneeuwde hellingen staan, kunnen ze de verwarming, inclusief vloerverwarming, op de gewenste temperatuur zetten.

Technische basisgegevens voor Niesmann+Bischoff Arto 78

Lengte: 7.82 m

Breedte: 2.40 m

Hoogte: 3.03 m

Wielbasis: 4.6 m

Restlengte: 3.22 m

Totaal aantal slaapplaatsen: 4 (5)

Totaal aantal zitplaatsen: 2 (3)(4)(5) (gehomologeerde)

Model: Niesmann+Bischoff Arto 78

OMSCHRIJVING Specifiek model

Met een indrukwekkende breedte van 2,40 meter accentueert de nieuwe Arto zijn positionering als voertuig uit de Liner klasse. Nieuw in de Arto zijn ook de geïntegreerde assistentiesystemen van Mercedes. Adaptieve cruise control, een actief waarschuwingssysteem voor het verlaten van de rijstrook en verkeersbord- en slaperigheidsherkenning bieden passagiers meer veiligheid en rijcomfort. Het exterieur van de Arto maakt indruk met zijn heldere designtaal, die aansluit bij die van de Flair.

Niesmann+Bischoff Arto biedt veel opbergruimte onder het achterbed in modeljaar 2024 - foto Hymer media Press
Niesmann+Bischoff Arto biedt veel opbergruimte onder het achterbed in modeljaar 2024 - foto Hymer media Press
Gemiddelde Camperland.be beoordeling 2021-23 voor dit merk 98%

beoordelingen Camperland van Niesmann+Bischoff Arto 78

Reputatie van dit model
Reputatie van dit model 77.47%
Wegligging en stabiliteit
Wegligging en stabiliteit 94%
Prijs/kwaliteit
Prijs/kwaliteit 91%
Kwaliteit belading - laadvermogen
Kwaliteit belading - laadvermogen 50%

PRO

  • Intelligent Vario badkamer concept met schuifwand, ruime spiegelkast met legplanken en grote lades in mat wit
  • gastank van 50 liter standaard
  • 9 traps automaat en 170 PK upgrade mogelijk
  • Ruime garage achteraan (ca. 3.000 l) met binnenverlichting, verwarmingsconvector, vastzetsysteem
  • TV-muur tussen zitkamer en badkamer
  • Opbergruimte in de bank aan passagierszijde

Contra

  • keuken met slechts 2 gasbranders
  • geen standaard verwarmde voorruit

Totaal aantal foto 's: 6

Achterzijde van de Niesmann+Bischoff Arto 78 Liner op Mercedes Sprinter met dubbele as modeljaar 2024 - foto Hymer Media Press
Achterzijde van de Niesmann+Bischoff Arto 78 Liner op Mercedes Sprinter met dubbele as modeljaar 2024 - foto Hymer Media Press

LAADVERMOGEN

Standaard op chassis van

4500 kg

Totaal standaard leeggewicht: 3634 kg (zonder opties)
Minimum netto laadvermogen: 866 kg
Maximaal netto laadvermogen: 1212 kg
Toegestane kilo's aan opties volgens fabrikant: 836 kg
Chassis verhoging mogelijk: enkelas

IN BLACKLIST: NEE

(zie legenda)

Slaap hoofdbed

Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)

keuken

Koken met 2 pitten

verwarming

Geen opgave

verhoogd dak?

Met speciaal verhoogd dak: NEE (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)

Standaard stahoogte binnen: 0.00 m

dubbele bodem

Model met dubbele bodem: Ja

De Niesmann+Bischoff Arto 78 is ideaal voor:

Gebruiksnut
Langere vakanties (3 weken of meer)
-
Meerdere weekends/jaar
-
Overwinteren (3-6 maanden)
-
Winter- en zomer op stap
-
Wonen in een camper
Gezinsituatie
Ik wil LUXE
-
Voor families (vanaf 2 kinderen)
-
Voor grote families (vanaf 3 kinderen)
-
Voor koppel met kind
-
Voor koppels (singles)(duo 's)
Parkeren
Camperparken
-
Camperplaatsen
-
Campings met aangepaste plaatsen
-
Plaats min. 8 m of meer

CAMPER DATABANK 2025 – 10.12.24 – prijslijst voltooid (99.9%)

Camperland zit in de eindfase voor een update naar de MOTORHOME databank 2025 (+650 modellen reeds on-line om mee te werken en te filteren). Koopt u een nieuwe camper van modeljaar 2025? Gebruik dan onze filters in de databank, de fiches voor alle details en/of de beknopte onderstaande prijslijst met 1664 modellen.

Je kunt nu met een geregistreerde account (na inloggen) de pdf met richtprijzen voor modeljaar 2025 downloaden (99.9% klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/ – Op 10/12/24 is deze lijst aangegroeid tot +1664 modellen (modeljaar 2025) waarvan ALLE modellen en hun prijzen ervan zijn opgenomen in de bovenvermelde PDF update publicatie van 10.12.24. Een volgende update is niet meer onmiddellijk gepland.

CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen: zie hier hoe om CLPLUS te worden:  https://www.camperland.be/clplus-worden/

Hierbij nog hoe het werkte in 2022 (er zijn nu tal van zoekfuncties toegevoegd):

Aanverwante artikelen i.v.m. Niesmann+Bischoff Arto 78 op Camperland.be:

Extra data voor Niesmann+Bischoff Arto 78
Niesmann+Bischoff Arto biedt je veel opbergruimte modeljaar 2024 - foto Hymer Media Press 08.2024
Niesmann+Bischoff Arto biedt je veel opbergruimte modeljaar 2024 - foto Hymer Media Press 08.2024

SERIE, MODEL, submodel en/of pakket (packs) camper benaming

Merk: Niesmann+Bischoff

Serie: Arto

Model: 78

Geen type indeling bij dit model

verwarming

onbekend

? Watt

Stel een vraag over dit model aan de Camperland Community - of heeft u een opmerking bij de data?

Niesmann+Bischoff Arto met dubbel bodem waar je optionele opbergbakken voor kan bestellen die je kan in- en uitschuiven - modeljaar 2024/2025 - foto Hymer Media Press
Niesmann+Bischoff Arto met dubbel bodem waar je optionele opbergbakken voor kan bestellen die je kan in- en uitschuiven - modeljaar 2024/2025 - foto Hymer Media Press

MOTOR Niesmann+Bischoff Arto 78

Mercedes Sprinter 415 CDI 2.0 l - 110 kW/150 PK - Heavy Duty

Motorinhoud: 1950 CC

Euronorm motor: Euro VI E

Standaard aandrijving: manueel 6 traps

Aantal manuele versnellingen: 6

Aantal traps automatische versnellingen: 9

Aantal 4x4 versnellingen nvt

TANKS Niesmann+Bischoff Arto 78

Brandstoftank of batterij vermogen: 92 liter

Vers watertank: 300 liter

Gijs watertank: 200 liter

keuken

Met 2 pitten

Gaskast - gasvoorraad in kg: 2x11

koelkast

Koelkast inhoud: 177 liter

Koelkast type: absorptie (gas,12V, 230V)

Koelkast merk: geen opgave

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)

Afm. hoofdbed: 202x201

Zonnepaneel

(reeds geïnstalleerd)

Geen opgave

Afmetingen garage

hoogte x breedte x lengte (max.)

hxbxl: 3000 liter grote garage + opbergruimte in dubbele bodem

Geschiedenis, evolutie, tijdslijn

geschiedenis van nieuwe series of Niesmann+Bischoff modellen

2025
  • Nieuwe Niesmann+Bischoff Arto modellen 78 en 88 (vanaf november 24)
2025
2024
  • Niesmann+Bischoff Flair 880
  • Niesmann+Bischoff Flair 920
  • Niesmann+Bischoff Clou Line Design
2024
2021
  • Niesmann+Bischoff iSmove 6.9 E
  • Niesmann+Bischoff iSmove 7.3 F
2021
2019 (of eerder)

Arto Large serie
Arto Small serie
Arto serie (op Fiat)
Flair serie (op Iveco)
Smove 6.9B, 6.9Q, 7.4B, 7.4 E

2019 (of eerder)

Vergelijkbare modellen (concurrenten) in de motohome databank van Camperland tegenover de Niesmann+Bischoff Arto 78

Aanbevolen dealer(s) door Camperland.be voor aankoop van Niesmann+Bischoff Arto 78

Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm,  totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.

Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant

MOTOR

Mercedes Sprinter 415 CDI 2.0 l - 110 kW/150 PK - Heavy Duty

Euronorm: Euro VI E
150 PK
110 (kW)
1950 (CC)

kostprijs model per

3273.37 € per m³
1240.98 € per motor PK 's

Polyester opbouw

100% polyester: Buitenwanden incl. buitenbergingskleppen in torsiebestendige2-zijdige aluminium sandwichconstructie (30 mm) metStyrofoam isolatie (RTM)
Geen opgave onderdelen in polyester
Dikte wanden dak: geen opgave
Dikte zijwanden: geen opgave
Dikte vloerplaat: geen opgave

Prijs vanaf

(op datum van) 11 augustus 2024

De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

In prijsklasse van/tot: +150.000 €
In België vanaf 167700 €
Geen opgave voor Nederland
Geen opgave voor Duitsland
Geen opgave voor Frankrijk

Soorten beschikbare bedden

Hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)
Zitbank omvormen: optioneel (= meerprijs)
Hefbed: optioneel (meerprijs)
Dakbed (pop-up bed) of daktent: NEE

Slaap oppervlakten

Afmetingen hoofdbed: 202x201
Afmetingen slaapbank: 107x59,93x59
Afmetingen hefbed: 188x128
Afmetingen dakbed: nvt
Totale slaap oppervlakte: 7.09 m²

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

Prijs per m² slaap oppervlakte: 26225.64 €

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

LAADVERMOGEN (plus)

Werkelijk aantal personen voor de berekening van netto laadvermogen: 5
Er zijn standaard 4 gehomologeerde stoelen en 3 slaapplaatsen. Beiden kunnen optioneel uit gebreid worden tot 5. Let wel op het netto laadvermogen bij gebruik met vijf (volwassenen en kinderen)
Minimum netto laadvermogen: 866 kg

(= enkel inclusief de bestuurder)

Laadvermogen inclusief bijzitter: 791 kg

(= inclusief de bijzitter)

Laadvermogen inclusief bijzitter + 3e persoon + gewicht isobank: 749 kg

(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)

Resterend laadvermogen met dakbed of hefbed: geen opgave

(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)

Resterend laadvermogen met alle optionele slaapplaatsen: 494 kg

(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)

Overzicht series van het merk & specifieke model(len)

Overzicht van Niesmann+Bischoff series

Arto serie 
Flair serie
iSmove serie
Smove serie

NIESMANN+BISCHOFF – Flair – enjoy the sunset with the motorhome at the Wolfgangsee

Niesmann+Bischoff is een premium Duitse camperbouwer van integralen en liners die zelfs starten vanaf 3500 kg.

Overzicht van de Niesmann+Bischoff Arto serie

Modeljaar 2024-25

Uitzonderlijk design, toptechnologie en uitgerust met slimme features. Met de Arto zet Niesmann+Bischoff nieuwe normen in de A-Klasse campers op een Mercedes-Benz Sprinter chassis. Na de iSmove en Flair presenteert de fabrikant van exclusieve campers nu de Arto in een compleet nieuw design. Er zijn nog twee hoogtepunten om van te genieten: de nieuw ontwikkelde Arto is niet alleen de eerste voering op een Mercedes Sprinterchassis, hij is ook slim. Zowel het interieur als het exterieur van de nieuwe generatie van de elegante camper, zoals de Arto 78 en de Arto 88, zijn geïnspireerd op de designtaal van de iSmove en Flair.

Bestuurders- en passagiersairbags
Emissieklasse Euro VI E
Handgeschakelde 6-versnellingsbak
ABS, ESP, ASR, EBV
Hillholder
ECO Start / Stop system
Dagrijlichten, achterlichten en geïntegreerde doorrijlichten in LED-technologie
Opbergvak onder dashboard aan linkerzijde
USB-wandcontactdoze 5V
Wielen met stalen velgen, bandenmaat 225 / 75 R16
Bandendrukcontrole (Arto 78)
Voor- en achterbanden met traktieprofiel (M+S markering)
DAB+ radio
Regensensor en automatische dimlichten
Cruise control
Intelligente snelheidsassistentie
Actieve lane keeping assistant
Vermoeidheidsherkenning
Actieve remhulp
Zijwindassistent (enkel bij Arto 78)
HOLD-functie (voorkomt dat het voertuig gaat rollen
Alternator 14 V / 220 A
Pre-installatie voor live verkeersinformatie
Communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten
Mercedes-Benz noodoproepsysteem
AGM-Accu 12 V / 92 A
Tirefit
Verzonken panoramische voorruit van gelaagd glas, getint,
met groene zonneband
Verduisterende plisségordijnen voor bestuurders- en
passagiersramen
Inklapbare buitenspiegels aan de zijkant met groothoek
Opbergvakken voor bestuurder en passagier, bekleed met
kunstleder
Verwarmingsconvector over de gehele breedte achter de
voorruit
180° draaibare zetel voor bestuurder en bijrijder met
geïntegreerde gordels
Bedieningspaneel in glas

Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

  • Automatische versnellingsbak 9G-Tronic + 30 kg – 3.529 €
  • Motor 170 Pk (enkel mogelijk i.c.m. automatische versnellingsbak wandler, code V20420A) – 2.898 €
  • Trekhaak afneembaar + 44 kg – 2.329 €
  • Hydraulisch hefsysteem (AL-KO HY4) incl. automatische nivellering, incl. weegfunctie + 75 kg – 9.040 €
  • Luchtvering op achteras incl. hoogteverstelling (enkel mogelijk voor modellen 78) + 30 kg – 8.023 €
  • Volluchtvering op voor- en achteras incl. hoogteverstelling en automatische nivellering (enkel mogelijk voor modellen 78) + 40 kg – 12.700 €
  • Zetels bestuurder / bijrijder met zetelverwarming en lendenregeling (enkel i.c.m. Liner Pakket, Code V8013090)
    + 2,5 kg – 897 €
  • LED dagrijlichten en verstralers + 1 kg – 1516  €
  • Mistlichten in LED  + 1,5 kg – 305 €
  • Spoorverbreding vooras (30 mm) + 9.5 kg

 

  • Clou Line Design (gelakeerde grille inkl. chroomlijsten, chroomlijsten op voor- en achterlichten) + 2 kg – 1810 €
  • Buitenkleur in ‘Eifel Grijs’ i.p.v. witte buitenkleur, dak in het wit (enkel mogelijk i.c.m. Clou Line Design, code V8011311 + 2 kg – 12192 €
  • Chroomlijsten in matzwart – 1007 €
  • Buitendecoratie Rhodium Silve of Lava Oranje – + 1 kg – 1821 €
  • Buitendecoratie Maxi Carbon – + 1.5 kg – 1922 €
  • Binnenbekleding Leder in beige, antraciet, bruin + 2 kg – 3041 €

Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. e gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.

Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!

In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

Pakketten voor Niesmann+Bischoff Arto serie

Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties (van een pakket) u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

  • Automatische airco Thermotronic met pollenfilter in cabine
  • Actieve afstand assistent DISTRONIC
  • MBUX 10,25 inch multimediasysteem incl. navigatie, DAB+, touchscreen en achteruitkijkcamera
  • Electrische parkeerrem
  • 16 inch lichtmetalen velgen, zwart
  • Brandstoftank 92 l
  • Stuur met radiobediening
  • Laadpakket voor instrumentenpaneel met 2 x USB-C stekker 5V / 1x 12V aansluiting
  • Lade voor smartphones incl. draadloze oplaadfunctie
  • Versterkte vooras
  • Bekerhouder
  • Opbergvakken in dashboard met deksel
  • Scheidingsschakelaar voor voertuigaccu
  • Elektrische extra heteluchtverwarming voor bestuurder en passagier, onmiddellijk na het starten van de motor
  • Verkeersborden herkenning
  • solerende verduisteringsplissees voor voorruit elektrisch verstelbaar, ook bruikbaar als zonneklep en privacyscherm
  • Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels met breedhoek spiegel
  • Sensor gestuurde opbouwdeur
  • Panorama dakluik (Midi-Heki) in woonruimte
  • Geluidswerende bekleding zijwanden
  • SKA comfort-cabinestoelen
  • Dubbelglas cabineramen langs bestuurder en bijrijder
  • Comfortmatras incl. Froli slaapsysteem
  • Muggenhor voor celdeur
  • Intuïtief belichtingsconcept
  • Extra 2 x 150 Ah, samen 3 Lithium batterijen incl. laderbooster, batterijwachter en batterijmanagement (enkel i.c.m. combilader code V5033811)
  • Combilader met 100 A acculader en 3.000 W sinusomvormer van 12V naar 220 V en batterijmanagement (enkel mogelijk i.c.m. lithium batterijen, code V5012710)
  • Zonnepaneel 220 Watt met MPPT laadregelaar
  • Radio voorbereiding «sound-system» bestaande uit: 4 hoge toon, 2-wegs luidsprekers, subwoofer en dakantenne
  • Smart-LED Tv 32 inch , incl. Triple tuner, Bluetooth 5.0, in woonruimte
  • Satelliet Installatie Oyster V Vision
  • Radio voorbereiding «sound-system» bestaande uit: 4 hoge toon, 2-wegs luidsprekers, subwoofer en dakantenne
  •  Smart-LED Tv 32 inch , incl. Triple tuner, Bluetooth 5.0, in woonruimte

Motor(en) keuze voor de Niesmann+Bischoff Arto serie

Mercedes Sprinter

Garanties 2025

  • standaard 2 jaar bij een officiële Mercedes-Benz VAN garagehouder
  • regelmatige onderhoudsbeurten, minstens na elke 60.000 km
  • extra garantiejaren tegen extra vergoeding mits overeenkomst (online)

Garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Mercedes-Benz VAN garagehouder
  • regelmatige onderhoudsbeurten, minstens na elke 60.000 km
  • extra garantiejaren tegen extra vergoeding mits overeenkomst (online)
Hymer ML-T 580 4x4 op Mercedes Sprinter prachtige cockpit met bediening aan het stuur @ Salon van Düsseldorf 08.2023 - © Camperland.be
Hymer ML-T 580 4×4 op Mercedes Sprinter prachtige cockpit met bediening aan het stuur @ Salon van Düsseldorf 08.2023 – © Camperland.be
Hymer ML-T 580 4x4 op Mercedes Sprinter prachtige cockpit Mercedes uitvoering @ Salon van Düsseldorf 08.2023 - © Camperland.be
Hymer ML-T 580 4×4 op Mercedes Sprinter prachtige cockpit Mercedes uitvoering @ Salon van Düsseldorf 08.2023 – © Camperland.be
Prachtige cockpit van de 190 PK Mercedes Sprinter bij de Frankia Yucon 6.0 BD K-Peak modeljaar 2024 @ Salon van Dusseldorf 08/2023 © Camperland.be
Prachtige cockpit van de 190 PK Mercedes Sprinter bij de Frankia Yucon 6.0 BD K-Peak modeljaar 2024 @ Salon van Dusseldorf 08/2023 © Camperland.be

De Niesmann + Bischoff iSmove slogan - Breaking the Rules mbt het gehele nieuwe concept
3e plaats (50)
kwaliteitslabel camperland 2021
98 %
2e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
98 %

Niesmann+Bischoff motorhomes en (premium) Liners

4.95
Waterdichtheidsgarantie motorhomes 5.0
Beoordeling Camperland 4.9

Beter

  • Top 5 premium campermerk
  • Duitse kwalititeit
  • Voortuitstrevende ontwerpen
  • Goede naam en reputatie
  • 100% houtvrij
  • 10 j. garantie
  • Eigen stijl en nieuwe ideeën
  • Premium kwaliteit op 3.5 T
  • Made in Germany

Minder

  • Relatief kleine fabrikant
  • Beperkt dealersnetwerk
  • Prijs
  • Beperkt aantal dealers
17
Merk Niesmann+Bischoff - UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op "Bewaar aantal sterren"

Niesmann+Bischoff

10 jaar garantie

Isolatie

Geschikt voor gebruik in alle seizoenen.

Niesmann+Bischoff
sinds 1990

  • Made in Polch
  • 100 % houtvrij
  • glasvezelversterkte kunststof (30 mm)
  • GFK met extra hoog glasgehalte
  • zeer sterke afdichtingen
  • extreem robuust en krasbestendig
  • sandwich wanden (30 mm)

Aanverwante motorhome onderwerpen & integraal camper artikelen Niesmann&Bischoff

De nieuwste Niesmann+Bischoff modellen in de motorhome database

Legenda

  • Gemiddelde Camperland.be beoordeling voor het merk in zijn geheel – zie ref. kwaliteitsbeoordeling campers.
  • Reputatie v/h merk – gebaseerd op jaren garantie, aantal jaren productie en kwaliteitsbeoordeling Camperland.
  • Wegligging en stabiliteit – gebaseerd op wielbasis, restlengte, grootte v/d camper, motor en chassis.
  • Prijs/kwaliteit – gebaseerd op kwaliteit beoordeling camperland + prijs/m3 camper en aantal jaren garantie.
  • Kwaliteit belading – gebaseerd op chassis, netto laadvermogen, PK motor en grootte v/d camper.
  • Populariteit v/h model – gebaseerd op promotie door fabrikant, persaandacht, bezoekcijfers en fotomateriaal.
  • Totale slaapoppervlakte in m² en prijs/m² slaapoppervlakte = na het nemen van alle (optionele) mogelijke slaapruimtes (zitbank naar slaapbank, dakbed etc. – indien voorzien voor het model.
  • Restlengte: hoe hoger hoe minder stabiel de camper op de weg zal liggen, dit is de zogenaamde achtertrein, het deel dat na de achteras komt of het verschil tussen de totale lengte – de wielbasis
  • Met hoeveel personen kunt u daadwerkelijk met dit model de baan op zonder overbeladen te zijn? Zie onder CLPLUS cijfers aub.
  • AWD of RWD =achterwielaandrijving, VWD of FWD = voorwielaandrijving

Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”

  • NEE = TOP! Het model haalt de Camperland norm van min. 400 kg netto laadvermogen op het standaard chassis van fabrikant. Let echter op – dit cijfer = met inbegrip van slechts 1 persoon (bestuurder)(75 kg)
  • JA = koopt dit model nooit op dit (het standaard) chassis tenzij:
    • JA = koopt dit model mits je kunt kiezen voor een hoger MTM (chassis) (indien optioneel mogelijk) of
    • JA = voorzie als alternatief een trekhaak + aanhanger om overbeladen te voorkomen v/h campermodel
    • JA = let op het extra gewicht van het aantal personen dat tegelijkertijd met de camper reist
    • JA = let op het extra gewicht van de opties die je kiest en waar de fabrikant aan een max. gehouden is

Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.

Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.

    • MAX met gordel: heb je optioneel tot 5 slaapplaatsen en zijn er maar 4 gehomologeerde stoelen dan kun je niet met 5 reizen. Het beladingscijfer wordt dan berekend op 4 personen
    • MAX met gordel tekst: toelichting bij het bovenstaande
    • Netto 2 slapers: het gewicht van de bijzitter in mindering van je laadvermogen
    • Netto 3 slapers: het extra gewicht van de isobank + 3é persoon in mindering gebracht
    • Netto dakbed/hefbed: het gewicht van 2 personen + gewicht van hefbed of dakbed in mindering gebracht van je laadvermogen (kan in combinatie zijn met Netto 3 slapers
    • MAX in mindering: het maximale gewicht van optionele bedden + personen in mindering gebracht van het laadvermogen – conform MAX met gordel

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).

Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Motorhome database © Camperland 2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.

Login met een (gratis) CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.

Geregistreerde gebruikers kunnen tijdelijk deze functies (filters) gebruiken. Verhoog voor verder gebruik en in je zoektocht best je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken zoals specifieke belading volgens het aantal passagiers edm.