Record ID: 21945
Login (of registreer) om de specifiekere aankoopprijs zien en/of download de prijslijst in pdf.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Serie: Arto
Vanaf november 2024 - de nieuwe Arto. Zowel het interieur als het exterieur van de nieuwe generatie van de elegante camper, zoals de Arto 78 en de Arto 88, zijn geïnspireerd op de designtaal van de iSmove en Flair. Na de iSmove en Flair presenteert de fabrikant van exclusieve campers nu de Arto in een compleet nieuw design. Met een indrukwekkende breedte van 2,40 meter accentueert de nieuwe Arto zijn positionering als voertuig uit de Liner klasse. Wat de Arto zo uniek maakt, is dat het de eerste A-Klasse-voering op een Mercedes Sprinter-chassis is. Dat heeft nogal wat voordelen te bieden. Zo zorgen de unieke opbergruimte in de dubbele bodem en de grote garage achterin voor maar liefst 4.532 liter opbergruimte. De opbergruimte in de dubbele bodem en de servicecompartimenten worden bereikt via de opklapbare buskleppen die gelijkmatig in de zijskirt zijn geïntegreerd. De speciaal gemonteerde containeruittrekelementen maken het mogelijk om opgeslagen spullen in de dubbele bodem optimaal te ordenen en eenvoudig te laden. Bovendien beschikt de Arto over de grootste tanks in zijn klasse. Ook op elektronicagebied beschikt de Arto over topapparatuur. Standaard is hij voorzien van geïntegreerde lithiumvoeding met een cabineaccu.
Voor het eerst heeft Niesmann+Bischoff een modellenreeks gedigitaliseerd en installeert nu standaard de Smart Caravaning Unit. Hierdoor kan een campereigenaar via een nieuw ontwikkelde app rechtstreeks verbinding maken met de Arto en zo de elektronica aan boord van dichtbij en veraf monitoren en besturen. Zo kan een klant met zijn smartphone altijd de binnentemperatuur in de gaten houden. Zelfs terwijl ze nog op de besneeuwde hellingen staan, kunnen ze de verwarming, inclusief vloerverwarming, op de gewenste temperatuur zetten.
Lengte: 7.82 m
Breedte: 2.40 m
Hoogte: 3.03 m
Wielbasis: 4.6 m
Restlengte: 3.22 m
Totaal aantal slaapplaatsen: 4 (5)
Totaal aantal zitplaatsen: 2 (3)(4)(5) (gehomologeerde)
Met een indrukwekkende breedte van 2,40 meter accentueert de nieuwe Arto zijn positionering als voertuig uit de Liner klasse. Nieuw in de Arto zijn ook de geïntegreerde assistentiesystemen van Mercedes. Adaptieve cruise control, een actief waarschuwingssysteem voor het verlaten van de rijstrook en verkeersbord- en slaperigheidsherkenning bieden passagiers meer veiligheid en rijcomfort. Het exterieur van de Arto maakt indruk met zijn heldere designtaal, die aansluit bij die van de Flair.
PRO
Contra
4500 kg
(zie legenda)
Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)
Koken met 2 pitten
Geen opgave
Met speciaal verhoogd dak: NEE (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)
Standaard stahoogte binnen: 0.00 m
Model met dubbele bodem: Ja
CAMPER DATABANK 2025 – 10.12.24 – prijslijst voltooid (99.9%)
Camperland zit in de eindfase voor een update naar de MOTORHOME databank 2025 (+650 modellen reeds on-line om mee te werken en te filteren). Koopt u een nieuwe camper van modeljaar 2025? Gebruik dan onze filters in de databank, de fiches voor alle details en/of de beknopte onderstaande prijslijst met 1664 modellen.
Je kunt nu met een geregistreerde account (na inloggen) de pdf met richtprijzen voor modeljaar 2025 downloaden (99.9% klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/ – Op 10/12/24 is deze lijst aangegroeid tot +1664 modellen (modeljaar 2025) waarvan ALLE modellen en hun prijzen ervan zijn opgenomen in de bovenvermelde PDF update publicatie van 10.12.24. Een volgende update is niet meer onmiddellijk gepland.
CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen: zie hier hoe om CLPLUS te worden: https://www.camperland.be/clplus-worden/
Hierbij nog hoe het werkte in 2022 (er zijn nu tal van zoekfuncties toegevoegd):
Merk: Niesmann+Bischoff
Serie: Arto
Model: 78
Geen type indeling bij dit model
onbekend
? Watt
Door jeanjean 11 maanden geleden
Een mooie eindejaar en een gelukkig en gezond 2024 vanwege de Redactie
Door Redactie Camperland 12 maanden geleden
Mercedes Sprinter 415 CDI 2.0 l - 110 kW/150 PK - Heavy Duty
Motorinhoud: 1950 CC
Euronorm motor: Euro VI E
Standaard aandrijving: manueel 6 traps
Aantal manuele versnellingen: 6
Aantal traps automatische versnellingen: 9
Aantal 4x4 versnellingen nvt
Brandstoftank of batterij vermogen: 92 liter
Vers watertank: 300 liter
Gijs watertank: 200 liter
Met 2 pitten
Gaskast - gasvoorraad in kg: 2x11
Koelkast inhoud: 177 liter
Koelkast type: absorptie (gas,12V, 230V)
Koelkast merk: geen opgave
Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)
Afm. hoofdbed: 202x201
(reeds geïnstalleerd)
Geen opgave
hoogte x breedte x lengte (max.)
hxbxl: 3000 liter grote garage + opbergruimte in dubbele bodem
Arto Large serie
Arto Small serie
Arto serie (op Fiat)
Flair serie (op Iveco)
Smove 6.9B, 6.9Q, 7.4B, 7.4 E
Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm, totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.
Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant
Mercedes Sprinter 415 CDI 2.0 l - 110 kW/150 PK - Heavy Duty
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(= enkel inclusief de bestuurder)
(= inclusief de bijzitter)
(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)
(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)
(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)
Arto serie
Flair serie
iSmove serie
Smove serie
Niesmann+Bischoff is een premium Duitse camperbouwer van integralen en liners die zelfs starten vanaf 3500 kg.
Uitzonderlijk design, toptechnologie en uitgerust met slimme features. Met de Arto zet Niesmann+Bischoff nieuwe normen in de A-Klasse campers op een Mercedes-Benz Sprinter chassis. Na de iSmove en Flair presenteert de fabrikant van exclusieve campers nu de Arto in een compleet nieuw design. Er zijn nog twee hoogtepunten om van te genieten: de nieuw ontwikkelde Arto is niet alleen de eerste voering op een Mercedes Sprinterchassis, hij is ook slim. Zowel het interieur als het exterieur van de nieuwe generatie van de elegante camper, zoals de Arto 78 en de Arto 88, zijn geïnspireerd op de designtaal van de iSmove en Flair.
Bestuurders- en passagiersairbags
Emissieklasse Euro VI E
Handgeschakelde 6-versnellingsbak
ABS, ESP, ASR, EBV
Hillholder
ECO Start / Stop system
Dagrijlichten, achterlichten en geïntegreerde doorrijlichten in LED-technologie
Opbergvak onder dashboard aan linkerzijde
USB-wandcontactdoze 5V
Wielen met stalen velgen, bandenmaat 225 / 75 R16
Bandendrukcontrole (Arto 78)
Voor- en achterbanden met traktieprofiel (M+S markering)
DAB+ radio
Regensensor en automatische dimlichten
Cruise control
Intelligente snelheidsassistentie
Actieve lane keeping assistant
Vermoeidheidsherkenning
Actieve remhulp
Zijwindassistent (enkel bij Arto 78)
HOLD-functie (voorkomt dat het voertuig gaat rollen
Alternator 14 V / 220 A
Pre-installatie voor live verkeersinformatie
Communicatiemodule (LTE) voor digitale diensten
Mercedes-Benz noodoproepsysteem
AGM-Accu 12 V / 92 A
Tirefit
Verzonken panoramische voorruit van gelaagd glas, getint,
met groene zonneband
Verduisterende plisségordijnen voor bestuurders- en
passagiersramen
Inklapbare buitenspiegels aan de zijkant met groothoek
Opbergvakken voor bestuurder en passagier, bekleed met
kunstleder
Verwarmingsconvector over de gehele breedte achter de
voorruit
180° draaibare zetel voor bestuurder en bijrijder met
geïntegreerde gordels
Bedieningspaneel in glas
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. e gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.
Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!
In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties (van een pakket) u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
(Hymer groep)
Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”
Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.
Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).
Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Motorhome database © Camperland 2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.
Login met een (gratis) CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.
Geregistreerde gebruikers kunnen tijdelijk deze functies (filters) gebruiken. Verhoog voor verder gebruik en in je zoektocht best je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken zoals specifieke belading volgens het aantal passagiers edm.
Aanmelden van:
Totaal aantal unieke Europese bezoekers bij Camperland op 11/11/24: 3.75 miljoen (Awstats).
Totaal aantal maal gelezen camper artikelen op 11/11/24: 20 miljoen (Pages)(Awstats).
Totaal aantal hits op 11/11/24: 460 miljoen (Awstats).
Camperland.be © eigendomsrechten 2018 - 2024 - alle rechten voorbehouden.