Record ID: 21633
Login (of registreer) voor de specifiekere aankoopprijs zien.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
De 300 serie is geen nieuwe serie maar is herop gepikt uit het modeljaar 2021 maar met een nieuwe invulling. Naast de bestaande modellen op Fiat komen er nu 4 nieuwe modellen bij op Ford Transit. Met 4 halfintegralen op Ford Transit met direct een 170 PK motor, compleet met functies, uitgerust met alle comfort en onmiskenbare stijl, tegen een onmisbare prijs. Daarmee zijn ze een aanvulling op de reeds bestaande 300 serie met Fiat Ducato als basis. Deze gelimiteerde serie op Ford Transit zijn allen voorzien van een zonnepaneel, SkyRoof en met standaard een hefbed boven de dinette.
Lengte: 7.45 m
Breedte: 2.35 m
Hoogte: 2.95 m
Wielbasis: 3.95 m
Restlengte: 3.5 m
Totaal aantal slaapplaatsen: 4 (5)
Totaal aantal zitplaatsen: 4 (gehomologeerde)
Compacte halfintegraal model met keukenblok zoals een Campervan model. Deze gelimiteerde serie op Ford Transit telt slechts 4 modellen: allen voorzien van een zonnepaneel, SkyRoof en met standaard een hefbed boven de dinette. XL ingangsdeur met raam, muggen hor, 2 sluitpunten en centrale vergrendeling, doucheaansluiting in de garage. Externe gasaansluiting. Achteruitrijcamera standaard voorzien. Interieurbekleding en instrumentenpaneel Trend.
PRO
Contra
Beoordeling kwaliteit van de technische gegevens van de fabrikant: Weliswaar een nieuwe model maar McLouis geeft maar zeer beperkte technische info.
3500 kg
(zie legenda)
Type hoofdbed: queensbed (centraal bed)(eilandbed)
Koken met 2 pitten
Type verwarming: geen opgave
Met speciaal verhoogd dak: Nee (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)
Standaard stahoogte binnen: 2.08 m
Model met dubbele bodem: Nee
CAMPER DATABANK 2025 – 16.08.24
Camperland zit in de voorbereidende fase voor een update naar de MOTORHOME databank 2025. Naast de aangekondigde nieuwe modellen zijn er reeds hun data en prijzen beschikbaar zoals o.a. van Carthago, Challenger, Chausson, Rimor, Niesmann+Bischoff, Notin, Burstner, Rapido, Itineo, Autostar, Dethleffs, Laika, Etrusco, Morelo, Knaus, Weinsberg Pilote, Bavaria, Possl, ..
KOOPTIP! Koopt u een nieuwe camper van modeljaar 2025? Kijk dan na of de motor een Euro 6 E/Euro VI e norm heeft. Laat dit meetellen in uw koopkeuze.
Je kunt nu met een geregistreerde account (na inloggen) de pdf-file lijst met richtprijzen voor modeljaar 2025 downloaden (deels 1/3 klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/
Op 03.09 is deze lijst aangegroeid tot +950 modellen (modeljaar 2025). 700 modellen en hun prijzen ervan zijn opgenomen in de bovenvermelde PDF publicatie van 25.08.
CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen https://www.camperland.be/clplus-worden/
Hierbij nog hoe het werkte in 2022 (er zijn nu tal van zoekfuncties toegevoegd):
Merk: McLouis
Serie: MC4
Model: 379
Type indeling: Limited Spring Edition
Type: geen opgave
Vermogen: 4000 Watt
Door jeanjean 8 maanden geleden
Een mooie eindejaar en een gelukkig en gezond 2024 vanwege de Redactie
Door Redactie Camperland 9 maanden geleden
Ford Transit EcoBlue TDCi 2.0 - 125 kW/170 PK
Motorinhoud: 2000 CC
Euronorm motor: Euro 6D
Standaard aandrijving: manueel 6 traps
Aantal manuele versnellingen: 6
Aantal traps automatische versnellingen: 6
Aantal 4x4 versnellingen nvt
Brandstoftank of batterij vermogen: geen opgave
Vers watertank: 120 liter
Gijs watertank: 120 liter
Met 2 pitten
Gaskast - gasvoorraad in kg: 2x15
Koelkast inhoud: 137 liter
Koelkast type: absorptie (gas,12V, 230V)
Koelkast merk: geen opgave
Type hoofdbed: queensbed (centraal bed)(eilandbed)
Afm. hoofdbed: 190x150
(reeds geïnstalleerd)
Zonnepaneel standaard incl.: ja, standaard
hoogte x breedte x lengte (max.)
hxbxl: geen opgave
Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm, totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.
Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant
Ford Transit EcoBlue TDCi 2.0 - 125 kW/170 PK
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(= enkel inclusief de bestuurder)
(= inclusief de bijzitter)
(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)
(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)
(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)
Menfys serie (VAN)
MC4 serie (halfintegralen)
Glamys serie (alkoven)
Nevis serie (integralen)
SUB-series
200 serie
300 serie
800 serie
De Italiaanse camperbouwer uit de Franse Trigano groep bouwt vans en half- en integraal campers tegen een scherpe, concurrentiële prijs. Volgens het merk zelf zijn ze het meeste verkochte merk in België. In de half- en integraal modellen is er nog eens een onderscheidt tussen de sub-series 200, 300 of 800. De 800 serie is dan de meest luxueuze serie. De kwaliteit is in de loop der jaren sterk verbeterd. Sinds 2023 geldt er een garantie van 10 jaar op waterdichtheid.
De MC4 300 serie heeft altijd reeds bestaan uit een aanbod van haflfintegraaal modellen op basis van de Fiat Ducato. Voor modeljaar 2024 is daar nu oon een limited serie bijgekomen op basis van de Ford Transit met 4 modelllen.
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Er zijn voor modeljaar 2024 maar 4 modellen
Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. e gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.
Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!
In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties (van een pakket) u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Vanaf modeljaar 2023 = 10 jaar garantie op ALLE modellen (ook van Menfys busjes) op waterdichtheid.
Voor modeljaar 2023 was het 5 jaar garantie.
Thermische en akoestische isolatie
McLouis-Menfys bestelwagens werden getest in de klimaatkamer, gebaseerd op de EN 1646-1 norm, volgens waartoe een voertuig op -15 ° is gebracht moet, zodra de verwarmingssystemen zijn geactiveerd, moet bereiken een interne temperatuur van 20 ° C in 4 uur.
Het resultaat is vergelijkbaar op de prestaties van een medium camper (met lengte van 7.4 meters en achter centraal bed) welke heeft een intern volume hoger met 30% vergeleken met de bestelwagen maar een heel andere bouw, carrosserie en materialen.
Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”
Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.
Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).
Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Motorhome database © Camperland 2023-2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.
Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.
Geregistreerde gebruikers tijdelijk kunnen deze functies (filters) gebruiken gedurende de testfase. Verhoog je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken.
Aanmelden van:
Totaal aantal unieke Europese bezoekers bij Camperland op 1/08/24: 3.5 miljoen (Awstats).
Totaal aantal maal gelezen camper artikelen op 1/08/24: 19 miljoen (Pages)(Awstats).
Totaal aantal hits op 01/08/24: 440 miljoen (Awstats).
Camperland.be © eigendomsrechten 2018 - 2024 - alle rechten voorbehouden.