*Motorhome en camper databank - beknopte DATAFICHE Camperland.be

La Strada Regent EB | Van – buscamper – Camper Van | Mercedes Sprinter 317 CDI 2.0 – 125 kW/170 PK | 6.97 m

Data en prijzen op 1 februari 2024

Record ID: 21491

Luxe en comfort voor koppels vanaf rijbewijs C. EB staat voor enkele bedden die in de La Strada Regent EB behoren die tot de grootste in het La Strada gamma. Grote opbergruimte voor functioneel dubbel gebruik.
Modelnaam: La Strada Regent EB
Geen subtype indeling

Is geen nieuw model (voor 2024),
bestaat al enige tijd in deze serie.

Type voertuig: Van - buscamper - Camper Van

Chassis: Mercedes Sprinter
Motor: Mercedes Sprinter 317 CDI 2.0 - 125 kW/170 PK
MTM: 4100 kg
Aanhanger: 2800 kg geremd, 750 kg ongeremd (*afhankelijk van chassis)

OMSCHRIJVING serie algemeen

De modellen serie Regent ontvangt standaard SKA comfortstoelen. De rotatieas is gedecentraliseerd. Zo draait de stoel met zijn twee armleuningen gemakkelijk naar de woonkamer en weer terug. De pneumatische lendensteun past zich traploos aan de rug van de bestuurder aan met een druk op de knop. De stoelverwarming verwarmt op koudere dagen. Dus het kan nu statig in de Regent zitten. Het aanbod is beperkt tot 2 modellen de S en de EB, respectievelijk met dwarsbed of enkele bedden. Voor modejaar 2024 is er standaard gekozen voor de 170 PK Sprinter motor.

Technische basisgegevens voor La Strada Regent EB

Lengte: 6.97 m

Breedte: 2.04 m

Hoogte: 2.83 m

Geen opgave

Wielbasis: 4.33 m

Restlengte: 2.64 m (hoe hoger hoe minder stabiel)

Totaal aantal slaapplaatsen: 2

Totaal aantal zitplaatsen: 4 (gehomologeerde)

OMSCHRIJVING Specifiek model

Met zijn bijna 7 meter lengte is er veel bewegings- en opbergruimte. Als het achterste deel van de bedden wordt opgeklapt, ontstaat er een royale opbergruimte tot aan het plafond van de camper, zelfs twee fietsen vinden er voldoende ruimte. Grote schuiven in de keuken. Nieuw ontworpen badkamer met een comfortabele douche en een uitklapbare wastafel. Schotelveren en koudschuim matrassen zorgen voor een degelijk slaapcomfort. Ook heb je de mogelijkheid om de twee aparte bedden om te vormen tot één geheel wat in het algemeen door het publiek kan gesmaakt worden. Je hebt dan een soort van tweepersoonsbed van 195 op 185 cm …wat enorm is naar VAN normen. Geoptimaliseerd wooncomfort voor twee personen. De opbergruimte achteraan zorgt ervoor dat de Regent EB dagelijks kan gebruikt en geschikt is voor langere verblijven. Als het achterste deel van de bedden is opgevouwen, ontstaat er een royale opbergruimte tot aan het plafond van de camper waarin je eventueel makkelijk twee elektrische fietsen in kan meenemen. Onder het bed zit een garderobekast waar je kledij in kan ophangen. Wie graag wild gaat kamperen kan voor de vierwiel aangedreven versie kiezen en de motor voorzien van extra luchtaanzuiging.

Prijs vanaf

In België vanaf 104058 €

De La Strada Regent EB is ideaal voor:

Gebruiksnut
Dubbel gebruik (woon-werk)
-
Langere verblijven (max. 10 dagen)
-
Meerdere weekends/jaar
-
Winter- en zomer op stap
Gezinsituatie
Ik wil LUXE
-
Voor koppels (singles)(duo 's)
Parkeren
Camperparken
-
Camperplaatsen
-
Campings
-
Plaats min. 7 m of meer
Gemiddelde Camperland.be beoordeling 2021-23 voor dit merk 87%

beoordeling van La Strada Regent EB

Reputatie van dit model 60.71%
Wegligging en stabiliteit 82%
Prijs/kwaliteit 0%
Kwaliteit belading - laadvermogen 54%
Populariteit van dit model binnen zijn specifieke serie
Score i/d serie - 79%
PRO

  • Comfort Lounge in dit model. Het zitje kan in meerdere standen worden vergrendeld en is standaard uitgerust met de bekende Isofix-techniek voor een kinderzitje inclusief bevestiging aan de bovenkant
  • De bolle vorm van de rugleuning van de stoel, die zich aanpast aan de rugleuning, zorgt voor een comfortabele zithouding
  • Talrijke houtdecors kunnen individueel worden gecombineerd naar uw smaak
  • Truma verwarming met 6000 Watt vermogen
  • grote koelkast van 133 liter
  • EB staat voor enkele bedden die in de La Strada Regent EB behoren die tot de grootste in het La Strada gamma

Contra

  • niet geschikt voor houders met rijbewijs B
  • extra opties of pakketten laten de prijs flink oplopen

Totaal aantal foto 's: 11

Algemene serie foto - Camperland' s Motorhome Databank

LAADVERMOGEN

Totaal standaard leeggewicht : 3160 kg (zonder opties)
Minimum netto laadvermogen: 940 kg
Maximaal netto laadvermogen: 940 kg
Chassis verhoging mogelijk: 4100/4400

IN BLACKLIST: NEE

keuken

Koken met 2 pitten

verwarming

Type verwarming: Truma Combi 6000 op gas

Aanverwante artikelen i.v.m. La Strada Regent EB op Camperland.be:

SERIE, MODEL, submodel en/of pakket (packs) camper benaming

Merk: La Strada

Serie: Regent

Model: EB

Geen type indeling bij dit model

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)

Zitbank omvormen: NEE
Hefbed: NEE, geen hefbed
Dakbed (pop-up bed) of daktent: NEE

Slaap oppervlakten

Totale slaap oppervlakte: 1.74 m²

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

MOTOR La Strada Regent EB

Mercedes Sprinter 317 CDI 2.0 - 125 kW/170 PK

Motorinhoud: 1998 CC

Euronorm motor: Euro VI E

Aantal traps automaat versnellingen: 9

verwarming

Type: Truma Combi 6000 op gas

Vermogen: 6000 Watt

keuken

Met 2 pitten

Gasvoorraad: 2x11 (in gaskast)

Vers watertank: 100 liter

Gijs watertank: 70 liter

koelkast

Koelkast inhoud: 133 liter

Stel een vraag over dit model aan de Camperland Community

Overzicht series van het merk & specifieke model(len)

Overzicht van de La Strada series

Avanti serie 
Regent  serie
Nova serie

La Strada Nova EB op het CMT in Stuttgart 2023
La Strada Nova EB op het CMT in Stuttgart 2023

La Strada is een dochteronderneming van Possl, die dan de meer de chique busjes bouwt met meer luxe. De eenvoudigste serie is de Avanti serie op Fiat Ducato. Daarna volgt de Regent serie op de Mercedes-Benz Sprinter en tenslotte het Nova topmodel die een 100% polyester behuizing heeft en eveneens op de Sprinter staat. Het Duitse La Strada bouwt alleen woonbussen.

Overzicht van de La Strada series

Modeljaar 2023-24

Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. e gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.

Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!

In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

Pakketten voor La Strada series

Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties (van een pakket) u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

Motor(en) keuze voor de La Strada serie

Fiat Ducato S9

Garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Fiat VAN garagehouder of Fiat Professional concessiehouder
  • mits regelmatige onderhoud, om de 48.000 km of 2 jaar

Fiat cockpit niet in deze uitvoering voor België (09/23) in de Challenger 384 Etape Edition 2024 op Fiat @ Salon van Dusseldorf © Camperland.be
Fiat cockpit niet in deze uitvoering voor België (09/23) in de Challenger 384 Etape Edition 2024 op Fiat @ Salon van Dusseldorf © Camperland.be
Mercedes Sprinter

Garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Mercedes-Benz VAN garagehouder
  • regelmatige onderhoudsbeurten, minstens na elke 60.000 km
  • extra garantiejaren tegen extra vergoeding mits overeenkomst (online)
Hymer ML-T 580 4x4 op Mercedes Sprinter prachtige cockpit met bediening aan het stuur @ Salon van Düsseldorf 08.2023 - © Camperland.be
Hymer ML-T 580 4×4 op Mercedes Sprinter prachtige cockpit met bediening aan het stuur @ Salon van Düsseldorf 08.2023 – © Camperland.be
Hymer ML-T 580 4x4 op Mercedes Sprinter prachtige cockpit Mercedes uitvoering @ Salon van Düsseldorf 08.2023 - © Camperland.be
Hymer ML-T 580 4×4 op Mercedes Sprinter prachtige cockpit Mercedes uitvoering @ Salon van Düsseldorf 08.2023 – © Camperland.be
Prachtige cockpit van de 190 PK Mercedes Sprinter bij de Frankia Yucon 6.0 BD K-Peak modeljaar 2024 @ Salon van Dusseldorf 08/2023 © Camperland.be
Prachtige cockpit van de 190 PK Mercedes Sprinter bij de Frankia Yucon 6.0 BD K-Peak modeljaar 2024 @ Salon van Dusseldorf 08/2023 © Camperland.be

13e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
87 %

La Strada VANS

3
Waterdichtheidsgarantie 2.5
Beoordeling Camperland 3.5

Beter

  • Duitse kwaliteit
  • Goede naamsbekendheid
  • Goede kwaliteit

Minder

  • Prijs
  • Alleen # Van-modellen
  • Opletten met belading bij sommige modellen
  • Onduidelijke garantietermijnen
    • Nederlandstalige klanten klagen over het ontbreken van Nederlandstalige handleiding(en) bij aankoop van een La Strada
20
Merk La Strada - UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op "Bewaar aantal sterren"

La Strada - VANS

La Strada Nova M = 100% uit polyester = 100% houtvrij

Andere modellen

De basisvereiste voor de kwaliteit van een camper is altijd de constructie. En op dit gebied heeft La Strada in de loop der jaren een maximale knowhow opgebouwd.

Aanverwante La Strada onderwerpen - artikelen

Modelnaam: La Strada Regent EB

Loop doorheen de fotocarrousel in vergrootte weergave (klik)

Legenda

  • Gemiddelde Camperland.be beoordeling voor het merk in zijn geheel – zie ref. kwaliteitsbeoordeling campers.
  • Reputatie v/h merk – gebaseerd op jaren garantie, aantal jaren productie en kwaliteitsbeoordeling Camperland.
  • Wegligging en stabiliteit – gebaseerd op wielbasis, restlengte, grootte v/d camper, motor en chassis.
  • Prijs/kwaliteit – gebaseerd op kwaliteit beoordeling camperland + prijs/m3 camper en aantal jaren garantie.
  • Kwaliteit belading – gebaseerd op chassis, netto laadvermogen, PK motor en grootte v/d camper.
  • Populariteit v/h model – gebaseerd op promotie door fabrikant, persaandacht, bezoekcijfers en fotomateriaal.
  • Totale slaapoppervlakte in m² en prijs/m² slaapoppervlakte = na het nemen van alle (optionele) mogelijke slaapruimtes (zitbank naar slaapbank, dakbed etc. – indien voorzien voor het model.
  • Restlengte: hoe hoger hoe minder stabiel de camper op de weg zal liggen, dit is de zogenaamde achtertrein, het deel dat na de achteras komt of het verschil tussen de totale lengte – de wielbasis
  • NEE = TOP! Het model haalt de Camperland norm van min. 400 kg netto laadvermogen op het standaard chassis van fabrikant. Let echter op – dit cijfer = met inbegrip van slechts 1 persoon (bestuurder)(75 kg)
  • JA = koopt dit model nooit op dit (het standaard) chassis tenzij:
    • JA = koopt dit model mits je kunt kiezen voor een hoger MTM (chassis) (indien optioneel mogelijk) of
    • JA = voorzie als alternatief een trekhaak + aanhanger om overbeladen te voorkomen v/h campermodel
    • JA = let op het extra gewicht van het aantal personen dat tegelijkertijd met de camper reist
    • JA = let op het extra gewicht van de opties die je kiest en waar de fabrikant aan een max. gehouden is

Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.

  • Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft. Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben.

    • MAX met gordel: heb je optioneel tot 5 slaapplaatsen en zijn er maar 4 gehomologeerde stoelen dan kun je niet met 5 reizen. Het beladingscijfer wordt dan berekend op 4 personen
    • MAX met gordel tekst: toelichting bij het bovenstaande
    • Netto 2 slapers: het gewicht van de bijzitter in mindering van je laadvermogen
    • Netto 3 slapers: het extra gewicht van de isobank + 3é persoon in mindering gebracht
    • Netto dakbed/hefbed: het gewicht van 2 personen + gewicht van hefbed of dakbed in mindering gebracht van je laadvermogen (kan in combinatie zijn met Netto 3 slapers
    • MAX in mindering: het maximale gewicht van optionele bedden + personen in mindering gebracht van het laadvermogen – conform MAX met gordel

Motorhome database © Camperland 2023-2024, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen. Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria.