Record ID: 21492
Login (of registreer) om de specifiekere aankoopprijs zien en/of download de prijslijst in pdf.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
De Nova-serie is de TOP serie bij het Duitse merk La Strada gekenmerkt zich door een uitstekend design. Het vlaggenschip Nova EB ontving de red dot design award 2020 voor zijn voltooide exterieurontwerp. Het nieuwe zustermodel Nova M is hetzelfde uitgerust, maar is gewoon korter. Hier zet La Strada ook in op een bovenbouw in een extreem duurzame monocoque constructie met glasvezelversterkte kunststoffen. Dit zorgt voor een goede isolatie, betrouwbare waterdichtheid en elegante lijnen. Vlakke luifel, getinte ramen en zelfs gecoate luchtroosters zijn te vinden met de elegante bovenbouw. De Nova M is gebaseerd op de achterwiel aangedreven Mercedes Sprinter. De lijst met extra’s voor dit compacte “land-born jacht” variërend van 4×4 aandrijving, automatische transmissie en tal van rij-assistentie systemen tot 127 verschillende bekledingsstoffen. Gedeeltelijke lederen en full lederen versies voldoet aan zowat elke behoefte. Bijzonder is het gehele roestvrije monocoque concept. Zowel de opbouw als de cabine zijn opgebouwd uit GFK kunststof. Hoogwaardige SKA-zetels vooraan zorgen met een draai van 180 graden voor een absolute top zitplaats. In deze luxe uitvoering maakt men gebruik van hoogwaardige materialen. De Sprinter cabine wordt heden als de best afgewerkte cockpits aanzien. Voor de verwarming is een sterke Truma Combi ketel voorzien van 6600 Watt die kan worden bevoorraad door gasflessen.
Lengte: 6.46 m
Breedte: 2.15 m
Hoogte: 3.06 m
Geen opgave
Wielbasis: 3.66 m
Restlengte: 2.8 m (hoe hoger hoe minder stabiel)
Totaal aantal slaapplaatsen: 3
Totaal aantal zitplaatsen: 4 (gehomologeerde)
In één slagzin: luxe, compact, donker getinte ramen, 100 % polyester monocoque opbouw met uitstekend laadvermogen als gevolg. Met deze Nova M spelen we gewoon in een andere competitie. Om te beginnen is er de 100% polyester behuizing. Geen problemen met rotten of waterlekken. De Nova M is als het ware gemaakt voor het leven. Het model bestaat reeds sinds mensenheugenis (2017) maar groeit elk modeljaar verder mee met zijn tijd. Tijden veranderen, smaken veranderen en technieken verbeteren. Alleszins wil de Nova M u verwennen met luxe en kwaliteit. Met 3.06 meter is dit een hele hoge bus, mede door de 100% horizontale vloer die kan gerealiseerd worden door de dubbele bodem. Houten meubelen, een GVK-wastafel en kranen van de beste kwaliteit. In de NOVA M past alles bij elkaar. Het hoogwaardige design van het interieur maakt het moeilijk om te willen uitstappen en garandeert heel wat aandacht van geïnteresseerde camperburen. De keuken laat niets te wensen over en gaat harmonieus op in het interieur. De elegante wandbekleding ademen een pure luxesfeer uit. Het tijdloos mooie interieurontwerp stelt hoge normen op het gebied van functioneel ontwerp en kwaliteit. Liefdevol en intelligent geïntegreerde laden en kasten maken opbergen kinderspel.
Type hoofdbed: stapelbed
Koken met 2 pitten
Koelkast inhoud: 81 liter
Type verwarming: Truma Combi 6000 op gas
Gijs watertank: 95 liter
Vers watertank: 100 liter
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Door jeanjean 10 maanden geleden
Een mooie eindejaar en een gelukkig en gezond 2024 vanwege de Redactie
Door Redactie Camperland 11 maanden geleden
Avanti serie
Regent serie
Nova serie
La Strada is een dochteronderneming van Possl, die dan de meer de chique busjes bouwt met meer luxe. De eenvoudigste serie is de Avanti serie op Fiat Ducato. Daarna volgt de Regent serie op de Mercedes-Benz Sprinter en tenslotte het Nova topmodel die een 100% polyester behuizing heeft en eveneens op de Sprinter staat. Het Duitse La Strada bouwt alleen woonbussen.
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. e gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.
Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!
In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties (van een pakket) u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
(onderdeel van Possl)
La Strada Nova M = 100% uit polyester = 100% houtvrij
Andere modellen
De basisvereiste voor de kwaliteit van een camper is altijd de constructie. En op dit gebied heeft La Strada in de loop der jaren een maximale knowhow opgebouwd.
Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.
Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft. Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Motorhome database © Camperland 2023-2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen. Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria.
Aanmelden van:
Totaal aantal unieke Europese bezoekers bij Camperland op 11/11/24: 3.75 miljoen (Awstats).
Totaal aantal maal gelezen camper artikelen op 11/11/24: 20 miljoen (Pages)(Awstats).
Totaal aantal hits op 11/11/24: 460 miljoen (Awstats).
Camperland.be © eigendomsrechten 2018 - 2024 - alle rechten voorbehouden.