Record ID: 21310
Login (of registreer) voor de specifiekere aankoopprijs zien.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Bergruimte
* Kelder in dubbele vloer met zeer grote verwarmde bergruimte, netto hoogte tot 78 cm
* Toegang van buiten via meerdere grote luiken, comfortabele toegang van binnenuit via de zitbankklep van de ronde zitgroep en kantelbare zijzitbank
* Grote, centrale doorlaadruimte (binnenhoogte 20 cm) met voorraadkelder (netto hoogte 20 cm) gemakkelijk in te laden via groot, opklapbaar vloerluik in de woonkamer
* Scootergarage binnenhoogte tot 145 cm (afhankelijk van model), belastbaar tot 450 kg
Zelfvoorziening/technologie
* 235 l vers water, 200 l vuil water, optie: keramisch toilet met vaste tank
* 2 x 80 Ah gel-accu (uit te breiden naar 4 x 80 Ah)
Airco- verwarming
* Alde warmwaterverwarming
* Kelder in dubbele vloer met vloerverwarmingseffect
* Carthago thermoconcept bestuurderscabine
Highlights XL
* Iveco Daily, ladderchassis met krachtige achterwielaandrijving en dubbele wielen met tot 6,7 t toegestaan
* Royale ronde XL-zitgroep met lange, uittrekbare zijbank incl. toegang tot de bergruimte eronder
* XL-badkamer met gescheiden toiletruimte, open wasgedeelte en royale ronde douche, gescheiden ruimtes door twee grote houten schuifdeuren naar de slaapkamer en woonruimte, waardoor het een XL-baden kleedkamer is
* Carthago full-led koplampen, inclusief dimlicht, grootlicht en dag rijlicht met led lichtgeleiders – rijden zonder moe te worden ook bij schemering en 's nachts door optimale verlichting van de weg
* In tegengestelde richting bewegende touringcar ruitenwisserinstallatie met vergroot wis- en zichtveld
* XL-camperdeur ‘Safetyluxe’ met extra sterke en stabiele deur, ruimere deurbreedte van 63 cm, groot deurraam, dubbele veiligheidsvergrendeling, drie uiterst stabiele stalen parallellogramscharnieren,
geïntegreerd verduisterend vouwgordijn en rolhor tegen vliegen
* Coming Home functie met afstandsbediening in de hoofdsleutel voor gelijktijdige activering centrale vergrendeling en buitenverlichting
* Mooi vormgegeven GVK-busachtersteven met aparte achterbumper en achterlichten met moderne dynamische led knipperlichten
* Cabinedeur met dubbele veiligheidsvergrendeling
* Elektrisch vouwgordijn voor de voorruit, met afzonderlijk programmeerbare privacy- en zonweringsfunctie
* Innovatief lichtconcept met sfeerverlichting incl. traploze dimfunctie
* Elektrische centrale vergrendeling in keukengedeelte incl. aanrecht, lades, bovenkastjes, glazenkast en schoenenkast
Lengte: 7.91 m
Breedte: 2.27 m
Hoogte: 3.12 m
Wielbasis: 4.35 m
Restlengte: 3.56 m
Totaal aantal slaapplaatsen: 4 (5)
Totaal aantal zitplaatsen: 4 (5) (gehomologeerde)
De 3 liter 207 PK motor van de Daily heeft een sterk koppel van 470 Nm, een krachtpatser. De standaard cabinedeur met comfortabele toegang van 63 cm breedte en de originele Iveco Liner cockpit bieden maximaal comfort, zijn uiterst onderhoudsvriendelijk en bovendien bijzonder veilig. Met zijn exclusief en innovatief design, zijn pure elegantie en zijn enorme stahoogte van 211 cm in het woongedeelte kan de chic s-plus zijn Liner-genen niet verloochenen. De grote ronde zitgroep voorin met luxueuze woonkamertafel en brede zijbank. Dubbel vloer tot 78 cm geeft u veel laadruimte.
Specifiek voor de 50 LE:
Grote ronde zitgroep voorin met luxueuze woonkamertafel en brede zijbank
Grote comfortabele hoekkeuken met gewelfd keukenblad
In ronde badkamerwand ingebouwde uittrekbare voorraadkast
Kleedkamer af te scheiden met de badkamerdeur met 3-voudige functie, dankzij de deur van de wasruimte met dubbele functie en massief houten schuifdeuren
Kamerhoge kledingkast geïntegreerd in de kleedkamer
Grote eenpersoonsbedden in lengterichting met comfortabel uittrekbaar trapje
Kledingkasten onder de bedden, grote binnenhoogte door de verdieping in de dubbele vloer
Tv-kast in slaapkamer, optioneel met extra lang tv-uitschuifsysteem voor 24 inch led flatscreen
Mercedes-Benz EA: Sky Dream Comfort in plaats van het klassieke hefbed boven bestuurderscabine
PRO
* kleinste topmodel van Carthago
* badkamerdeur met 3-voudige functie
* hoge kledingkast
* 3 liter motor met sterk koppel en aanhangwagen tot 3,5 T
* enkele bedden van meer dan 2 m lengte
* Sky Dream Comfort bed in plaats van een hefbed
* Carthago full-led koplampen
* Moderne bus achterbumper van glasvezelversterkte kunststof
* Carthago achterlichten met led-looplicht
Contra
* lagere dubbele vloer (20 cm) dan bij andere modellen in de serie
* motor uit te breiden naar 207 PK /152 kW lijkt overbodig
* stahoogte 2.11 m, maar in de slaapkamer nog 1,98 m
Beoordeling kwaliteit van de technische gegevens van de fabrikant: 12-2023. De meeste technische data zijn beschikbaar maar niet altijd in een overzichtelijke vorm. Heel vaak logische opbouw met zit- en slaapplaatsen mits uitzonderingen.
5800 kg
(zie legenda)
Type hoofdbed: enkele bedden
Koken met 3 pitten
Type verwarming: Alde centrale (vloer) verwarming
Met speciaal verhoogd dak: NEE (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)
Standaard stahoogte binnen: 2.11 m
Model met dubbele bodem: Ja
CAMPER DATABANK 2025 – 16.08.24
Camperland zit in de voorbereidende fase voor een update naar de MOTORHOME databank 2025. Naast de aangekondigde nieuwe modellen zijn er reeds hun data en prijzen beschikbaar zoals o.a. van Carthago, Challenger, Chausson, Rimor, Niesmann+Bischoff, Notin, Burstner, Rapido, Itineo, Autostar, Dethleffs, Laika, Etrusco, Morelo, Knaus, Weinsberg Pilote, Bavaria, Possl, ..
KOOPTIP! Koopt u een nieuwe camper van modeljaar 2025? Kijk dan na of de motor een Euro 6 E/Euro VI e norm heeft. Laat dit meetellen in uw koopkeuze.
Je kunt nu met een geregistreerde account (na inloggen) de pdf-file lijst met richtprijzen voor modeljaar 2025 downloaden (deels 1/3 klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/
Op 03.09 is deze lijst aangegroeid tot +950 modellen (modeljaar 2025). 700 modellen en hun prijzen ervan zijn opgenomen in de bovenvermelde PDF publicatie van 25.08.
CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen https://www.camperland.be/clplus-worden/
Hierbij nog hoe het werkte in 2022 (er zijn nu tal van zoekfuncties toegevoegd):
Merk: Carthago
Serie: chic s-plus I
Model: 50 LE
Geen type indeling bij dit model
Type: Alde centrale (vloer) verwarming
? Watt
Door jeanjean 9 maanden geleden
Een mooie eindejaar en een gelukkig en gezond 2024 vanwege de Redactie
Door Redactie Camperland 9 maanden geleden
Iveco Daily 50 C - 3.0 l - 156 PK /115 kW
Motorinhoud: 3000 CC
Euronorm motor: Euro VI E
Standaard aandrijving: manueel 6 (8-traps automaat in optie)
Aantal manuele versnellingen: 6
Aantal traps automatische versnellingen: 8
Aantal 4x4 versnellingen nvt
Brandstoftank of batterij vermogen: 90 liter
Vers watertank: 235 liter
Gijs watertank: 200 liter
Met 3 pitten
Gaskast: gasvoorraad in kg onbekend
Koelkast inhoud: 153 liter
Koelkast type: absorptie (gas, 12V, 230V)
Koelkast merk: geen opgave
Type hoofdbed: enkele bedden
Afm. hoofdbed: 203x80, 201x80
(reeds geïnstalleerd)
Zonnepaneel standaard incl.: NEE
hoogte x breedte x lengte (max.)
hxbxl: 140x115x140
Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm, totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.
Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant
Iveco Daily 50 C - 3.0 l - 156 PK /115 kW
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(= enkel inclusief de bestuurder)
(= inclusief de bijzitter)
(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)
(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)
(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)
Carthago Reisemobilbau werd in 1979 opgericht door Karl-Heinz Schuler. Het bedrijf heeft ongeveer 1500 medewerkers in dienst en is een van de toonaangevende premiumfabrikanten in Europa. Carthago campers en liners hebben een goede (Duitse) reputatie. Het is wel een investering met een prijs die kan oplopen. Maar dat is het wellicht waard als je naar de perfecte camper zoekt.
Carthago start het modeljaar 2025 met een waar vuurwerk aan innovaties. Een van de meest opvallende innovaties die Europa’s toonaangevende fabrikant van premium campers presenteert, is de gloednieuwe C2-tourer modellenreeks, bestaande uit geïntegreerde lichtgewicht campers op een Mercedes-Benz Sprinter chassis met een nieuwe look. De innovatieve wijzigingen maken het een echte SMART LINER. De C2-tourer behoort tot de voormalige c-tourer reeks, die qua gewicht volledig is gereviseerd en geherstructureerd.
Het resultaat is de C1-tourer, die aanzienlijk lichter is dan eerdere modellen met maximaal 100 kilogram. De nieuwe generatie van de chic e-line start het nieuwe modeljaar met een gloednieuw exterieurdesign. Ook de chic c-line superior op een Fiat Ducato chassis krijgt een make-over. Deze A-Klasse campers voor het nieuwe modeljaar zijn te herkennen aan de opvallende verchroomde “C“-branding op het radiatorrooster.
De chic s-plus I serie telt voor modeljaar 2024 3 modellen. Deze serie wordt beschouwd als de TOP serie van Carthago met een kleine 50 LE model en 2 grotere XL modellen. Ze staan op een Iveco Daily chassis van respectievelijk 5.600 en 6.700 kg. Niet meer geschikt voor rijbewijs B houders. Prijs van plus 2 Ton.
De Carthago chic s-plus I integraal serie staat op een krachtige Iveco Daily met een koppel tot 450 Nm met een solide ladder-chassis en dubbel-lucht en achterwielaandrijving met dubbele wielen (50 LE). Daarnaast is er nog een XL serie op AL-KO met dubbele assen. De basisuitvoering staat op een 5.800 kg chassis maar is zoals de XL serie uit te breiden naar 6700 kg. De XL staat direct op 6.700 kg.
Chassis
* Iveco Daily, ladderchassis met krachtige achterwielaandrijving en dubbele wielen
* Hoog resterend laadvermogen, groot trekgewicht tot 3.5 ton
* Optionele 8-traps automatische transmissie van ZF
* Standaards veiligheidspakket Iveco Daily: ESP, ASR, ABS, elektronische startblokkering, Hillholder
* Carthago zichtconcept in bestuurderscabine
* Carthago full-led koplampen (dimlicht en groot licht) incl. led-dagrijlicht
* Elektrisch vouwgordijn voor de voorruit, met afzonderlijk programmeerbare privacy- en zonweringsfunctie
* XL-camperdeur ‘Safety luxe’ met extra sterke en stabiele deur, ruimere deurbreedte van 63 cm, groot deurvenster
Wooncomfort
* Exclusief meubeldesign ‘emotionale’, keuze uit twee interieurdesigns, ruimtelijk concept met 2-niveaus en extra grote stahoogte van 211 cm in de woonkamer
* Grote ronde zitgroep voorin met luxueuze woonkamertafel en brede zijbank
* Comfort hoekkeuken met uittrekbaar aanrecht met werkbladvergroting, elektrische centrale vergrendeling voor het volledige keukengedeelte inclusief uittrekbaar
* aanrecht, glazen- en schoenenkast, automatische vergrendeling tijdens het rijden
* Comfort badkamer, afscheidbare kleedkamer, grote houten schuifdeur
De Carthago Liner-klasse met krachtige achterwielaandrijving. Iveco Daily op 6.700 kg. Kenmerken van de chic s-plus zijn de krachtige achterwielaandrijving, het hoogste trekgewicht tot 3.500 kg in deze klasse, het royale laadvermogen. Optisch en technisch lijkt hij op de chic e-line en kan dus zijn Liner-genen niet verloochenen. De kleinste 50 LE heeft dubbele wielen, de XL serie staat achteraan op een dubbele as. De XL is het paradepaartje van de Carthago LINER-KLASSE met en speciaal AL-KO verlaagd chassis met met grote spoorbreedte van 198 cm.
– Zeer comfortabele indelingen met een maximaal toegestaan totaalgewicht van 6.7 t
– krachtige achterwielaandrijving en dubbele assen
– Hoog resterend laadvermogen, groot trekgewicht voor aanhanger tot 3.5 t
– Carthago zichtconcept in bestuurderscabine met vergrote zichthoek naar onder en boven
– Carthago full led koplampen (dimlicht en groot licht) incl. dagrijverlichting met led-lichtgeleiders
– Elektrische voorruitplissé met afzonderlijk programmeerbare privacy- en zonweringsfunctie
Wooncomfort
– Meubeldesign keuze uit twee interieurdesigns, two-level ruimteconcept en extra grote stahoogte van 211 cm in het woongedeelte
– XL modellen met XL-zitgroep, luxe woonkamertafel en lange, uittrekbare zit- ligbank, uitdraaibare schoenenkast
– Hoekkeuken met uittrekbaar aanrecht met werkbladvergroting, elektrische centrale vergrendeling voor het volledige keukengedeelte inclusief uittrekbaar aanrecht, glazen- en schoenenkast, automatische vergrendeling tijdens het rijden
– XL badkamer met gescheiden toiletruimte, open was gedeelte en royale ronde douche, afscheiding ruimtes door twee grote houten schuifdeuren
(Malibu was vroeger een submerk van Carthago maar presenteert zich heden als een apart merk)
(zie apart onder merknaam Malibu)
Alde warmwaterverwarmingstechniek
Met de warmtewisselaar in combinatie met het optiopnele centrale verwarmingssysteem van Alde kan het koelsysteem van de motor worden gebruikt om het woongedeelte te verwarmen. Daarvoor hoeft alleen maar de gewenste kamertemperatuur op de kamerthermostaat te worden ingesteld en de circulatiepomp van het verwarmingssysteem te worden aangezet.
Met een circulatiepomp van het basisvoertuig is het ook mogelijk om de verwarming in omgekeerde richting te laten werken. In dit geval fungeert de verwarming voor het interieur van de camper als motor voorverwarming: het centrale verwarmingssysteem verwarmt het koelsysteem van de voertuigmotor.
Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”
Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.
Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).
Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Motorhome database © Camperland 2023-2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.
Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.
Geregistreerde gebruikers tijdelijk kunnen deze functies (filters) gebruiken gedurende de testfase. Verhoog je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken.
Aanmelden van:
Totaal aantal unieke Europese bezoekers bij Camperland op 1/08/24: 3.5 miljoen (Awstats).
Totaal aantal maal gelezen camper artikelen op 1/08/24: 19 miljoen (Pages)(Awstats).
Totaal aantal hits op 01/08/24: 440 miljoen (Awstats).
Camperland.be © eigendomsrechten 2018 - 2024 - alle rechten voorbehouden.