*Motorhome en camper databank 2023-2024-2025 - Camperland.be

Modeljaar 2025 is in opbouw met nog beperkte on-line data (21.08.24)

Carthago chic s-plus I 50 LE | integraal | Iveco Daily 156 PK (115 kW) | manueel 6 (8-traps automaat in optie) | 7,91 m | 4 (5) slaapplaatsen

De Carthago chic s-plus I 50 LE, een Iveco Liner met een exclusief en innovatief design. Ruimte gevoel met een stahoogte van 211 cm.
Model: Carthago chic s-plus I 50 LE

Data en prijzen op 26 november 2023

Record ID: 21310

Login (of registreer) voor de specifiekere aankoopprijs zien.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Deze bijzondere apothekerskast wordt in heel wat modellen van Carthago toepast (of gebruikt). Hier in de Carthago chic e-line 50 LE (een e-line met enkele bedden) maar evengoed in de Carthago chic s-plus 50 LE - foto uit modeljaar 2020.
Algemene serie foto - Camperland' s Motorhome Databank
Geen subtype indeling

Is geen nieuw model,
bestaat al enige tijd in deze serie.

Type voertuig: Integraal

Chassis: Iveco Daily
Motor: Iveco Daily 50 C - 3.0 l - 156 PK /115 kW
MTM: 5800 kg
Aanhanger: 3500 kg geremd, 750 kg ongeremd

OMSCHRIJVING serie algemeen

Bergruimte

* Kelder in dubbele vloer met zeer grote verwarmde bergruimte, netto hoogte tot 78 cm
* Toegang van buiten via meerdere grote luiken, comfortabele toegang van binnenuit via de zitbankklep van de ronde zitgroep en kantelbare zijzitbank
* Grote, centrale doorlaadruimte (binnenhoogte 20 cm) met voorraadkelder (netto hoogte 20 cm) gemakkelijk in te laden via groot, opklapbaar vloerluik in de woonkamer
* Scootergarage binnenhoogte tot 145 cm (afhankelijk van model), belastbaar tot 450 kg

Zelfvoorziening/technologie

* 235 l vers water, 200 l vuil water, optie: keramisch toilet met vaste tank
* 2 x 80 Ah gel-accu (uit te breiden naar 4 x 80 Ah)


Airco- verwarming

* Alde warmwaterverwarming
* Kelder in dubbele vloer met vloerverwarmingseffect
* Carthago thermoconcept bestuurderscabine


Highlights XL

* Iveco Daily, ladderchassis met krachtige achterwielaandrijving en dubbele wielen met tot 6,7 t toegestaan
* Royale ronde XL-zitgroep met lange, uittrekbare zijbank incl. toegang tot de bergruimte eronder
* XL-badkamer met gescheiden toiletruimte, open wasgedeelte en royale ronde douche, gescheiden ruimtes door twee grote houten schuifdeuren naar de slaapkamer en woonruimte, waardoor het een XL-baden kleedkamer is

* Carthago full-led koplampen, inclusief dimlicht, grootlicht en dag rijlicht met led lichtgeleiders – rijden zonder moe te worden ook bij schemering en 's nachts door optimale verlichting van de weg
* In tegengestelde richting bewegende touringcar ruitenwisserinstallatie met vergroot wis- en zichtveld
* XL-camperdeur ‘Safetyluxe’ met extra sterke en stabiele deur, ruimere deurbreedte van 63 cm, groot deurraam, dubbele veiligheidsvergrendeling, drie uiterst stabiele stalen parallellogramscharnieren, geïntegreerd verduisterend vouwgordijn en rolhor tegen vliegen
* Coming Home functie met afstandsbediening in de hoofdsleutel voor gelijktijdige activering centrale vergrendeling en buitenverlichting
* Mooi vormgegeven GVK-busachtersteven met aparte achterbumper en achterlichten met moderne dynamische led knipperlichten
* Cabinedeur met dubbele veiligheidsvergrendeling
* Elektrisch vouwgordijn voor de voorruit, met afzonderlijk programmeerbare privacy- en zonweringsfunctie
* Innovatief lichtconcept met sfeerverlichting incl. traploze dimfunctie
* Elektrische centrale vergrendeling in keukengedeelte incl. aanrecht, lades, bovenkastjes, glazenkast en schoenenkast

Technische basisgegevens voor Carthago chic s-plus I 50 LE

Lengte: 7.91 m

Breedte: 2.27 m

Hoogte: 3.12 m

Wielbasis: 4.35 m

Restlengte: 3.56 m

Totaal aantal slaapplaatsen: 4 (5)

Totaal aantal zitplaatsen: 4 (5) (gehomologeerde)

OMSCHRIJVING Specifiek model

De 3 liter 207 PK motor van de Daily heeft een sterk koppel van 470 Nm, een krachtpatser. De standaard cabinedeur met comfortabele toegang van 63 cm breedte en de originele Iveco Liner cockpit bieden maximaal comfort, zijn uiterst onderhoudsvriendelijk en bovendien bijzonder veilig. Met zijn exclusief en innovatief design, zijn pure elegantie en zijn enorme stahoogte van 211 cm in het woongedeelte kan de chic s-plus zijn Liner-genen niet verloochenen. De grote ronde zitgroep voorin met luxueuze woonkamertafel en brede zijbank. Dubbel vloer tot 78 cm geeft u veel laadruimte.

Specifiek voor de 50 LE:

Grote ronde zitgroep voorin met luxueuze woonkamertafel en brede zijbank
Grote comfortabele hoekkeuken met gewelfd keukenblad
In ronde badkamerwand ingebouwde uittrekbare voorraadkast
Kleedkamer af te scheiden met de badkamerdeur met 3-voudige functie, dankzij de deur van de wasruimte met dubbele functie en massief houten schuifdeuren
Kamerhoge kledingkast geïntegreerd in de kleedkamer
Grote eenpersoonsbedden in lengterichting met comfortabel uittrekbaar trapje
Kledingkasten onder de bedden, grote binnenhoogte door de verdieping in de dubbele vloer
Tv-kast in slaapkamer, optioneel met extra lang tv-uitschuifsysteem voor 24 inch led flatscreen
Mercedes-Benz EA: Sky Dream Comfort in plaats van het klassieke hefbed boven bestuurderscabine

Carthago e-line I 50 LE DA op Mercedes-Benz uit modeljaar 2022 met dubbele as
Carthago e-line I 50 LE DA op Mercedes-Benz uit modeljaar 2022 met dubbele as
Gemiddelde Camperland.be beoordeling 2021-23 voor dit merk 94.5%

beoordelingen Camperland van Carthago chic s-plus I 50 LE

Reputatie van dit model
Reputatie van dit model 79.07%
Wegligging en stabiliteit
Wegligging en stabiliteit 89.48%
Prijs/kwaliteit
Prijs/kwaliteit 89.72%
Kwaliteit belading - laadvermogen
Kwaliteit belading - laadvermogen 75.31%
Populariteit van dit model binnen zijn specifieke serie
Score i/d serie - 27.57%

PRO

* kleinste topmodel van Carthago
* badkamerdeur met 3-voudige functie
* hoge kledingkast
* 3 liter motor met sterk koppel en aanhangwagen tot 3,5 T
* enkele bedden van meer dan 2 m lengte
* Sky Dream Comfort bed in plaats van een hefbed
* Carthago full-led koplampen
* Moderne bus achterbumper van glasvezelversterkte kunststof
* Carthago achterlichten met led-looplicht

Contra

* lagere dubbele vloer (20 cm) dan bij andere modellen in de serie
* motor uit te breiden naar 207 PK /152 kW lijkt overbodig
* stahoogte 2.11 m, maar in de slaapkamer nog 1,98 m

Kwaliteit technische info door fabrikant 85%

Beoordeling kwaliteit van de technische gegevens van de fabrikant: 12-2023. De meeste technische data zijn beschikbaar maar niet altijd in een overzichtelijke vorm. Heel vaak logische opbouw met zit- en slaapplaatsen mits uitzonderingen.

Totaal aantal foto 's: 3

LAADVERMOGEN

Standaard op chassis van

5800 kg

Totaal standaard leeggewicht: 4331 kg (zonder opties)
Minimum netto laadvermogen: 1469 kg
Maximaal netto laadvermogen: 1881 kg
Geen opgave voor toegestane kilo's aan opties (volgens fabrikant)
Chassis verhoging mogelijk: 5800/6700

IN BLACKLIST: NEE

(zie legenda)

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: enkele bedden

keuken

Koken met 3 pitten

verwarming

Type verwarming: Alde centrale (vloer) verwarming

verhoogd dak?

Met speciaal verhoogd dak: NEE (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)

Standaard stahoogte binnen: 2.11 m

dubbele bodem

Model met dubbele bodem: Ja

De Carthago chic s-plus I 50 LE is ideaal voor:

Gebruiksnut
Langere vakanties (3 weken of meer)
-
Meerdere weekends/jaar
-
Overwinteren (3-6 maanden)
-
Winter- en zomer op stap
-
Wonen in een camper
Gezinsituatie
Ik wil LUXE
-
Voor families (vanaf 2 kinderen)
-
Voor grootte mensen - binnen stahoogte min. 2 m
-
Voor grote families (vanaf 3 kinderen)
Parkeren
Camperparken
-
Camperplaatsen
-
Campings met aangepaste plaatsen
-
Plaats min. 8 m of meer

CAMPER DATABANK 2025 – 16.08.24

Camperland zit in de voorbereidende fase voor een update naar de MOTORHOME databank 2025. Naast de aangekondigde nieuwe modellen zijn er reeds hun data en prijzen beschikbaar zoals o.a. van Carthago, Challenger, Chausson, Rimor, Niesmann+Bischoff, Notin, Burstner, Rapido, Itineo, Autostar, Dethleffs, Laika, Etrusco, Morelo, Knaus, Weinsberg Pilote, Bavaria, Possl, ..

KOOPTIP! Koopt u een nieuwe camper van modeljaar 2025? Kijk dan na of de motor een Euro 6 E/Euro VI e norm heeft. Laat dit meetellen in uw koopkeuze.

Je kunt nu met een geregistreerde account (na inloggen) de pdf-file lijst met richtprijzen voor modeljaar 2025 downloaden (deels 1/3 klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/

Op 03.09 is deze lijst aangegroeid tot +950 modellen (modeljaar 2025). 700 modellen en hun prijzen ervan zijn opgenomen in de bovenvermelde PDF publicatie van 25.08.

CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen https://www.camperland.be/clplus-worden/

Hierbij nog hoe het werkte in 2022 (er zijn nu tal van zoekfuncties toegevoegd):

Aanverwante artikelen i.v.m. Carthago chic s-plus I 50 LE op Camperland.be:

Extra data voor Carthago chic s-plus I 50 LE

SERIE, MODEL, submodel en/of pakket (packs) camper benaming

Merk: Carthago

Serie: chic s-plus I

Model: 50 LE

Geen type indeling bij dit model

verwarming

Type: Alde centrale (vloer) verwarming

? Watt

Stel een vraag over dit model aan de Camperland Community - of heeft u een opmerking bij de data?

MOTOR Carthago chic s-plus I 50 LE

Iveco Daily 50 C - 3.0 l - 156 PK /115 kW

Motorinhoud: 3000 CC

Euronorm motor: Euro VI E

Standaard aandrijving: manueel 6 (8-traps automaat in optie)

Aantal manuele versnellingen: 6

Aantal traps automatische versnellingen: 8

Aantal 4x4 versnellingen nvt

TANKS Carthago chic s-plus I 50 LE

Brandstoftank of batterij vermogen: 90 liter

Vers watertank: 235 liter

Gijs watertank: 200 liter

keuken

Met 3 pitten

Gaskast: gasvoorraad in kg onbekend

koelkast

Koelkast inhoud: 153 liter

Koelkast type: absorptie (gas, 12V, 230V)

Koelkast merk: geen opgave

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: enkele bedden

Afm. hoofdbed: 203x80, 201x80

Zonnepaneel

(reeds geïnstalleerd)

Zonnepaneel standaard incl.: NEE

Afmetingen garage

hoogte x breedte x lengte (max.)

hxbxl: 140x115x140

Geschiedenis, evolutie, tijdslijn

geschiedenis van nieuwe series of modellen in modeljaar

2025
  • Carthago c1-tourer T serie 3.5t (Comfort 4.2t)
  • Carthago c2-tourer T serie 3.5t (Comfort 4.2t)
  • Carthago c1-tourer I serie 3.5t (Comfort 4.2t)
  • Carthago c2-tourer I serie 3.5t (Comfort 4.2t)
  • Carthago chic e-line I serie
  • Carthago chic c-line I serie
  • Carthago chic c-line T serie
  • Carthago chic c-line I superior serie
  • Carthago chic s-plus I serie
2025
2024
  • Carthago c-tourer I 145 RB LE
  • Carthago c-tourer I 145 RB LE superior
  • Carthago c-tourer T 145 RB LE
  • Carthago c-tourer T 145 RB LE superior
2024
2023
  • Carthago liner-for-two new generation
  • Carthago c-tourer Comfort
  • Carthago chic c-line superior
2023
2022
  • Carthago c-tourer Comfort
  • Carthago c-tourer Lightweight
2022
2021 en eerder
  • Carthago c-compactline
  • Carthago chic-c-line I 51 QB AD
  • Carthago chic-e-line
  • Carthago chic-s-plus
  • Carthago c-tourer I
  • Carthago c-tourer T
  • Carthago  liner-for-two
2021 en eerder

Vergelijkbare modellen (concurrenten) in de motohome databank van Camperland tegenover de Carthago chic s-plus I 50 LE

Aanbevolen dealer(s) door Camperland.be voor aankoop van Carthago chic s-plus I 50 LE

Extra CLPLUS data voor Carthago chic s-plus I 50 LE

Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm,  totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.

Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant

MOTOR

Iveco Daily 50 C - 3.0 l - 156 PK /115 kW

Euronorm: Euro VI E
156 PK
115 (kW)
3000 (CC)

kostprijs model per

4234 € per m³
1520.63 € per motor PK 's

Polyester opbouw

100% polyester: Opbouwvenster Seitz de Luxe, koudebrugvrij dubbel kozijn metgeïsoleerde beglazing en raam vlak in de buitenwand geïntegreerd,rolhor en verduisteringsvouwgordijn
Geen opgave onderdelen in polyester
Dikte wanden dak: 38 mm
Dikte zijwanden: 38 mm
Dikte vloerplaat: geen opgave

Prijs vanaf

(op datum van) 26 november 2023

De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

In prijsklasse van/tot: +200.000 €
In België vanaf 237218.1 €
Geen opgave voor Nederland
In Duitsland vanaf 213710 €
In Frankrijk vanaf 190800 €

Soorten beschikbare bedden

Hoofdbed: enkele bedden
Zitbank omvormen: JA, standaard
Hefbed: Sky Dream Comfort opklapbed
Dakbed (pop-up bed) of daktent: NEE

Slaap oppervlakten

Afmetingen hoofdbed: 203x80, 201x80
Afmetingen slaapbank: 193x129/84.5
Afmetingen hefbed: 195x160
Afmetingen dakbed: nvt
Totale slaap oppervlakte: 4.85 m²

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

Prijs per m² slaap oppervlakte: 3746.39 €

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

LAADVERMOGEN (plus)

Werkelijk aantal personen voor de berekening van netto laadvermogen: 5
Logische opbouw: zowel het aantal zitplaatsen als slaapplaatsen kan optioneel tot 5 personen worden opgebouwd via een isofix zitbank en extra hefbed. De beladingscijfer (voor CLPLUS) zijn op 5 pers. berekend.
Minimum netto laadvermogen: 1469 kg

(= enkel inclusief de bestuurder)

Laadvermogen inclusief bijzitter: 1394 kg

(= inclusief de bijzitter)

Laadvermogen inclusief bijzitter + 3e persoon + gewicht isobank: 1389 kg

(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)

Resterend laadvermogen met dakbed of hefbed: geen opgave

(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)

Resterend laadvermogen met alle optionele slaapplaatsen: 1044 kg

(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)

Plattegrond doornsnede van de Carthago chic-s-plus serie I50 LE integraal met enkele bedden achteraan en een hefbed boven de cockpit uit modeljaar 2023
Plattegrond doornsnede van de Carthago chic-s-plus serie I50 LE integraal met enkele bedden uit modeljaar 2023
Overzicht series van het merk & specifieke model(len)

Overzicht van de Carthago series

  • Carthago C1-tourer I
  • Carthago C1-tourer T
  • Carthago C2-tourer I
  • Carthago C2-tourer T
  • Carthago c-compactline serie 
  • Carthago chic c-line I serie
  • Carthago chic c-line T serie
  • Carthago chic e-line I serie 
  • Carthago chic s-plus serie 
  • Carthago c-tourer serie 
  • Carthago  liner-for-two serie 
  • compact uitvoering / lightweight uitvoering / superior uitvoering / super lightweight uitvoering
Zijflank van de Carthago c-tourer T 145 RB LE superior halfintegraal versie op Mercedes @ Salon van Düsseldorf, 08.2023 - foto © Camperland.be
Zijflank van de Carthago c-tourer T 145 RB LE superior halfintegraal versie op Mercedes @ Salon van Düsseldorf, 08.2023 – foto © Camperland.be

Carthago Reisemobilbau werd in 1979 opgericht door Karl-Heinz Schuler. Het bedrijf heeft ongeveer 1500 medewerkers in dienst en is een van de toonaangevende premiumfabrikanten in Europa. Carthago campers en liners hebben een goede (Duitse) reputatie. Het is wel een investering met een prijs die kan oplopen. Maar dat is het wellicht waard als je naar de perfecte camper zoekt.

Carthago start het modeljaar 2025 met een waar vuurwerk aan innovaties. Een van de meest opvallende innovaties die Europa’s toonaangevende fabrikant van premium campers presenteert, is de gloednieuwe C2-tourer modellenreeks, bestaande uit geïntegreerde lichtgewicht campers op een Mercedes-Benz Sprinter chassis met een nieuwe look. De innovatieve wijzigingen maken het een echte SMART LINER. De C2-tourer behoort tot de voormalige c-tourer reeks, die qua gewicht volledig is gereviseerd en geherstructureerd.

Het resultaat is de C1-tourer, die aanzienlijk lichter is dan eerdere modellen met maximaal 100 kilogram. De nieuwe generatie van de chic e-line start het nieuwe modeljaar met een gloednieuw exterieurdesign. Ook de chic c-line superior op een Fiat Ducato chassis krijgt een make-over. Deze A-Klasse campers voor het nieuwe modeljaar zijn te herkennen aan de opvallende verchroomde “C“-branding op het radiatorrooster.

Overzicht van de Carthago chic s-plus I serie & chic s-plus I XL serie

De chic s-plus I serie telt voor modeljaar 2024 3 modellen. Deze serie wordt beschouwd als de TOP serie van Carthago met een kleine 50 LE model en 2 grotere XL modellen. Ze staan op een Iveco Daily chassis van respectievelijk 5.600 en 6.700 kg. Niet meer geschikt voor rijbewijs B houders. Prijs van plus 2 Ton.

Carthago chic s-plus 61 XL LE met dubbele wielen uit modeljaar 2021
Carthago chic s-plus 61 XL LE met dubbele wielen uit modeljaar 2021

De Carthago chic s-plus I integraal serie staat op een krachtige Iveco Daily met een koppel tot 450 Nm met een solide ladder-chassis en dubbel-lucht en achterwielaandrijving met dubbele wielen (50 LE). Daarnaast is er nog een XL serie op AL-KO met dubbele assen. De basisuitvoering staat op een 5.800 kg chassis maar is zoals de XL serie uit te breiden naar 6700 kg. De XL staat direct op 6.700 kg.

Chassis

* Iveco Daily, ladderchassis met krachtige achterwielaandrijving en dubbele wielen
* Hoog resterend laadvermogen, groot trekgewicht tot 3.5 ton
* Optionele 8-traps automatische transmissie van ZF
* Standaards veiligheidspakket Iveco Daily: ESP, ASR, ABS, elektronische startblokkering, Hillholder
* Carthago zichtconcept in bestuurderscabine
* Carthago full-led koplampen (dimlicht en groot licht) incl. led-dagrijlicht
* Elektrisch vouwgordijn voor de voorruit, met afzonderlijk programmeerbare privacy- en zonweringsfunctie
* XL-camperdeur ‘Safety luxe’ met extra sterke en stabiele deur, ruimere deurbreedte van 63 cm, groot deurvenster

Wooncomfort

* Exclusief meubeldesign ‘emotionale’, keuze uit twee interieurdesigns, ruimtelijk concept met 2-niveaus en extra grote stahoogte van 211 cm in de woonkamer
* Grote ronde zitgroep voorin met luxueuze woonkamertafel en brede zijbank
* Comfort hoekkeuken met uittrekbaar aanrecht met werkbladvergroting, elektrische centrale vergrendeling voor het volledige keukengedeelte inclusief uittrekbaar
* aanrecht, glazen- en schoenenkast, automatische vergrendeling tijdens het rijden
* Comfort badkamer, afscheidbare kleedkamer, grote houten schuifdeur

De Carthago Liner-klasse met krachtige achterwielaandrijving. Iveco Daily op 6.700 kg. Kenmerken van de chic s-plus zijn de krachtige achterwielaandrijving, het hoogste trekgewicht tot 3.500 kg in deze klasse, het royale laadvermogen. Optisch en technisch lijkt hij op de chic e-line en kan dus zijn Liner-genen niet verloochenen. De kleinste 50 LE heeft dubbele wielen, de XL serie staat achteraan op een dubbele as. De XL is het paradepaartje van de Carthago LINER-KLASSE met en speciaal AL-KO verlaagd chassis met met grote spoorbreedte van 198 cm.

– Zeer comfortabele indelingen met een maximaal toegestaan totaalgewicht van 6.7 t
– krachtige achterwielaandrijving en dubbele assen
– Hoog resterend laadvermogen, groot trekgewicht voor aanhanger tot 3.5 t
– Carthago zichtconcept in bestuurderscabine met vergrote zichthoek naar onder en boven
– Carthago full led koplampen (dimlicht en groot licht) incl. dagrijverlichting met led-lichtgeleiders
– Elektrische voorruitplissé met afzonderlijk programmeerbare privacy- en zonweringsfunctie

Wooncomfort

– Meubeldesign keuze uit twee interieurdesigns, two-level ruimteconcept en extra grote stahoogte van 211 cm in het woongedeelte
– XL modellen met XL-zitgroep, luxe woonkamertafel en lange, uittrekbare zit- ligbank, uitdraaibare schoenenkast
– Hoekkeuken met uittrekbaar aanrecht met werkbladvergroting, elektrische centrale vergrendeling voor het volledige keukengedeelte inclusief uittrekbaar aanrecht, glazen- en schoenenkast, automatische vergrendeling tijdens het rijden
– XL badkamer met gescheiden toiletruimte, open was gedeelte en royale ronde douche, afscheiding ruimtes door twee grote houten schuifdeuren

merknaam Carthago chic s-plus (XL) pakketten (Packs)

Modeljaar 2023-24

  • Noodremassistent met City Brake (AEBS) 
  • Adaptive Cruise Control (ACC) met file assistent
  • Automatische inschakeling grootlicht
  • Actieve rijstrook assistent met waarschuwingsgeluid
  • Bandenspanningscontrolesysteem 
  • Regensensor met automatische dimlichten
  • Elektrisch sluitsysteem voor het zacht sluiten
  • Extra led-verlichting in deurraam voor ‘coming & leaving home’ functie
  • Sleutelloos toegangssysteem via RFID-chip (2x) 
  • Elektrische deuropeningsondersteuning binnen en buiten
  • Automatische airco bestuurderscabine 
  • ESP met Traction Control en heuvelrem
  • Leren stuurwiel met optie multifunctionele toetsen (bij handgeschakelde versnellingsbak incl. leren pook)
  • Elektrische handrem
  • Luxe dashboard met afwerking in chroom
  • Comfortabele cabinestoelen met hoekverstelling (voor)
  • Uitdraaisteunen achter ter stabilisering in geparkeerde stand
  • Busspiegels ‘Carthago best view’ met instapverlichting, elektrisch verstelbaar en te verwarmen
  • XL-camperdeur ‘Safetyluxe’ (breedte 63 cm) met dubbele veiligheidsvergrendeling en ‘coming home’ 
  • Centrale vergrendeling voor cabine- en camperdeur, buiten- en scootergaragekleppen
  • Upgrade scootergarage met naaldvilt, bagagenetten, bevestigingssysteem
  • SOG-toiletventilatie via dakschoorsteen
  • Alde warmtewisselaar (gebruik van motorwarmte) 
  • Truma DuoControl CS 
  • Design barkast met glazenrek en glazenset boven keuken
  • Carthago 3-delige Nautic scheepsklokkenset in onderkant hefbed geïntegreerd 
  • Toilet Thetford C260 met keramische pot
  • USB-aansluiting in de bovenkast boven het achterbed 
  • Voorbereiding zonnepanelen
  • Voorbereiding satellietsysteem
  • Voorbereiding achteruitrijcamera (enkele lens)
  • Radio / Moniceiver Pioneer 6,8 inch scherm,  incl. DAB+, radiovoorbereiding, dakantenne, luidsprekers (4 x) 80 watt
  • Achteruitrijcamerasysteem met enkele lens en 7 inch kleurenmonitor aan de zijkant in het dashboard 
  • Spanningsomvormer 12 V naar 230 V, 1800 watt, prioriteitsschakeling 
  • Koffiecupmachine met aansluiting voor koffiemachinelift incl. kopjesset en koffiecuphouder
  • Smart led tv 32 inch
  • Elektrisch uittreksysteem voor Smart led tv 40 inch
  • Smart led tv 40 inch
  • Satellietontvanger Teleco Flatsat Classic 85 met CI-slot
  • Carthago tv-uitschuifsysteem voor tv-kast in de slaapkamer
  • Smart led tv 24 inch slaapgedeelte
  • Tv-voorbereiding incl. kabelset in baldakijn en afdekpaneel
  • Led flatscreen 24 inch slaapgedeelte incl. tv-houder, contactschakelaar
  • Dakairconditioning Truma Aventa comfort 
  • Elektrische dakluifel (230 V) cassette aluminium, doek grijs, lengte: 5,5 m 
  • of elektrische dakluifel (230 V) cassette aluminium, doek grijs, lengte: 6,0 m

Motor(en) keuze voor deze serie

Motor garanties 2025

Morelo Palace op Iveco Daily 70 C 18 cockpit
Morelo Palace op Iveco Daily 70 C 18 cockpit

Motor garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Iveco Daily garagehouder
  • regelmatige onderhoudsbeurten
Cockpit van de Iveco Daily in de Concorde Centurion
Cockpit van de Iveco Daily in de Concorde Centurion
Iveco Daily Euro 6 2020 cockpit
Iveco Daily Euro 6 2020 cockpit
Morelo Empire 2019 - op chassis van Iveco Daily
Morelo Empire 2019 – op chassis van Iveco Daily

Dealers, concessiehouders en handelaars van Carthago motorhomes en (premium) liners

(Malibu was vroeger een submerk van Carthago maar presenteert zich heden als een apart merk)
(zie apart onder merknaam Malibu)

Carthago logo
6e plaats (50) - kwaliteitslabel camperland 2021
95 %
5e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
95 %

Carthago motorhomes en (premium) Liners

4.85
Waterdichtheidsgaranties 5.0
Beoordeling Camperland 4.7

Beter

  • Duits TOP product
  • Goede controle af fabriek
  • Hoge restwaarde
  • 10j. garantie op waterdichtheid
  • Aluminium behuizing (bliksem)
  • Dubbele vloer
  • Handgemaakte meubelen
  • Made in Germany
  • Keuze # modellen en motoren
  • Service na verkoop

Minder

  • Hogere prijsklasse
  • Beperkte productieaantallen
  • Geen VAN modellen
  • Prijs
19
Merk Carthago - UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op "Bewaar aantal sterren"

Carthago

10 jaar garantie

Isolatie ISOPLUS

Geschikt voor gebruik in alle seizoenen.

Carthago
sinds 1979

  • 10 jaar garantie op waterdichtheid
  • Houtvrije carrosseriebouw met GVK dak en vloerbedekking
  • Dak-wandverbinding met dakronding en draagbalken
  • Daksysteemrails aan de zijkant met regenwaterafvoer
  • Zij- en achterwand met aluminium aan de buiten- en binnenkant
  • Isolatiekern van RTM-hardschuim in dak, vloer en zijwand
  • Verbinding van bodem en zijwanden door volledig verlijmde aluminium
    draagbalken met extra koudestop
  • Totale wand- en dak dikte 38 mm
  • Buitenkleppen van origineel zijwandmateriaal ‘Carthago Isoplus
  • Klepafdichting aan binnen- en buitenzijde, buitenste afdichting als
    spatwaterbescherming
  • Buitenkleppen en camperdeur met verdekte scharnieren
  • Zijskirts gesegmenteerd van aluminiumprofiel
  • 4-delig achterframe met aparte achterbumper (model afhankelijk)
  • Carthago achterlichten met Carthago led C-branding
  • Opbouwvenster Seitz S4, koudebrugvrij dubbel kozijn met geïsoleerde beglazing, rolhor en verduisterend vouwgordijn
  • Led buitenlamp boven camperdeur met regengoot
  • Warmeluchtopeningen in de woonkamer, dubbele vloer, scootergarage
    en toegangsdeur
  • Vloerverwarmingseffect door verwarmde isolerende opbergruimte in
    dubbele vloer
  • 10 jaar garantie op waterdichtheid
  • Houtvrije carrosseriebouw met GVK dak en vloerbedekking
  • Dak-wandverbinding met dak ronding en draagbalken
  • Dak systeemrails aan de zijkant met regenwaterafvoer
  • Zij- en achterwand met aluminium aan de buiten- en binnenkant
  • Isolatiekern van RTM-hardschuim in dak, vloer en zijwand
  • Vloer-zijwandverbinding via volledig verlijmde aluminium draagbalken en tevens koudestop
  • Totale wand- en dak dikte 38 mm
  • Buitenkleppen van origineel zijwandmateriaal ‘Carthago Isoplus
  • Klepafdichting aan binnen- en buitenzijde, buitenste afdichting als
    spatwaterbescherming
  • Tankdop brandstof vlak in de zijwand geïntegreerd
  • Zij-skirts gesegmenteerd van aluminiumprofiel
  • 4-delig achter frame met aparte achterbumper
  •  Opbouwvenster Seitz S4, koudebrugvrij dubbel kozijn met geïsoleerde beglazing, rolhordeur en verduisterend vouwgordijn
  • Led buitenlamp boven camperdeur met regengoot
  • Warmelucht openingen bestuurderscabine, dashboard, entrees,
    woongedeelte, kelder van dubbele vloer en scootergarage
  • Dashboard gericht verwarmd met oppervlakte verwarmingseffect
  • Vloerverwarmingseffect door verwarmde isolerende opbergruimte
    in dubbele vloer
  • 10 jaar garantie op waterdichtheid
  • Houtvrije carrosseriebouw met GVK dak en vloerbedekking
  • Busachtersteven van GVK dubbelwandig geïsoleerd, separate achterbumper
  • Dak-wandverbinding met dakronding en draagbalken
  • Daksysteemrails aan de zijkant met regenwaterafvoer
  • Zij- en achterwand met aluminium aan de buiten- en binnenkant
  • Isolatiekern van RTM-hardschuim in dak, vloer en zijwand
  • Verbinding van bodem en zijwanden door volledig verlijmde aluminium draagbalken met extra koudestop
  • Totale wand- en dakdikte 38 mm
  • Carrosserie met geteste bliksembeveiliging / kooi van Faraday
  • Buitenkleppen van origineel zijwandmateriaal ‘Carthago Isoplus
  • Klepafdichting aan binnen- en buitenzijde, buitenste afdichting als
    spatwaterbescherming
  •  Opbouwvenster Seitz S4, koudebrugvrij dubbel kozijn met geïsoleerde beglazing, rolhor en verduisterend vouwgordijn
  • Led buitenlamp boven camperdeur met regengoot
  • Warmelucht openingen bestuurderscabine, dashboard, entrees,
    woongedeelte, kelder van dubbele vloer en scootergarage
  • Dashboard gericht verwarmd met oppervlakte verwarmingseffect
  • Vloerverwarmingseffect door verwarmde isolerende opbergruimte
    in dubbele vloer

Alde warmwaterverwarmingstechniek

  • · XL-modellen: Alde warmwaterverwarming met aparte verwarmingskringloop, talrijke verwarmingsconvectoren in bestuurderscabine, dashboard, woongedeelte, dubbele vloer en scootergarage
  • Aanvullende warmwatervloerverwarming: extra verwarmingsslangen in dubbele vloer XL-badkamer

Met de warmtewisselaar in combinatie met het optiopnele centrale verwarmingssysteem van Alde kan het koelsysteem van de motor worden gebruikt om het woongedeelte te verwarmen. Daarvoor hoeft alleen maar de gewenste kamertemperatuur op de kamerthermostaat te worden ingesteld en de circulatiepomp van het verwarmingssysteem te worden aangezet.

Met een circulatiepomp van het basisvoertuig is het ook mogelijk om de verwarming in omgekeerde richting te laten werken. In dit geval fungeert de verwarming voor het interieur van de camper als motor voorverwarming: het centrale verwarmingssysteem verwarmt het koelsysteem van de voertuigmotor.

  • premium-camper niveau
  • GFK isolatie en aluminium beschermd tegen regen, hagel, koude en bliksem, tegen steenslag.
  • versterk met draagbalken en lijmtechnieken.
  • technieken uit vliegtuigbouw.
  • dubbele vorstvrije vloer met verwarming
  • winterbestendig met vloerverwarming (wanneer Alde verwarming is geïnstalleerd)
  • 100% houtvrij

Aanverwante Carthago Premium motorhome onderwerpen - camper artikelen (integralen en halfintegralen)

Legenda

  • Gemiddelde Camperland.be beoordeling voor het merk in zijn geheel – zie ref. kwaliteitsbeoordeling campers.
  • Reputatie v/h merk – gebaseerd op jaren garantie, aantal jaren productie en kwaliteitsbeoordeling Camperland.
  • Wegligging en stabiliteit – gebaseerd op wielbasis, restlengte, grootte v/d camper, motor en chassis.
  • Prijs/kwaliteit – gebaseerd op kwaliteit beoordeling camperland + prijs/m3 camper en aantal jaren garantie.
  • Kwaliteit belading – gebaseerd op chassis, netto laadvermogen, PK motor en grootte v/d camper.
  • Populariteit v/h model – gebaseerd op promotie door fabrikant, persaandacht, bezoekcijfers en fotomateriaal.
  • Totale slaapoppervlakte in m² en prijs/m² slaapoppervlakte = na het nemen van alle (optionele) mogelijke slaapruimtes (zitbank naar slaapbank, dakbed etc. – indien voorzien voor het model.
  • Restlengte: hoe hoger hoe minder stabiel de camper op de weg zal liggen, dit is de zogenaamde achtertrein, het deel dat na de achteras komt of het verschil tussen de totale lengte – de wielbasis
  • Met hoeveel personen kunt u daadwerkelijk met dit model de baan op zonder overbeladen te zijn? Zie onder CLPLUS cijfers aub.
  • RWD =achterwielaandrijving, FWD = voorwielaandrijving

Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”

  • NEE = TOP! Het model haalt de Camperland norm van min. 400 kg netto laadvermogen op het standaard chassis van fabrikant. Let echter op – dit cijfer = met inbegrip van slechts 1 persoon (bestuurder)(75 kg)
  • JA = koopt dit model nooit op dit (het standaard) chassis tenzij:
    • JA = koopt dit model mits je kunt kiezen voor een hoger MTM (chassis) (indien optioneel mogelijk) of
    • JA = voorzie als alternatief een trekhaak + aanhanger om overbeladen te voorkomen v/h campermodel
    • JA = let op het extra gewicht van het aantal personen dat tegelijkertijd met de camper reist
    • JA = let op het extra gewicht van de opties die je kiest en waar de fabrikant aan een max. gehouden is

Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.

Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.

    • MAX met gordel: heb je optioneel tot 5 slaapplaatsen en zijn er maar 4 gehomologeerde stoelen dan kun je niet met 5 reizen. Het beladingscijfer wordt dan berekend op 4 personen
    • MAX met gordel tekst: toelichting bij het bovenstaande
    • Netto 2 slapers: het gewicht van de bijzitter in mindering van je laadvermogen
    • Netto 3 slapers: het extra gewicht van de isobank + 3é persoon in mindering gebracht
    • Netto dakbed/hefbed: het gewicht van 2 personen + gewicht van hefbed of dakbed in mindering gebracht van je laadvermogen (kan in combinatie zijn met Netto 3 slapers
    • MAX in mindering: het maximale gewicht van optionele bedden + personen in mindering gebracht van het laadvermogen – conform MAX met gordel

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).

Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Motorhome database © Camperland 2023-2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.

Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.

Geregistreerde gebruikers tijdelijk kunnen deze functies (filters) gebruiken gedurende de testfase. Verhoog je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken.