Record ID: 21557
Login (of registreer) voor de specifiekere aankoopprijs zien.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
De Hymer ML-T serie verenigt de nieuwste aandrijftechnologieën en innovatieve lichtgewicht constructie met een optimaal comfort in een wendbare, halfintegrale camper. De serie lijkt op de serie B-ML T maar dan met minder luxe. Waren er in 2023 nog meerdere modellen, Hymer heeft zijn serie nu voor 2024 verder afgeslankt. Elke hoek van deze Hymer camper spreekt van comfort en gemak: de vlakke vloer in het woongedeelte, de grote zithoek en de luxueuze 360 graden draaitafel zijn slechts enkele voorbeelden daarvan. Ondanks het noodzakelijke gewicht van minder dan 3.5 ton, biedt deze camper u alle comfort in combinatie met uitstekende wendbaarheid in het verkeer.
De Hymer ML-T wordt bovendien geleverd met een uitgebreid veiligheidspakket. Bovendien beschikt hij over een reeks standaarduitrustingen en extra comfort die ongeëvenaard zijn in deze klasse. De enorme garage heeft een laadhoogte tot 1,21 m. Het model is in het verkeer licht, slank en wendbaar dankzij een kleinere compacte buitenbreedte van 2.22 m. Binnenin vinden we een 100 % horizontale vloer, een model van deze klasse waardig. Er is ook nog een optionele MT-T 4x4 vierwielaandrijving model via de optie mogelijkheden mogelijk.
Lengte: 6.74 m
Breedte: 2.00 m
Hoogte: 2.92 m
Wielbasis: 3.665 m
Restlengte: 3.075 m
Totaal aantal slaapplaatsen: 2 (3)
Totaal aantal zitplaatsen: 4 (gehomologeerde)
Op de CMT 2024 presenteerde Hymer ook de speciale editie ML-T 570 Xperience, die aantrekkelijk is qua design, gewicht en prijs. Met special Xperience Edition stickers, exclusieve 16 inch matzwarte Borbet velgen, een zwarte luifel en vele andere highlights is het voertuig echt een blikvanger. In combinatie met de compacte afmetingen zorgt de achterwielaandrijving voor maximale wendbaarheid - en dat alles bij een licht gewicht. Het pakket wordt gecompleteerd door andere functies, zoals een brandstoftank van 93 liter, de DISTRONIC PLUS actieve afstandsassistent, MBUX met navigatie en achteruitrijcamera of zitgedeeltes en een slaapsysteem die zijn ontworpen voor comfort. Deze speciale editie is alleen verkrijgbaar met achterwielaandrijving.
6.74 meter lengte, 2.22 m compacte breedte, buitenhoogte 2.92 cm
geschikt voor rijbewijs B - chassis 3.500 kg maar met een beperkt netto laadvermogen - overweeg hoger chassis voor rijbewijs C
3 slaapplaatsen (2+1), 4 zitplaatsen met gordel
Mercedes-Benz Sprinter 417 CDI met 170 PK (125 kW) en Euro VI-E euronorm
Stahoogte 1.98 meter
Aanhanger geremd maximaal 2000 kg, 750 kg ongeremd
PRO
Contra
Beoordeling kwaliteit van de technische gegevens van de fabrikant: Nieuw model met beschikbare technische info, fotomateriaal en prijzen
3500 kg
(zie legenda)
Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)
Koken met 3 pitten
Type verwarming: Truma Combi 6000 op diesel
Met speciaal verhoogd dak: Nee (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)
Standaard stahoogte binnen: 1.98 m
Model met dubbele bodem: NEE
CAMPER DATABANK 2025 – 10.10.24
Camperland zit in de voorbereidende fase voor een update naar de MOTORHOME databank 2025. Koopt u een nieuwe camper van modeljaar 2025? Kijk dan na of de motor een Euro 6 E/Euro VI e norm heeft. Laat dit meetellen in uw koopkeuze.
Je kunt nu met een geregistreerde account (na inloggen) de pdf-file lijst met richtprijzen voor modeljaar 2025 downloaden (deels 1/3 klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/
Op 10.109 is deze lijst aangegroeid tot +1050 modellen (modeljaar 2025). 700 modellen en hun prijzen ervan zijn opgenomen in de bovenvermelde PDF publicatie van 25.08. De volgende update is te verwachten eind oktober.
CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen https://www.camperland.be/clplus-worden/
Hierbij nog hoe het werkte in 2022 (er zijn nu tal van zoekfuncties toegevoegd):
Merk: Hymer
Serie: ML-T
Model: 570
Type indeling: Xperience
Type: Truma Combi 6000 op diesel
Vermogen: 6000 Watt
Door jeanjean 9 maanden geleden
Een mooie eindejaar en een gelukkig en gezond 2024 vanwege de Redactie
Door Redactie Camperland 10 maanden geleden
Mercedes Sprinter 417 CDI - 1960 cc - 125 kW/170 PK - 4 cil.
Motorinhoud: 1950 CC
Euronorm motor: Euro VI-E
Standaard aandrijving: automaat 9G-Tronic
Automatische versnellingen nvt
4x4 versnellingen: 9
Brandstoftank of batterij vermogen: 93 liter
Vers watertank: 120 liter
Gijs watertank: 100 liter
Met 3 pitten
Gaskast - gasvoorraad in kg: 2x6
Koelkast inhoud: 154 liter
Koelkast type: compressor (12V, 230V)
Koelkast Merk: (met 18 l vriesvak)
Type hoofdbed: enkele bedden (samen te voegen tot tweepersoonsbed)
Afm. hoofdbed: 190x77,186x77
(reeds geïnstalleerd)
Zonnepaneel standaard incl.: ja, twee zonnepanelen
hoogte x breedte x lengte (max.)
hxbxl: 121x75x212
Camper Van of Hymercar wordt Hymer Premium serie, Hymer Free serie blijft behouden
Hymer T-Class serie
Hymer Vans Free, Ayers Rock, Grand Canyon, Grand Canyon S, Yellowstone en Yosemite
Hymer DuoMobil, Tramp CL Ambition T-GL
Hymer Camper van (Hymercar) modellen Cape Town, Rio, Sierra Nevada, Sydney, Serengeti
Hymer MT-T, B-Klasse, B-Klasse PremiumLine, B-SL, B-CL, B-MC T, B-MC I, Exsis-i, Exis-t, Cape Town, Starline, Starline S, Tramp CL, …
Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm, totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.
Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant
Mercedes Sprinter 417 CDI - 1960 cc - 125 kW/170 PK - 4 cil.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(= enkel inclusief de bestuurder)
(= inclusief de bijzitter)
(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)
(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)
(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)
De Duitse camperbouwer Hymer maakt als grootste groep deel uit van de Erwin Hymer Group, die op zijn beurt in handen is van het Amerikaanse Winnebago. Hymer bouwt campers ‘van de betere’ klasse (kwaliteit) maar daar hangt ook een prijskaartje aan vast. Ze bouwen Camper Vans (Hymercar), alkoven, compacte campers en ook half- en integralen. Sterk aanbod in 4×4 campers met de nadruk op ‘grote autonomie’ met de nieuwe Ventura S als paradepaardje. De meest gebruikte motoren zijn van Fiat en Mercedes-Benz.
Lezers van Auto Zeitung verkozen de eerder de Hymer ML-T als de beste in de halfintegraal klasse. De camper, die is gebaseerd op de Mercedes-Benz Sprinter, biedt dankzij de optionele vierwielaandrijving de beste omstandigheden voor alle weg- en weersomstandigheden en met een traploze vloer in het woongedeelte en een grote zithoek met een tafel die 360 graden draaibaar, zorgt voor een bijzonder hoog wooncomfort. Daarnaast is de ML-T voorzien van de nodige standaard uitrustingen om u een degelijke camper te presenteren voor jarenlang gebruikt in alle omstandigheden. Alle tanks en service installaties bijvoorbeeld zijn reeds standaard geïsoleerd en verwarmd zodat u zorgeloos ook in de winter op pad kunt. Er is niets of Hymer heeft eraan gedacht. Zie de lijst van de standaard uitrusting bij de ML-T serie en de opties en pakketten die u kunt nemen om de halfintegraal te upgraden naar uw behoeften (en portemonnee).
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Keuken
Badkamer
Installatie & Techniek
Standaard uitrusting ML-T CrossOver met Mercedes-Benz Sprinter 4,1 t – 419 CDI – 140 KW/190 PK – Euro VI-E – 4×4
Keuken
Badkamer
Installatie en techniek
Optionele uitrusting ML-T CrossOver (4×4) – alles = 107.5 kg
Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. e gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.
Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!
In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
(Hoofdgroep Erwin Hymer Group)
(heeft diverse submerken als Hymercar, Niesmann+Bischoff, Bürstner, Etrusco, Carado, Laïka, Dethleffs, LMC en Hymer zelf als merknaam ...)
Opbouw PUAL 2.0
Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”
Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.
Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).
Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Motorhome database © Camperland 2023-2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.
Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.
Geregistreerde gebruikers tijdelijk kunnen deze functies (filters) gebruiken gedurende de testfase. Verhoog je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken.
Aanmelden van:
Totaal aantal unieke Europese bezoekers bij Camperland op 1/08/24: 3.5 miljoen (Awstats).
Totaal aantal maal gelezen camper artikelen op 1/08/24: 19 miljoen (Pages)(Awstats).
Totaal aantal hits op 01/08/24: 440 miljoen (Awstats).
Camperland.be © eigendomsrechten 2018 - 2024 - alle rechten voorbehouden.