*Motorhome en camper databank - beknopte DATAFICHE Camperland.be

Chausson 627 Titanium Ultimate (= Challenger 287) | halfintegraal | Ford Transit 170 PK (124 kW) | automaat 6 traps | 6,99 m | 3 (5) slaapplaatsen

Data en prijzen op 1 december 2023

Record ID: 20695

De Chausson 627 heeft plaats voor twee fietsen in de garage
Modelnaam: Chausson 627 Titanium Ultimate (Challenger 287)
Type indeling: Titanium Ultimate

Is geen nieuw model (voor 2024),
bestaat al enige tijd in deze serie.

Type voertuig: Halfintegraal

Chassis: Ford Transit
Motor: Ford Transit EcoBlue TDCi 2.0 - 124 kW/170 PK
MTM: 3500 kg
Aanhanger: 1550 kg geremd, 750 kg ongeremd

OMSCHRIJVING serie algemeen

De Chausson Titanium Ultimate serie is een serie van halfintegralen op een Ford Transit chassis van 3500 kg direct voorzien van een 2.0 liter EcoBlue motor met 170 PK, inclusief een 6-traps automaat. Met mooie moderne 16 inch zwarte lichtmetalen velgen. Verwarming op diesel brandstof bruikbaar tijdens het rijden met programmeerbare digitale bediening.

Technische basisgegevens voor Chausson 627 Titanium Ultimate (Challenger 287)

Lengte: 6.99 m

Breedte: 2.35 m

Hoogte: 2.92 m

Stahoogte: 2.11 m

Wielbasis: 3.95 m

Restlengte: 3 m (hoe hoger hoe minder stabiel)

Totaal aantal slaapplaatsen: 3 (5)

Totaal aantal zitplaatsen: 5 (gehomologeerde)

OMSCHRIJVING Specifiek model

Garage voor 2 fietsen tussen enkele bedden.

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: enkele bedden

Zitbank omvormen: JA
Hefbed: hefbed (boven zithoek), tweepersoonsbed max 250 kg
Dakbed (pop-up bed) of daktent: NEE
Algemene serie foto - Camperland' s Motorhome Databank

LAADVERMOGEN

Totaal standaard leeggewicht : 3094 kg (zonder opties)
Minimum netto laadvermogen: 406 kg
Maximaal netto laadvermogen: 406 kg

IN BLACKLIST: NEE

keuken

Pitten

koelkast

Koelkast inhoud: 134 liter

verwarming

Type verwarming: Truma Combi 4000 diesel - rondverwarming

watertanks

Gijs watertank: 100 liter

Vers watertank: 105 liter

De Chausson 627 Titanium Ultimate (Challenger 287) is ideaal voor:

Gebruiksnut
Langere vakanties (3 weken of meer)
-
Langere verblijven (max. 10 dagen)
-
Meerdere weekends/jaar
-
Winter- en zomer op stap
Gezinsituatie
Voor families (vanaf 2 kinderen)
-
Voor grootte mensen - binnen stahoogte min. 2 m
-
Voor koppel met kind
-
Voor koppels (singles)(duo 's)
Parkeren
Camperparken
-
Camperplaatsen
-
Campings
-
Plaats min. 7 m of meer

Prijs vanaf

In België vanaf 72990 €

De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

PRO
Contra
Overzicht series van het merk & specifieke model(len)

Overzicht van de Chausson series

Chausson GA serie
Chausson S serie
Chausson V MAX serie
Chausson Compact S serie
Chausson V serie
Chausson X serie (Combo)
Chausson halfintegralen met pakketten (Etape Line, Titanium Ultimate)

Chausson 788 Titanium Ultimate - halfintegraal - modeljaar 2023
Chausson 788 Titanium Ultimate – halfintegraal – modeljaar 2023

Verscheidenheid aan modellen: VANS, alkoven, half-en integraal modellen. het grootste aanbod situeert zich in de VANS (V series) en halfintegralen (series) inclusief de Compact serie.

Modellen in 2025 in 3 uitvoeringen:

    • Chausson First Line = Challenger Break Edition
    • Chausson Etape line = Challenger Etape Edition
    • Chausson Sport Line = Challenger Sport Edition

Overzicht van de Chausson halfintegraal serie en compact S serie

De halfintegraal modellen kunnen onderverdeeld worden volgens het chassis en motor:

  • Etape Line op Peugeot die de vervanger is geworden voor modellen in 2022-23 op Citroen
  • Graphite Ultimate op Ford met altijd de 170 PK motor en de 6 traps automaat
  • nieuwe Compacte s-serie (SLIM) op Renault Master
  • De compacte X-serie op Fiat Ducato (apart behandeld, zie onder X-serie)(Start Edition) 
  • optionele trekhaak wordt (alleen) in de fabriek gemonteerd en heeft een extra gewicht van 70 kg. Afhankelijk van de overige opties die U neemt kan dit resulteren in het verlies van een gehomologeerde zitplaats (oorspronkelijk vijf) op het kentekenbewijs van 3.5 T voor rijbewijs B omdat u totaal rijklaar gewicht dan te hoog is uitgekomen.

De S staat voor SLIM, een speciale compacte serie van 2.10 meter breed op Renault. De standaard is ook hier de Etape Line met als basisuitrusting:

  • dubbel sluitende ramen met gecombineerde zonwering/horren
  • dubbele airbag
  • eethoek met gordijnen
  • draaibare stoelen in de cabine, met dubbele armleuningen en in hoogte verstelbaar
  • panoramisch dakraam
  • cabinestoelhoezen met bijpassende kussens
  • USB-poorten
  • elektrische achteruitkijkspiegels
  • IRP structuur: GVK op dak/vloer/zijkanten, vloer 64 mm dik
    ESP
  • centrale vergrendeling
  • cruise control met begrenzer
  • TV-pre voorbereiding
  • 16 inch stalen velgen met antracietkleurige covers
  • diesel brandstofverwarming die onderweg kan gebruikt worden
  • echt (volwaardig) reservewiel
  • voorbereiding zonnepanelen (MPPT gereed)
  • elektrische opstap

Accessoirespakket reeds inbegrepen:

Buitenluifel, zonnepaneel, buitenverlichting, vooraf beschikbaarheid van x2 batterijen, privacy rolgordijn cabine, slaapset dinette, vliegennet en slaapverlenging (TB)

Dit superslimme concept bewijst dat zelfs in een compacte camper opruimen geen probleem hoeft te zijn:

  • vanaf de buitenkant kunt u de hoogte van de garage eenvoudig aanpassen voor het stallen van een scooter of van fietsen
  • aan de binnenkant beschikt u over meerdere bergruimtes, die gemakkelijk toegankelijk zijn.

Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.

Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!

In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

  • standaard uitgerust met een 170 pk motor en 6 traps automaat
  • het 3.500 kg chassis kan verhoogd worden naar een 4.100 kg chassis (rijbewijs C) – 2.490 €
  • opklapbed 990 €

Chausson halfintegraal en compact pakketten (Packs)

Modeljaar 2023-24

Titanium Ultimate
Etape Line
First Line (op compacte modellen)

De Etape Line (***) bevat ook nog eens het Accessoires pakket. Voor modeljaar 2023-24 start deze bij de halfintegraal modellen met een chassis en motor van de Etape Line op Peugeot Boxer – Peugeot Boxer BlueHDi 2.2 l – 102 kW/140 PK.

  • Manuele airco in cabine
  • Dubbele airbag
  • Fix and go in plaats van reservewiel
  • Draaistoelen die in hoogte verstelbaar zijn, met dubbele armsteun
  • Stoelhoezen cabine in dezelfde stof als leefruimte
  • Elektrisch verstelbare en verwarmbare spiegels
  • Cruise control & snelheidsbegrenzer
  • ESP, Traction + (Fiat),  Hill Descent control
  • START & STOP
  • Isolatie traptrede ingang
  • Panoramisch dakraam stuurcabine
  • Panoramisch dakraam (of 2 dakluiken)
  • Dubbelglas ramen met combi rollo ‘s, muggenhor en verduistering
  • Doorschijnende gordijnen
  • LED sfeerverlichting bij de vloer
  • USB-stekker
  • Wateraansluiting buitenkant
  • IRP-Structuur: dak/vloerdikte/zijwanden met polyester, vloerdikte 64 mm
  • Technibox
  • Gelakte bumper
  • 16 inch stalen velgen met grijs sierdeksels
  • Gastoevoer aansluiting buitenkant
  • Douchekop aansluiting buitenkant
  • Mistlichten
  • Luxe voordeur met centrale vergrendeling cabine en celdeur
  • Premium matras hoofdbed
  • Lattenvloer douche
  • Vooruitrusting voor TV
  • Garderobe
  • Geschikt voor zonnepanelen (gereed voor MPPT)
  • Verwarming op brandstof tijdens het rijden met programmeerbare digitale regeling
  • Voorbedrading achteruitrijcamera
  • Isox trekankers
  • inclusief Pack Accessoires (zie)

De Titanium Ultimate is een serie van integralen op Ford Transit met standaard een 170 PK motor met automaat.

  • vouwgordijn buiten
  • voortent
  • zonnepaneel
  • buitenverlichting voordeur
  • muskietennet van de deur
  • vouwgordijn binnen in cabine
  • uitbreiding slaapplaatsen twin (enkele) bedden
  • aanpassingskit installatie 2e accu
  • achteruitrijcamera
  • multimediasysteem
  • bediening aan het stuur
  • radio-antenne DAB
  • een geïsoleerde en verwarmde afvalwatertank
  • doorschijnende gordijnen dinette
  • openslaand panoramisch dakraam in de cabine
  • USB-aansluitingen
  • IRP structuur: dak, vloer en zijwanden uit polyester, vloerdikte 64 mm
  • centrale vergrendeling voor cabinedeuren en instapdeur
  • vooruitrusting voor TV
  • verwarming op dieselbrandstof die tijdens het rijden kan worden gebruikt
  • geschikt voor zonnepanelen (gereed voor MPPT)
  • antibotsingswaarschuwing
  • lijnoverschrijding controle
  • detector van regen en licht
  • verwarmde voorruit 

Het optionele Isofix systeem heeft tot doel de installatie van het autostoeltje te vergemakkelijken en voegt een derde verankeringspunt voor de veiligheid van het kind toe.

Motor(en) keuze voor deze serie

Ford Transit
  • Nieuwe automatische versnellingsbak met 8 versnellingen (met draaiknop)
  • 2.0 l EcoBlue motoren 130 PK en 165 PK
  • Verbeterde remmen en schokbrekers
  • Aangepast trekgewicht naar 2000 kg
  • Nieuwe standaard uitrustingen: SYNC 12 inch systeem
  • Rijassistentie: botswaarschuwing, rijstrookassistent, automatische koplampen en ruitenwissers
Ford Transit cockpit 2025 met manuele 6-bak
Ford Transit cockpit 2025 met manuele 6-bak
Nieuwe verbeterde Ford Transit 8-traps automaat met draaiknop te bedienen en via het stuur voor een handmatige bediening
Nieuwe verbeterde Ford Transit 8-traps automaat met draaiknop te bedienen en via het stuur voor een handmatige bediening

Garanties 2025

  • standaard 2 jaar bij een officiële Ford Transit garagehouder of concessiehouder
  • 12 jaar garantie op doorroesten

Garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Ford Transit garagehouder of concessiehouder
  • sinds 2022 verhoogd naar 5 jaar (of max. aantal km)
  • 12 jaar garantie op doorroesten
  • langere garantiecontracten op de motor kunnen bij Ford Motor Company afgesloten worden, mits een meerprijs zoals het Ford Protect Service Plan – https://www.nl.ford.be/naverkoop/service-onderhoud/onderhoud-en-herstellingen/onderhoud/onderhoudscontracten
  • Gedurende de looptijd van het onderhoudscontract zijn alle voorziene onderhoudsbeurten volgens de officiële onderhoudsschema’s gedekt, inclusief de werkuren, de vervanging van onderdelen en het bijvullen van motorolie en remvloeistof. En dit voor eerlijke vaste prijzen.
Ford Transit cockpit van de nieuwe Benimar Yrteo 840 met niet volledig horizontale vloer (Trigano groep) (50-jarig bestaan Benimar) @ Salon van Düsseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
Ford Transit cockpit van de nieuwe Benimar Yrteo 840 met niet volledig horizontale vloer (Trigano groep) (50-jarig bestaan Benimar) @ Salon van Düsseldorf 08.23 – foto © Camperland.be
Cockpit van de Ford Transit van de LMC Innovan 592 VAN (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
Cockpit van de Ford Transit van de LMC Innovan 592 VAN (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 – foto © Camperland.be
Peugeot Boxer

Garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële (Stellantis groep) Peugeot Boxer VAN garagehouder
  • 5 jaar garantie op doorroesten
  • regelmatige onderhoudsbeurten
Peugeot Boxer cockpit
Peugeot Boxer cockpit
Peugeot Boxer cockpit/cabine - impressie van Salon Van Düsseldorf 08.2023 - © Copyright Camperland.be alle rechten voorbehouden
Peugeot Boxer cockpit/cabine – impressie van Salon Van Düsseldorf 08.2023 – © Copyright Camperland.be alle rechten voorbehouden
Renault Master

Motor garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Renault VAN garagehouder
  • 12 jaar garantie op doorroesten
  • mits regelmatige onderhoudsbeurten
  • de constructeursgarantie is naargelang van het model 2 of 3 jaar geldig
  • garantie lak – 3 jaar
  • garantie roest – 12 jaar
  • herstellingsgarantie – 1 jaar op onderdelen en werkuren
  • garantie voorruit – levenslang
Renault Master cockpit bij de Ahorn Camp Revolution camper
Renault Master cockpit bij de Ahorn Camp Revolution camper

 

Dealers, concessiehouders, handelaars en distributeurs van Chausson camper vans (fourgons) en motorhomes

(Trigano groep)
(zustermerk van Challenger met gelijkaardige modellen maar met andere modellenbenamingen)

24e plaats (50)
kwaliteitslabel camperland 2021
77 %
29e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
71 %

Chausson VANS en motorhomes

3.75
Waterdichtheidsgaranties 4.0
Beoordeling Camperland 3.3
Klasse 3 isolatie 4.0

Beter

  • Op en top 100% Frans
  • Alle Klasse 3 norm !
  • Alle # types campers
  • Grote modellenkeuze
  • Ford/Fiat keuze op bijna elk model
  • 7 J. garantie
  • Groot aanbod # dealers
  • Hoge verkoopcijfers in BE en FR
  • Afwerking van lagere kwaliteit dan Chausson
  • Vaak kortingen

Minder

  • Opletten met belading bij sommige modellen
  • Modellen Chausson = Challenger
  • Belading integraal modellen
  • Modelbenaming Challenger & Chausson zorgt voor verwarring
  • Elke eigen dealersnetwerk
  • Prijs/kwaliteit
  • Teveel kinderziektes bij aflevering
  • Siliconenafwerking kan soms beter
26
Merk Chausson - UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op "Bewaar aantal sterren"

Chausson (half-) integralen

7 jaar garantie

IRP & Klasse 3 isolatie

Geschikt voor gebruik in alle seizoenen.

Chausson
sinds 1985

  • © I.R.P. – Insulation, Restistance en Protection met XPS dikke isolatiewanden 55 mm.
  • alles gelijmd
  • maakt gebruik van XPS materiaal van STYROFOAM
  • polyester laag beschermd tegen krassen.
  • hoeken afgewerkt met alu-profiel
  • vloeren polyester met 64 mm isolatie en houten en composiet wiggen
  • Slim technologie bij alkoven en halfintegralen: dichtheid 35 mm met EPS-isolatie
  • Klasse 3 – EN1646-1- isolatienorm bij alkoven en halfintegralen: bij een buitentemperatuur van -15°C moet de binnentemperatuur toenemen tot +20°C in minder dan 4 uur
  • Standaard dubbele beglazing
  • Nieuwe polyester kap bij sommige halfintegralen: beter geïsoleerd en afgedicht
I.R.P logo voor isolatietechniek bij campermerk Challenger, niet volledig houtvrije constructie
I.R.P logo voor isolatietechniek

Aanverwante Chausson camper van, busjes onderwerpen - camper en motorhome (halfintegralen, integralen) artikelen

Modelnaam: Chausson 627 Titanium Ultimate (Challenger 287)

Loop doorheen de fotocarrousel in vergrootte weergave (klik)

Legenda

  • Gemiddelde Camperland.be beoordeling voor het merk in zijn geheel – zie ref. kwaliteitsbeoordeling campers.
  • Reputatie v/h merk – gebaseerd op jaren garantie, aantal jaren productie en kwaliteitsbeoordeling Camperland.
  • Wegligging en stabiliteit – gebaseerd op wielbasis, restlengte, grootte v/d camper, motor en chassis.
  • Prijs/kwaliteit – gebaseerd op kwaliteit beoordeling camperland + prijs/m3 camper en aantal jaren garantie.
  • Kwaliteit belading – gebaseerd op chassis, netto laadvermogen, PK motor en grootte v/d camper.
  • Populariteit v/h model – gebaseerd op promotie door fabrikant, persaandacht, bezoekcijfers en fotomateriaal.
  • Totale slaapoppervlakte in m² en prijs/m² slaapoppervlakte = na het nemen van alle (optionele) mogelijke slaapruimtes (zitbank naar slaapbank, dakbed etc. – indien voorzien voor het model.
  • Restlengte: hoe hoger hoe minder stabiel de camper op de weg zal liggen, dit is de zogenaamde achtertrein, het deel dat na de achteras komt of het verschil tussen de totale lengte – de wielbasis
  • NEE = TOP! Het model haalt de Camperland norm van min. 400 kg netto laadvermogen op het standaard chassis van fabrikant. Let echter op – dit cijfer = met inbegrip van slechts 1 persoon (bestuurder)(75 kg)
  • JA = koopt dit model nooit op dit (het standaard) chassis tenzij:
    • JA = koopt dit model mits je kunt kiezen voor een hoger MTM (chassis) (indien optioneel mogelijk) of
    • JA = voorzie als alternatief een trekhaak + aanhanger om overbeladen te voorkomen v/h campermodel
    • JA = let op het extra gewicht van het aantal personen dat tegelijkertijd met de camper reist
    • JA = let op het extra gewicht van de opties die je kiest en waar de fabrikant aan een max. gehouden is

Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.

  • Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft. Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben.

    • MAX met gordel: heb je optioneel tot 5 slaapplaatsen en zijn er maar 4 gehomologeerde stoelen dan kun je niet met 5 reizen. Het beladingscijfer wordt dan berekend op 4 personen
    • MAX met gordel tekst: toelichting bij het bovenstaande
    • Netto 2 slapers: het gewicht van de bijzitter in mindering van je laadvermogen
    • Netto 3 slapers: het extra gewicht van de isobank + 3é persoon in mindering gebracht
    • Netto dakbed/hefbed: het gewicht van 2 personen + gewicht van hefbed of dakbed in mindering gebracht van je laadvermogen (kan in combinatie zijn met Netto 3 slapers
    • MAX in mindering: het maximale gewicht van optionele bedden + personen in mindering gebracht van het laadvermogen – conform MAX met gordel

De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

Motorhome database © Camperland 2023-2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen. Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria.