*Motorhome en camper databank 2023-2024 Camperland.be

Etrusco UC 5.0 XR1 | Minivan – urban of vrijetijdsvoertuig | Renault Trafic 150 PK (111 kW) | 5.08 m | 2 (4) slaapplaatsen | met 6 traps automaat

Zeer interressante Urban in prijs/kwaliteit met 150 PK en 6-traps automaat! Hou het gebruik best op max. 4 personen.
Model: Etrusco UC 5.0 XR1

Data en prijzen op 1 januari 2024

Record ID: 21378

Login (of registreer) voor de specifiekere aankoopprijs zien

Zithoek voor vijf (3+2) in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 mede door de draaibare pilootstoelen
Algemene serie foto - Camperland' s Motorhome Databank
Type indeling: XR1

Is geen nieuw model (voor 2024),
bestaat al enige tijd in deze serie.

Type voertuig: Minivan - urban of vrijetijdsvoertuig

Chassis: Renault Trafic
Motor: Renault Trafic Phase 2 - 2.0 l Blue dCI - 150 PK (111 kW)
MTM: 3100 kg
Aanhanger: 2500 kg geremd, 750 kg ongeremd
De Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 is voorzien van 2 pitten en een spoelbak met inklapbare kraan
De Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 is voorzien van 2 pitten en een spoelbak met inklapbare kraan

OMSCHRIJVING serie algemeen

De Etrusco UC serie is in 2023 nieuw op de mark gekomen als het urban aanbod van Etrusco. Daarmee speelt het Italiaanse merk sterk in op de trend van 2024: vrijetijdsvoertuigen voor dubbel gebruik. Er is aanvankelijk maar één model op Renault Trafic maar met een mooi compleet uitgebouwde keukenblok, inclusief 2 pitten en een koelbox. Daarenboven is er het dakbed zodat je beneden en boven op het dak kunt slapen. In de weekend kun je de UC zowel met twee of met vieren gebruiken. Ben je met twee dan kan het dakbed nog altijd interessant zijn om de beneden ruimte te blijven gebruiken als garage. De zitbanken (voor 3 personen) staat op rails en kun je in de werkweek volledig naar voren schuiven. Daardoor ontstaat een grote garage of laadruimte, toch het basis idee voor een urban voertuig voor dubbel gebruik. Etrusco heeft zelfs aan een buitendouche gedacht. Een toilet is er niet voorzien.

Technische basisgegevens voor Etrusco UC 5.0 XR1

Lengte: 5.08 m

Breedte: 1.97 m

Hoogte: 2.06 m

Wielbasis: 3.09 m

Restlengte: 1.99 m

Totaal aantal slaapplaatsen: 2 (4)

Totaal aantal zitplaatsen: 2 (6) (gehomologeerde)

CLPLUS is een geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen https://www.camperland.be/clplus-worden/

OMSCHRIJVING Specifiek model

Met zijn 5.08 m lengte en minder dan 2 m breedte (1.97 m) is hij niet groter dan een personen auto en kan je hem overal parkeren, ook in de stad, op een parkeerplaats van minder dan 6 meter. Zijn hoger profiel zou wel moeten een voordeel geven voor de stahoogte. Wanneer het dak omhoog is en het matras is opgeklapt, heb je 2.47 meter stahoogte (bij open geklapt dakbed) wat super hoog is voor een urban type.

Met zijn hoogte van 2.06 m (bij gesloten dakbed) moet hij nog altijd wel in je garage kunnen. Door die hoogte valt hij bij de péage ook onder categorie 2 in Frankrijk er dat zou kunnen voor problemen zorgen in bepaalde overdekte lage garages of buitenparkings met (onwettelijke) hoogtebalken. Interieur in 2 kleuren combinatie: Sicilië (zwart) met Magnolia (lichtgrijs).

Dankzij het dakbed kunt u in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 rechtop staan aan het keukenblok
Dankzij het dakbed kunt u in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 rechtop staan aan het keukenblok
Gemiddelde Camperland.be beoordeling 2021-23 voor dit merk 67.5%

beoordelingen Camperland van Etrusco UC 5.0 XR1

Reputatie van dit model
Reputatie van dit model 67%
Wegligging en stabiliteit
Wegligging en stabiliteit 66%
Prijs/kwaliteit
Prijs/kwaliteit 89%
Kwaliteit belading - laadvermogen
Kwaliteit belading - laadvermogen 68%
Populariteit van dit model binnen zijn specifieke serie
Score i/d serie - 100.00%

PRO

    <li<150 PK sterke motor met 6 traps automaat
  • ruim en groot keukenblok
  • er is zelfs aan een buitendouche gedacht
  • 1 stopcontact 12 Volt
  • zitbank op rails laat je toe een grootte laadruimte vrij te maken

Contra

  • De Traffic Phase 2 motor is eigenlijk een verouderde versie (voor 23-2024 komt de Phase 4 uit)
  • heeft geen toilet
  • Heb je een dakbed dan kun je niet zonder de extra meerkost van een diesel bijverwarming die begrensd is tot maximaal 2000 Watt

Kwaliteit technische info door fabrikant 70%

Beoordeling kwaliteit van de technische gegevens van de fabrikant: Vrij volledige technische data met jammerlijke ontbrekende hiaten.

Totaal aantal foto 's: 14

Twee (extra) slaapplaatsen op het dakbed (pop-up bed) bij Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024
Twee (extra) slaapplaatsen op het dakbed (pop-up bed) bij Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024

LAADVERMOGEN

Standaard op chassis van

3100 kg

Totaal standaard leeggewicht: 2398 kg (zonder opties)
Minimum netto laadvermogen: 702 kg
Maximaal netto laadvermogen: 938 kg
Toegestane kilo's aan opties volgens fabrikant: 249 kg
Chassis verhoging mogelijk: nvt

IN BLACKLIST: NEE

(zie legenda)

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed

keuken

Koken met 2 pitten

verwarming

Type verwarming: Dieselverwarming (brandstoftank)(optie)

verhoogd dak?

Met speciaal verhoogd dak: NEE (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)

Standaard stahoogte binnen: 2.47 m

dubbele bodem

Model met dubbele bodem: Nee

De Etrusco UC 5.0 XR1 is ideaal voor:

Gebruiksnut
Alleen in weekend
-
Dubbel gebruik (woon-werk)
-
Kortere verblijven (3-5 dagen)
-
Meerdere weekends/jaar
Gezinsituatie
Geen inbouw toilet beschikbaar
-
Voor families (vanaf 2 kinderen)
-
Voor koppels (singles)(duo 's)
Parkeren
Camperparken
-
Camperplaatsen
-
Campings
-
Handig in de stad
-
Past in de garage
-
Standplaats tot 6 m

Aanverwante artikelen i.v.m. Etrusco UC 5.0 XR1 op Camperland.be:

Extra data voor Etrusco UC 5.0 XR1
Ingebouwde koelbox om dranken en voeding fris te houden of langer te bewaren in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024
Ingebouwde koelbox om dranken en voeding fris te houden of langer te bewaren in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024

SERIE, MODEL, submodel en/of pakket (packs) camper benaming

Merk: Etrusco

Serie: UC

Model: 5.0

Type indeling: XR1

verwarming

Type: Dieselverwarming (brandstoftank)(optie)

Vermogen: 2000 Watt

Stel een vraag over dit model aan de Camperland Community - of heeft u een opmerking bij de data?

Opbergvak in de vorm van een schuiflade in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024
Opbergvak in de vorm van een schuiflade in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024

MOTOR Etrusco UC 5.0 XR1

Renault Trafic Phase 2 - 2.0 l Blue dCI - 150 PK (111 kW)

Motorinhoud: 2000 CC

Euronorm motor: Euro 6D

Standaard aandrijving: automaat 6 traps

Aantal traps automatische versnellingen: 6

Aantal 4x4 versnellingen nvt

Topsnelheid: geen opgave

TANKS Etrusco UC 5.0 XR1

Brandstoftank of batterij vermogen: 80 liter

Vers watertank: 45 liter

Gijs watertank: 35 liter

keuken

Met 2 pitten

Gaskast - gasvoorraad in kg: 1x2,75

koelkast

Koelkast inhoud: 41 liter

Koelkast type: koelbox

Koelkast Merk: (ingebouwde koelbox)

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed

Afm. hoofdbed: zie slaapbank

Zonnepaneel

(reeds geïnstalleerd)

Zonnepaneel standaard incl.: NEE

Afmetingen garage

hoogte x breedte x lengte (max.)

hxbxl: nvt

Om te koken heb je gas nodig - gaskast in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 (foto van Campingaz)
Om te koken heb je gas nodig - gaskast in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 (foto van Campingaz)

Geschiedenis, evolutie, tijdslijn

geschiedenis van nieuwe series of modellen in modeljaar

2023

CV 4×4 op Ford Transit

2023
2021

I-serie met Selection pakket
CV-serie (Camper Van) met Complete Selection pakket
V-serie (Van serie)

2021
2020

A (alkoof) modellen

2020
2019

T-serie
I-serie
A-Class pakketten

2019
2016

Etrusco op de markt

2016

Vergelijkbare modellen (concurrenten) in de motohome databank van Camperland tegenover de Etrusco UC 5.0 XR1

Aanbevolen dealer(s) door Camperland.be voor aankoop van Etrusco UC 5.0 XR1

Extra CLPLUS data voor Etrusco UC 5.0 XR1

Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm,  totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), gemiddeld verbruik, gemiddelde CO2 uitstoot, maximum snelheid (indien van toepassing), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.

Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant

In de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 is er zelfs een (buiten) douche aansluiting voorzien
In de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 is er zelfs een (buiten) douche aansluiting voorzien

MOTOR

Renault Trafic Phase 2 - 2.0 l Blue dCI - 150 PK (111 kW)

Geen opgave verbruik
Euronorm: Euro 6D
Geen opgave CO² uitstoot

Actieradius E-versie volle batterij: nvt

150 PK
111 (kW)
2000 (CC)

kostprijs model per

4129.73 € per m³
567.58 € per motor PK 's

Polyester opbouw

100% polyester: nvt
Camper onderdelen in polyester: NEE
Dikte wanden dak: geen opgave
Dikte zijwanden: geen opgave
Dikte vloerplaat: geen opgave

Prijs vanaf

(op datum van) 1 januari 2024

In prijsklasse van/tot: 80-100.000 €
In België vanaf 85137 €
Geen opgave voor Nederland
In Duitsland vanaf 76700 €
Geen opgave voor Frankrijk
Prijzentabel vergelijking Camperland.be van motorhomes en camper online database
Bekijk de vergelijkende prijzentabel voor dit model in PDF (opgelet bevat 2 # links in de URL)
Etrusco UC 5.0 XR1 - Tweede vergelijkende prijzentabel
In de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 is er zelfs een (buiten) douche aansluiting voorzien
In de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 is er zelfs een (buiten) douche aansluiting voorzien

Soorten beschikbare bedden

Hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed
Zitbank omvormen: optioneel (= meerprijs)
Hefbed: NEE, geen hefbed
Dakbed (pop-up bed) of daktent: JA, is standaard inbegrepen

Slaap oppervlakten

Afmetingen hoofdbed: zie slaapbank
Afmetingen slaapbank: 188x104/91
Afmetingen hefbed: nvt
Afmetingen dakbed: 187x128
Totale slaap oppervlakte: 4.13 m²

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

Prijs per m² slaap oppervlakte: 20626.27 €

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

LAADVERMOGEN (plus)

Werkelijk aantal personen voor de berekening van netto laadvermogen: 4
Netto laadvermogen berekend op 4 personen, en zijn maar 4 stoelen met gordel ook al kun je uitbreiden tot 6 zitplaatsen.
Minimum netto laadvermogen: 702 kg

(= enkel inclusief de bestuurder)

Laadvermogen inclusief bijzitter: 627 kg

(= inclusief de bijzitter)

Laadvermogen inclusief bijzitter + 3e persoon + gewicht isobank: 581 kg

(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)

Resterend laadvermogen met dakbed of hefbed: 477 kg

(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)

Resterend laadvermogen met alle optionele slaapplaatsen: 431 kg

(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)

Ongezien ruim keukenblok in de Etrusco UCXR5 urban versie op Renault modeljaar 2023-2024
Ongezien ruim keukenblok in de Etrusco UCXR5 urban versie op Renault modeljaar 2023-2024
Makkelijk om te vormen zitbanken naar twee slaapplaatsen beneden (2+2) in de Etrusco UCXR5 urban op Renault Trafic Phase 2 - modeljaar 2023-2024
Makkelijk om te vormen zitbanken naar twee slaapplaatsen beneden (2+2) in de Etrusco UCXR5 urban op Renault Trafic Phase 2 - modeljaar 2023-2024
Ook in de (werk)week is de Etrusco UCXR5 urban op Renault te gebruiken als woon-werkverkeer voertuig met zijn ruim laadvolume achterin
Ook in de (werk)week is de Etrusco UCXR5 urban op Renault te gebruiken als woon-werkverkeer voertuig met zijn ruim laadvolume achterin
Verschuifbare zitbanken op rails (in de vloer) in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 - ideaal voor dubbel gebruik
Verschuifbare zitbanken op rails (in de vloer) in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 - ideaal voor dubbel gebruik
Detail cockpit Etrusco UCXR5 urban op Renault Trafic Fase 2 met 130 PK - modeljaar 2023-2024
Detail cockpit Etrusco UCXR5 urban op Renault Trafic Fase 2 met 130 PK - modeljaar 2023-2024
Overzicht series van het merk & specifieke model(len)

Overzicht van de Etrusco series

UC (urban) serie 
A  serie (alkoven)
CV serie (camper vans)
V serie (vans)
T serie (halfintegralen)
I serie (integralen)

Etrusco, de dochteronderneming van Hymer in de Erwin Hymer Group biedt het gehele gamma aan campers en motorhomes aan van urbans of minivan vrijetijdsvoertuigen (UC), camper vans (CV), woonbussen (V), alkoven (A) tot half- (T) en integralen (I) uitvoeringen. Het verschil tussen CV’s en V’s is niet altijd gemakkelijk te duiden. De V-serie behelst meestal grotere voertuigen. De campers worden in Italië geproduceerd (in de fabriek waar ook Laika van de band rolt) maar worden nog eens door de Hymer groep in Duitsland aan een (tweede, extra) controle onderworpen (ingegeven door de Duitse normen). Dat maakt het soms een beetje moeilijk om Etrusco nu als een Italiaanse of Duitse bouwer te gaan benoemen. Als onderstel (chassis en motor) gebruiken ze doorgaans of Renault Trafic, Fiat Ducato, Citroen Jumper of Ford Transit als basis voor de modellen.

Overzicht van de Etrusco UC serie (urbans, minivans, vrijetijdsvoertuigen)

De nieuwe US serie van Etrusco op Renault: volop ruimte om volop van het leven te genieten. Hier vandaag, daar morgen. De strakke, moderne woonruimte in grijze en natuurlijke tinten is het toonbeeld van koelte. De UC stadscamper bevat alles wat je nodig hebt om een feestmaal te bereiden. Dankzij het praktische gasfornuis en de ruime koelkast van 41 liter tovert u in een handomdraai heerlijke lekkernijen tevoorschijn, waar u ook bent.

  • TCS (tractiecontrolesysteem) met Hill Start
  • ABS met automatische activering van de waarschuwingslichten bij een noodstop
  • ESP met Hill Start Assist, lastdetectie en ASR
  • Noodrem assistent
  • Cruise control met snelheidsbegrenzer
  • Eco rijmodus
  • Automatische Start & Stop
  • Boordcomputer
  • Banden reparatieset
  • LED-koplampen met dagrijverlichting
  • Centrale vergrendeling en elektrische ramen
  • Automatische deurvergrendeling na het starten
  • Airbag voor de bijzitter
  • Bestuurdersairbag
  • Koetswerkkleur Arctic White
  • Achterbumper gespoten in koetswerkkleur
  • Bestuurders- en passagier draaibare stoelen met hoogteverstelling, armleuningen en lendensteun
  • Slaapdak in wit (wit geschilderd als de standaard)
  • Te openen raam links
  • Schuifdeur rechts met te openen raam
  • Opbergruimte voor 1 gasfles met max. 2,75 kg vulgewicht
  • Laadbooster 25 A
  • Leeslamp in slaapdak
  • LED-verlichting via lightrail
  • 12 V stopcontact achteraan
  • Opbouwaccu 95 Ah – AGM
  • Ingebouwde bedieningspaneel
  • Luifel (handmatig) van 2.30 meter, buitenverf antraciet
  • Woonkamertafel met opbergmogelijkheid
  • Tas voor opbergen van de tafel op achterklep
  • 4 sjorogen voor railvloer
  • 1 extra enkele (isofix) zitplaats = 23 kg
  • 2 extra zitplaatsen = 46 kg
  • 3e en 4e zitplaats op zitgroep incl. Isofix en slaapfunctie = 93 kg
  • Opbergvak onder de stoel (13 kg)
  • Zonwering woongedeelte en bestuurderscabine (= 5 kg)
  • Diesel standkachel 2000 Watt (9 kg)

Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

  • Renault Trafic Phase 2 Blue dCI – 150 pk handgeschakelde transmissie of met een automaat
  • Renault Trafic Phase 2 Blue dCI – 170 pk = automatische transmissie
  • Stuur van kunstleer met voorbumper, achterlichtbeugel en schuifdeurrail –
    gedeeltelijk in carrosseriekleur gespoten
  • Aanhangwagen koppeling (trekhaak) = 20 kg
  • Carrosseriekleur in Tenebro zwart inclusief het slaapdak in antraciet, of in leigrijs incl. slaapdak in antraciet of in komeetgrijs incl. met het slaapdak in antraciet
  • Alle seizoensbanden
  • 17 inch lichtmetalen velg Diamond Cut (+13 kg)
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Automatisch dimlicht
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar, inklapbaar & verwarmd, met geïntegreerde richtingaanwijzers
  • Automatisch dimmende achteruitrijspiegel
  • Automatische ruitenwissers (regensensor)
  • Mistlampen met bochtenlicht
  • Verkeersborden herkenning en snelheidswaarschuwing
  • Airconditioning in de bestuurderscabine met handmatige aanpassing incl. filter-lucht pollenreiniger
  • Dode hoek assistent
  • Easy Life-lade (gesloten en gekoelde handschoenen kastjelade (6,6 liter)
  • Parkpilot achter
  • Waarschuwingssysteem voor het verlaten van de rijstrook
  • Detectie van slaperige bestuurders
  • Easy Link Access 8 inch multimedia met navigatie, DAB, USB, Android of Apple Car Play, spraakherkenning
  • achteruitrij camera
  • of 2.5 kg – Easy Link Access 8 inch multimedia met DAB, USB, Android of Apple Car Play, spraakherkenning

Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.

Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!

In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

Etrusco UC (urbans) pakketten (Packs)

Modeljaar 2023-24

Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

  • Airconditioning in de bestuurderscabine met handmatige
    verstelling incl. airconditioning
  •  filter-lucht pollenreiniger
  •  Easy Link Access 8 inch multimedia met DAB, USB, Android of Apple Car
    Play, spraakherkenning
  • 3e en 4e zitplaats op zitgroep incl. zitplaat
  • Isofix en slaapfunctie
  • Zonwering woongedeelte en bestuurderscabine
  • Park Pilot achterzijde
  • Diesel standkachel 2000 Watt
  • Automatisch dimmende achteruitkijkspiegel
  • Automatische ruitenwissers (regensensor)
  • Automatisch dimlicht
  • Mistlampen met bochtenlicht
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Boordcomputer (4,2 inch)
  • Bordherkenning en snelheidswaarschuwing
  • Lane Departure Warning systeem
  • Dode hoek assistent
  • Detectie van slaperige bestuurders
  • lichtmetalen 17 inch velgen Diamond Cut
  • bandenspanning controlesysteem
  • luifel (handmatig) 2,30 meter in antracietkleur
  • buitenspiegels elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmd, met geïntegreerde richtingaanwijzers
  • automatisch dimmende achteruitkijkspiegel
  • automatische dimlichten
  • mistlampen met bochtenfunctie
  • automatische ruitenwissers (regensensor)
  • kunstlederen stuurwiel
  • achterlichtbeugel en schuifdeurrail – gedeeltelijk in carrosseriekleur gespoten
  • airconditioning in de bestuurderscabine met handmatige verstelling incl. airconditioning en filter-lucht pollenreiniger
  • Easy life lade (gesloten en gekoeld dashboard kastjade 6,6 liter)
  • achteruitrijcamera
  • Easy Link Access 8 inch multimedia met navigatie, DAB, USB, Android, Apple Carplay en spraakherkenning
  • 3e en 4e zitplaats op zitgroep incl. zitplaats: Isofix en slaapfunctie
  • opbergvak onder de stoel
  • zonwering in woongedeelte en bestuurderscabine
  • extra USB aansluiting
  • 4 sjorogen voor de railvloer
  • stopcontact 230 V
  • Diesel standkachel 2000 Watt

Motor(en) keuze voor deze serie

Renault Trafic

Motor garanties 2023-24

  • standaard 2 jaar bij een officiële Renault VAN garagehouder
  • 12 jaar garantie op doorroesten
  • mits regelmatige onderhoudsbeurten
  • de constructeursgarantie is naargelang van het model 2 of 3 jaar geldig
  • garantie lak – 3 jaar
  • garantie roest – 12 jaar
  • herstellingsgarantie – 1 jaar op onderdelen en werkuren
  • garantie voorruit – levenslang
Frankia Yucon 55 SB Microliner op Renault Trafic - detail van de cockpit met dashboard - modeljaar 2023/2024 @ Salon van Dusseldorf © Camperland.be
Frankia Yucon 55 SB Microliner op Renault Trafic – detail van de cockpit met dashboard – modeljaar 2023/2024 @ Salon van Dusseldorf © Camperland.be
Details van de cockpit en het stuur in de cabine van de nieuwe urban minivan Etrusco UC 5.0 XR op Renault Trafic - modeljaar 2024 @ Salon van Düsseldorf 08.2024 © Camperland.be
Details van de cockpit en het stuur in de cabine van de nieuwe urban minivan Etrusco UC 5.0 XR op Renault Trafic – modeljaar 2024 @ Salon van Düsseldorf 08.2024 © Camperland.be
Cockpit met draaibare stoelen in de nieuwe urban minivan Etrusco UC 5.0 XR op Renault Trafic - modeljaar 2024 @ Salon van Düsseldorf 08.2024 © Camperland.be
Cockpit met draaibare stoelen in de nieuwe urban minivan Etrusco UC 5.0 XR op Renault Trafic – modeljaar 2024 @ Salon van Düsseldorf 08.2024 © Camperland.be
Om te koken heb je gas nodig - gaskast in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 (foto van Campingaz)
Om te koken heb je gas nodig - gaskast in de Etrusco UCXR5 urban op Renault modeljaar 2023-2024 (foto van Campingaz)

Meer data over Etrusco UC 5.0 XR1 | Minivan – urban of vrijetijdsvoertuig | Renault Trafic 150 PK (111 kW) | 5.08 m | 2 (4) slaapplaatsen | met 6 traps automaat

32e plaats (50)
kwaliteitslabel camperland 2021
69 %
37e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
63 %

Etrusco VANS en motorhomes

3.6
Waterdichtheidsgaranties 3.5
Beoordeling Camperland 3.5
Prijs/kwaliteit 3.8

Beter

  • Duitse kwaliteitscontrole
  • Goede beladingscijfers
  • Prijs/kwaliteit
  • 7 jaar op waterdichtheid
  • Controle door Hymer
  • Elk jaar betere afwerking
  • Aanbod uitbreiding jaar na jaar

Minder

  • Gebouwd in Italiaanse fabrieken
  • Nog jong merk
  • Koel, Duits interieur
  • Details in oplossingen en afwerking kan soms beter
17
Merk Etrusco - UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op "Bewaar aantal sterren"

Etrusco

7 jaar garantie

Isolatie

Geschikt voor gebruik in alle seizoenen.

Etrusco
sinds 2016

Etrusco campers worden geproduceerd Florence (Toscane) (Italië) en gecontroleerd door de Hymer Group in Duitsland.

  • 2022 en vroeger:  5 jaar garantie op waterdichtheid
  • vanaf 2023:  7 jaar garantie op waterdichtheid

Aanverwante Etrusco camper onderwerpen - motorhome artikelen

Modelnaam: Etrusco UC 5.0 XR1

Loop doorheen de fotocarrousel in vergrootte weergave (klik)

Legenda

  • Gemiddelde Camperland.be beoordeling voor het merk in zijn geheel – zie ref. kwaliteitsbeoordeling campers.
  • Reputatie v/h merk – gebaseerd op jaren garantie, aantal jaren productie en kwaliteitsbeoordeling Camperland.
  • Wegligging en stabiliteit – gebaseerd op wielbasis, restlengte, grootte v/d camper, motor en chassis.
  • Prijs/kwaliteit – gebaseerd op kwaliteit beoordeling camperland + prijs/m3 camper en aantal jaren garantie.
  • Kwaliteit belading – gebaseerd op chassis, netto laadvermogen, PK motor en grootte v/d camper.
  • Populariteit v/h model – gebaseerd op promotie door fabrikant, persaandacht, bezoekcijfers en fotomateriaal.
  • Totale slaapoppervlakte in m² en prijs/m² slaapoppervlakte = na het nemen van alle (optionele) mogelijke slaapruimtes (zitbank naar slaapbank, dakbed etc. – indien voorzien voor het model.
  • Restlengte: hoe hoger hoe minder stabiel de camper op de weg zal liggen, dit is de zogenaamde achtertrein, het deel dat na de achteras komt of het verschil tussen de totale lengte – de wielbasis
  • Met hoeveel personen kunt u daadwerkelijk met dit model de baan op zonder overbeladen te zijn? Zie onder CLPLUS cijfers aub.
  • RWD =achterwielaandrijving, FWD = voorwielaandrijving

Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”

  • NEE = TOP! Het model haalt de Camperland norm van min. 400 kg netto laadvermogen op het standaard chassis van fabrikant. Let echter op – dit cijfer = met inbegrip van slechts 1 persoon (bestuurder)(75 kg)
  • JA = koopt dit model nooit op dit (het standaard) chassis tenzij:
    • JA = koopt dit model mits je kunt kiezen voor een hoger MTM (chassis) (indien optioneel mogelijk) of
    • JA = voorzie als alternatief een trekhaak + aanhanger om overbeladen te voorkomen v/h campermodel
    • JA = let op het extra gewicht van het aantal personen dat tegelijkertijd met de camper reist
    • JA = let op het extra gewicht van de opties die je kiest en waar de fabrikant aan een max. gehouden is

Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.

Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.

    • MAX met gordel: heb je optioneel tot 5 slaapplaatsen en zijn er maar 4 gehomologeerde stoelen dan kun je niet met 5 reizen. Het beladingscijfer wordt dan berekend op 4 personen
    • MAX met gordel tekst: toelichting bij het bovenstaande
    • Netto 2 slapers: het gewicht van de bijzitter in mindering van je laadvermogen
    • Netto 3 slapers: het extra gewicht van de isobank + 3é persoon in mindering gebracht
    • Netto dakbed/hefbed: het gewicht van 2 personen + gewicht van hefbed of dakbed in mindering gebracht van je laadvermogen (kan in combinatie zijn met Netto 3 slapers
    • MAX in mindering: het maximale gewicht van optionele bedden + personen in mindering gebracht van het laadvermogen – conform MAX met gordel

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).

Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

Motorhome database © Camperland 2023-2024, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.

Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.

Geregistreerde gebruikers tijdelijk kunnen deze functies (filters) gebruiken gedurende de testfase. Verhoog je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken.