Record ID: 21372
Login (of registreer) voor de specifiekere aankoopprijs zien.
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
De Etrusco UC serie is in 2023 nieuw op de mark gekomen als het urban aanbod van Etrusco. Daarmee speelt het Italiaanse merk sterk in op de trend van 2024: vrijetijdsvoertuigen voor dubbel gebruik. Er is aanvankelijk maar één model op Renault Trafic maar met een mooi compleet uitgebouwde keukenblok, inclusief 2 pitten en een koelbox. Daarenboven is er het dakbed zodat je beneden en boven op het dak kunt slapen. In de weekend kun je de UC zowel met twee of met vieren gebruiken. Ben je met twee dan kan het dakbed nog altijd interessant zijn om de beneden ruimte te blijven gebruiken als garage. De zitbanken (voor 3 personen) staat op rails en kun je in de werkweek volledig naar voren schuiven. Daardoor ontstaat een grote garage of laadruimte, toch het basis idee voor een urban voertuig voor dubbel gebruik. Etrusco heeft zelfs aan een buitendouche gedacht. Een toilet is er niet voorzien.
Lengte: 5.08 m
Breedte: 1.97 m
Hoogte: 2.06 m
Wielbasis: 3.09 m
Restlengte: 1.99 m
Totaal aantal slaapplaatsen: 2 (4)
Totaal aantal zitplaatsen: 2 (6) (gehomologeerde)
Met zijn 5.08 m lengte en minder dan 2 m breedte (1.97 m) is hij niet groter dan een personen auto en kan je hem overal parkeren, ook in de stad, op een parkeerplaats van minder dan 6 meter. Zijn hoger profiel zou wel moeten een voordeel geven voor de stahoogte. Wanneer het dak omhoog is en het matras is opgeklapt, heb je 2.47 meter stahoogte (bij open geklapt dakbed) wat super hoog is voor een urban type.
Met zijn hoogte van 2.06 m (bij gesloten dakbed) moet hij nog altijd wel in je garage kunnen. Door die hoogte valt hij bij de péage ook onder categorie 2 in Frankrijk er dat zou kunnen voor problemen zorgen in bepaalde overdekte lage garages of buitenparkings met (onwettelijke) hoogtebalken. Interieur in 2 kleuren combinatie: Sicilië (zwart) met Magnolia (lichtgrijs).
PRO
Contra
Beoordeling kwaliteit van de technische gegevens van de fabrikant: Vrij volledige technische data met jammerlijke ontbrekende hiaten.
3100 kg
(zie legenda)
Type hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed
Koken met 2 pitten
Type verwarming: Dieselverwarming (brandstoftank)(optie)
Met speciaal verhoogd dak: NEE (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)
Standaard stahoogte binnen: 2.47 m
Model met dubbele bodem: Nee
CAMPER DATABANK 2025 – 10.10.24
Camperland zit in de voorbereidende fase voor een update naar de MOTORHOME databank 2025. Koopt u een nieuwe camper van modeljaar 2025? Kijk dan na of de motor een Euro 6 E/Euro VI e norm heeft. Laat dit meetellen in uw koopkeuze.
Je kunt nu met een geregistreerde account (na inloggen) de pdf-file lijst met richtprijzen voor modeljaar 2025 downloaden (deels 1/3 klaar) – https://www.camperland.be/nl/richtprijzen-vans-motohomes-en-liners-voor-modeljaar-2025/
Op 10.109 is deze lijst aangegroeid tot +1050 modellen (modeljaar 2025). 700 modellen en hun prijzen ervan zijn opgenomen in de bovenvermelde PDF publicatie van 25.08. De volgende update is te verwachten eind oktober.
CLPLUS is een GRATIS geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen https://www.camperland.be/clplus-worden/
Hierbij nog hoe het werkte in 2022 (er zijn nu tal van zoekfuncties toegevoegd):
Merk: Etrusco
Serie: UC
Model: 5.0
Type indeling: XR1
Type: Dieselverwarming (brandstoftank)(optie)
Vermogen: 2000 Watt
Door jeanjean 9 maanden geleden
Een mooie eindejaar en een gelukkig en gezond 2024 vanwege de Redactie
Door Redactie Camperland 10 maanden geleden
Renault Trafic Phase 2 - 2.0 l Blue dCI - 130 PK (96 kW)
Motorinhoud: 2000 CC
Euronorm motor: Euro 6D
Standaard aandrijving: manueel 6 traps
Aantal manuele versnellingen: 6
Automatische versnellingen nvt
Aantal 4x4 versnellingen nvt
Brandstoftank of batterij vermogen: 80 liter
Vers watertank: 45 liter
Gijs watertank: 35 liter
Met 2 pitten
Gaskast - gasvoorraad in kg: 1x2,75
Koelkast inhoud: 41 liter
Koelkast type: koelbox
Koelkast Merk: (ingebouwde koelbox)
Type hoofdbed: moduleerbare zitbank(en) tot bed
Afm. hoofdbed: zie slaapbank
(reeds geïnstalleerd)
Zonnepaneel standaard incl.: NEE
hoogte x breedte x lengte (max.)
hxbxl: nvt
CV 4×4 op Ford Transit
I-serie met Selection pakket
CV-serie (Camper Van) met Complete Selection pakket
V-serie (Van serie)
A (alkoof) modellen
T-serie
I-serie
A-Class pakketten
Etrusco op de markt
Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm, totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.
Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant
Renault Trafic Phase 2 - 2.0 l Blue dCI - 130 PK (96 kW)
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)
(= enkel inclusief de bestuurder)
(= inclusief de bijzitter)
(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)
(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)
(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)
UC (urban) serie
A serie (alkoven)
CV serie (camper vans)
V serie (vans)
T serie (halfintegralen)
I serie (integralen)
Etrusco, de dochteronderneming van Hymer in de Erwin Hymer Group biedt het gehele gamma aan campers en motorhomes aan van urbans of minivan vrijetijdsvoertuigen (UC), camper vans (CV), woonbussen (V), alkoven (A) tot half- (T) en integralen (I) uitvoeringen. Het verschil tussen CV’s en V’s is niet altijd gemakkelijk te duiden. De V-serie behelst meestal grotere voertuigen. De campers worden in Italië geproduceerd (in de fabriek waar ook Laika van de band rolt) maar worden nog eens door de Hymer groep in Duitsland aan een (tweede, extra) controle onderworpen (ingegeven door de Duitse normen). Dat maakt het soms een beetje moeilijk om Etrusco nu als een Italiaanse of Duitse bouwer te gaan benoemen. Als onderstel (chassis en motor) gebruiken ze doorgaans of Renault Trafic, Fiat Ducato, Citroen Jumper of Ford Transit als basis voor de modellen.
De nieuwe US serie van Etrusco op Renault: volop ruimte om volop van het leven te genieten. Hier vandaag, daar morgen. De strakke, moderne woonruimte in grijze en natuurlijke tinten is het toonbeeld van koelte. De UC stadscamper bevat alles wat je nodig hebt om een feestmaal te bereiden. Dankzij het praktische gasfornuis en de ruime koelkast van 41 liter tovert u in een handomdraai heerlijke lekkernijen tevoorschijn, waar u ook bent.
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Nieuwe Europese richtlijn juni 2022 betreft belading en laadvermogen voor fabrikanten van motorhomes – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u on-line merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen.
Camperland past deze richtlijnen vandaag reeds toe bij de publicatie van beladingscijfers!!!
In deze PDF kun je de originele Engelstalige richtlijn terugvinden (als basis) met daarbij een elektronische vertaling in het Nederlands – https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Etrusco campers worden geproduceerd Florence (Toscane) (Italië) en gecontroleerd door de Hymer Group in Duitsland.
Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.
Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”
Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.
Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.
Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).
Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/
De fabrikant behoudt zich het recht voor om de prijzen en technische kenmerken van zijn producten zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Motorhome database © Camperland 2023-2024-2025, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.
Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.
Geregistreerde gebruikers tijdelijk kunnen deze functies (filters) gebruiken gedurende de testfase. Verhoog je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken.
Aanmelden van:
Totaal aantal unieke Europese bezoekers bij Camperland op 1/08/24: 3.5 miljoen (Awstats).
Totaal aantal maal gelezen camper artikelen op 1/08/24: 19 miljoen (Pages)(Awstats).
Totaal aantal hits op 01/08/24: 440 miljoen (Awstats).
Camperland.be © eigendomsrechten 2018 - 2024 - alle rechten voorbehouden.