*Motorhome en camper databank 2023-2024 Camperland.be

Adria Twin Max 680 SGX | Van – buscamper – Camper Van | MAN TGE 2.0 TDI – 140 kW/103 PK | 6.84 m

Achteraan een elektrisch hefbed dat omhoog kan zodat je een ruime garageruimte krijgt waar bijvoorbeeld een scooter of een fiets in past
Model: Adria Twin Max 680 SGX

Data en prijzen op 10 februari 2024

Record ID: 21470

Login (of registreer) voor de specifiekere aankoopprijs zien

Algemene serie foto - Camperland' s Motorhome Databank
Geen subtype indeling

Is geen nieuw model (voor 2024),
bestaat al enige tijd in deze serie.

Type voertuig: Van - buscamper - Camper Van

Chassis: MAN TGE 3.180
Motor: MAN TGE 2.0 TDI - 140 kW/103 PK
MTM: 3500 kg
Aanhanger: 2500 kg geremd, 750 kg ongeremd

OMSCHRIJVING serie algemeen

Het was in september 2022 toen we het conceptmodel van deze nieuwe Adria Twin Max 680 SGX voorstelden en waar we u ook zijn grootste nieuwigheden aan u voorstelden: een model op basis van de MAN TGE met achterin een soort hefbed dat je tot hoog in het plafond kunt optrekken waardoor je een grote garageruimte verkrijgt waarin je ook nog eens rechtop kunt staan. Het idee achter zo’n hefbed in een VAN model? Achteraan een elektrisch hefbed dat omhoog kan zodat je een ruime garageruimte krijgt waar bijvoorbeeld een scooter of een fiets in past. Om dit te doen lukken heb je ook de nodige hoogte nodig. Dat lukt met deze MAN TGE met een buitenhoogte van 2.58 m en een binnenhoogte van 1.90 m. Zijn de bedden beneden gelaten dan heb je een slaapruimte van 1.96 op 1.65 m. Om het bed omhoog te laten in het dak ga je ze gedeeltelijk inklappen zodat het bed 53 cm smaller wordt en bovenin tussen de hangkasten tot het plafond (aan het dak) kan komen.

Technische basisgegevens voor Adria Twin Max 680 SGX

Lengte: 6.84 m

Breedte: 2.05 m

Hoogte: 2.58 m

Wielbasis: 4.49 m

Restlengte: 2.35 m

Totaal aantal slaapplaatsen: 2

Totaal aantal zitplaatsen: 4 (gehomologeerde)

CLPLUS is een geregistreerde status waarbij u toegang hebt tot ALLE data van Camperland.be waaronder de fel begeerde ZOEKFUNCTIES in de camper databases waarin u o.a. een motorhome kunt zoeken op meer dan 30 criteria om tot de juiste aankoop te komen https://www.camperland.be/clplus-worden/

OMSCHRIJVING Specifiek model

De 680 SGX heeft een maxi tweepersoonsbed dat kan elektrisch worden opgetild in een indrukwekkend ruimte. Een extra troef is ook het panoramisch dak uit 2 delen dat niet alleen zorgt voor enorm veel daglicht aan de dinette maar ook het ruimtelijk gevoel enorm vergroot. De dinette heeft een zitbank voor 2 personen en een dinettetafel in 2 delen. Met de draaibare pilootstoelen kan je tot met vier personen gaan tafelen. Het tweede deel van de tafel rol je uit voor de passagiersstoel. Het interieur is modern en mooier dan bij de standaard Twin busjes op Fiat. Nu zijn er mooie houtnerven geïntroduceerd op de keukenkastjes en deuren. Slimme nieuwe accenten zijn onder meer verwijderbare opbergzakken die aan de binnenkant van de deuren worden bevestigd, en een verwijderbaar kruidenrek in de keuken. Samengevat: de standaarduitrusting is werkelijk compleet, inclusief lederen stoffen bekleding en stoelverwarming als standaard uitrusting. Alle Twin Max modellen zijn trouwens geschikt voor gebruik het hele jaar door. Een upgrade is mogelijk naar een 177 PK versie met 8 traps automaat.

Gemiddelde Camperland.be beoordeling 2021-23 voor dit merk 79.5%

beoordelingen Camperland van Adria Twin Max 680 SGX

Reputatie van dit model
Reputatie van dit model 67.75%
Wegligging en stabiliteit
Wegligging en stabiliteit 85%
Prijs/kwaliteit
Prijs/kwaliteit 93%
Kwaliteit belading - laadvermogen
Kwaliteit belading - laadvermogen 66%
Populariteit van dit model binnen zijn specifieke serie
Score i/d serie - 86%

PRO

  • cabine skyview in half geopend rookglas
  • 17 inch aluminium velgen standaard
  • brede bedden
  • 177 PK motor met 8-traps automaat in optie mogelijk

Contra

  • weinig ruimte voor extra opties (kg) voor rijbewijs B
  • plaats verspilling door schuine wanden van MAN voertuigen
  • hoge instapprijs
  • kleine afvalwatertank

Kwaliteit technische info door fabrikant 50%

Beoordeling kwaliteit van de technische gegevens van de fabrikant: Technische info is vrij sumier te noemen en schiet tekort. Tegenstrijdige gegevens inhoud koelkast.

Totaal aantal foto 's: 12

LAADVERMOGEN

Standaard op chassis van

3500 kg

Totaal standaard leeggewicht: 3080 kg (zonder opties)
Minimum netto laadvermogen: 420 kg
Maximaal netto laadvermogen: 420 kg
Toegestane kilo's aan opties volgens fabrikant: 87 kg
Chassis verhoging mogelijk: 3500/3800/4000

IN BLACKLIST: NEE

(zie legenda)

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: paviljoenbed (in lengterichting/ kan op en neergelaten worden)

keuken

Koken met 2 pitten

verwarming

Type verwarming: Truma Combi 4000 diesel

verhoogd dak?

Met speciaal verhoogd dak: NEE (t.o.v. andere modellen in dezelfde serie)

Standaard stahoogte binnen: 1.90 m

dubbele bodem

Model met dubbele bodem: Nee

De Adria Twin Max 680 SGX is ideaal voor:

Gebruiksnut
Dubbel gebruik (woon-werk)
-
Langere verblijven (max. 10 dagen)
-
Meerdere weekends/jaar
-
Winter- en zomer op stap
Gezinsituatie
Voor koppels (singles)(duo 's)
Parkeren
Camperparken
-
Camperplaatsen
-
Campings
-
Plaats min. 7 m of meer

Aanverwante artikelen i.v.m. Adria Twin Max 680 SGX op Camperland.be:

Extra data voor Adria Twin Max 680 SGX

SERIE, MODEL, submodel en/of pakket (packs) camper benaming

Merk: Adria

Serie: Twin Max

Model: 680 SGX

Geen type indeling bij dit model

verwarming

Type: Truma Combi 4000 diesel

Vermogen: 4000 Watt

Stel een vraag over dit model aan de Camperland Community - of heeft u een opmerking bij de data?

MOTOR Adria Twin Max 680 SGX

MAN TGE 2.0 TDI - 140 kW/103 PK

Motorinhoud: 2000 CC

Euronorm motor: Euro 6D

Standaard aandrijving: manuele 6 traps (8 traps automaat in optie)

Aantal manuele versnellingen: 6

Automatische versnellingen nvt

Aantal 4x4 versnellingen nvt

Topsnelheid: geen opgave

TANKS Adria Twin Max 680 SGX

Brandstoftank of batterij vermogen: 75 liter

Vers watertank: 100 liter

Gijs watertank: 70 liter

keuken

Met 2 pitten

Gaskast - gasvoorraad in kg: 1x2,7

koelkast

Koelkast inhoud: 84 liter

Koelkast type: compressor (12V, 230V)

Koelkast Merk: (138 liter in optie)

Slaap mogelijkheden

Type hoofdbed: paviljoenbed (in lengterichting/ kan op en neergelaten worden)

Afm. hoofdbed: 195x165/180

Zonnepaneel

(reeds geïnstalleerd)

Zonnepaneel standaard incl.: NEE

Afmetingen garage

hoogte x breedte x lengte (max.)

hxbxl: nvt

Geschiedenis, evolutie, tijdslijn

geschiedenis van nieuwe series of modellen in modeljaar

2024

Adria Mode
Adria Active DUO

2024
2023
  • Adria Coral XL Axess
  • Adria Supersonic serie
  • Adria Twin 600 SX Sports
  • Adria Twin 600 SX Supreme
2023
2022

Adria Active Pro

2022
2021
Adria Active Base
2021
2020

Adria Active

2020

Vergelijkbare modellen (concurrenten) in de motohome databank van Camperland tegenover de Adria Twin Max 680 SGX

Aanbevolen dealer(s) door Camperland.be voor aankoop van Adria Twin Max 680 SGX

Extra CLPLUS data voor Adria Twin Max 680 SGX

Met een CLPLUS status nog meer info zoals nog extra foto’s, exacte prijs (vanaf) in België (Duitsland, Frankrijk, Nedeland) – Euronorm v/d motor- kostprijs model per m³, kostprijs model per PK, slaap oppervlakte (afmetingen) zitbank, oppervlakte (afmetingen) hefbed, oppervlakte (afmetingen) dakbed, 100% uit polyester of niet, polyester onderdelen a/d camper: dak-, wanden- en vloerdikte in mm,  totale slaap opp. in standaard uitvoering, kostprijs per m² maximale slaapoppervlakte (inclusief optie mogelijkheden), gemiddeld verbruik, gemiddelde CO2 uitstoot, maximum snelheid (indien van toepassing), scrollen door de foto carrousel (min. 1 tot max. 14 afbeeldingen) in vergrootte weergave.

Resterend netto laadvermogen na in mindering brengen van: bijzitter, gewicht isobank + 3e persoon, hefbed in plafond of dakbed op het dak + gewicht van 2 personen – max. aantal personen in mindering te brengen # gelijk met theoretisch aantal opgegeven slaapplaatsen door de fabrikant

MOTOR

MAN TGE 2.0 TDI - 140 kW/103 PK

Geen opgave verbruik
Euronorm: Euro 6D
Geen opgave CO² uitstoot

Actieradius E-versie volle batterij: nvt

140 PK
103 (kW)
2000 (CC)

kostprijs model per

3159.21 € per m³
816.35 € per motor PK 's

Polyester opbouw

100% polyester: geen opgave
Geen opgave onderdelen in polyester
Dikte wanden dak: geen opgave
Dikte zijwanden: geen opgave
Dikte vloerplaat: geen opgave

Prijs vanaf

(op datum van) 10 februari 2024

In prijsklasse van/tot: 100-150.000 €
In België vanaf 114290 €
Geen opgave voor Nederland
Geen opgave voor Duitsland
In Frankrijk vanaf 103900 €
Prijzentabel vergelijking Camperland.be van motorhomes en camper online database
Bekijk de vergelijkende prijzentabel voor dit model in PDF (opgelet bevat 2 # links in de URL)
Adria Twin Max 680 SGX - Tweede vergelijkende prijzentabel

Soorten beschikbare bedden

Hoofdbed: paviljoenbed (in lengterichting/ kan op en neergelaten worden)
Zitbank omvormen: NEE
Hefbed: NEE, geen hefbed
Dakbed (pop-up bed) of daktent: NEE

Slaap oppervlakten

Afmetingen hoofdbed: 195x165/180
Afmetingen slaapbank: nvt
Afmetingen hefbed: nvt
Afmetingen dakbed: nvt
Totale slaap oppervlakte: 3.21 m²

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

Prijs per m² slaap oppervlakte: 35521.36 €

(incl. alle optionele slaap uitbreidingen)

LAADVERMOGEN (plus)

Werkelijk aantal personen voor de berekening van netto laadvermogen: 2
Ondanks de 4 gehomologgerde zitplaatsen zijn er maar maximaal twee slaapplaatsen. De clplus beladingscijfers zijn daarom gebasseerd op 2 personen.
Minimum netto laadvermogen: 420 kg

(= enkel inclusief de bestuurder)

Laadvermogen inclusief bijzitter: 345 kg

(= inclusief de bijzitter)

Laadvermogen inclusief bijzitter + 3e persoon + gewicht isobank: 345 kg

(= inclusief de bijzitter, 3e persoon + gewicht ISOFIX bank)

Resterend laadvermogen met dakbed of hefbed: 195 kg

(= inclusief de bijzitter + gewicht dakbed of hefbed + 2 personen)

Resterend laadvermogen met alle optionele slaapplaatsen: 345 kg

(= alle mogelijke personen en optionele slaapplaatsen)

Overzicht series van het merk & specifieke model(len)

Overzicht van de Adria series

Adria Active Serie 
Adria Compact serie
Adria Coral serie
Adria Coral MB Serie
Adria Coral XL serie
Adria Matrix Serie
Adria Matrix MB Serie
Adria Mode Serie
Adria Sonic serie
Adria Supersonic serie
Adria Twin serie

Adria Living in Motion logo
19e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
81 %

Adria VANS en motorhomes

3.7
Waterdichtheidsgaranties 3.5
Beoordeling Camperland 3.9

Beter

  • Degelijk met tikkeltje Duitse soberheid
  • Verschillende afwerkingsniveau's
  • Veel # modellen
  • # Alle type campers
  • Afwerkingsniveau
  • Ruim dealersnetwerk
  • 7 jaar op waterdichtheid
  • Duidelijke (detail)info modellen
  • Nieuwe fabriek in 2023 voor snellere productie
  • Populair merk bij Nederlanders

Minder

  • Beperkte aantallen voor levering
  • Té lange leveringstermijnen
  • Stevige prijs
24
Merk Adria - UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op "Bewaar aantal sterren"

Adria

7 jaar garantie

Thermo Build isolatie

Geschikt voor gebruik in alle seizoenen.

Adria
sinds 1965

Thermo Build

  • vochtwerende polyester
  • Comprex constructie combineert de torsiekracht van hout (triplex), de duurzaamheid van polyurethaan en de vochtwerende eigenschappen van polyester
  • Plasma-treat technologie is een gerobotiseerd proces waarbij met een laser bijvoorbeeld raamlijsten worden gereinigd zodat de door de laser aangebrachte kit beter hecht voor een betere afdichting
  • Dankzij de technisch dubbele vloer is de vloer van binnen helemaal vlak en is er 13 cm ruimte onder de vloer gecreëerd. Voor het wegwerken van isolatie, faciliteiten en extra bagage. 
  • Klasse 3: alle campers worden getest in een klimaatkamer bij temperaturen van -40 tot +60 graden. En bij een luchtvochtigheid van 45% tot 80% tussen +30 en +60 graden

Ook in buscampers Adria Supreme en Plus Thermo-Build isolatie Ecofiber 40 waardoor busjes in winter en zomer kunnen gebruikt worden.

Aanverwante Adria camper vans, alkoven, compacte campers, halfintegralen en integralen onderwerpen - camper en motorhom artikelen

Modelnaam: Adria Twin Max 680 SGX

Loop doorheen de fotocarrousel in vergrootte weergave (klik)

Legenda

  • Gemiddelde Camperland.be beoordeling voor het merk in zijn geheel – zie ref. kwaliteitsbeoordeling campers.
  • Reputatie v/h merk – gebaseerd op jaren garantie, aantal jaren productie en kwaliteitsbeoordeling Camperland.
  • Wegligging en stabiliteit – gebaseerd op wielbasis, restlengte, grootte v/d camper, motor en chassis.
  • Prijs/kwaliteit – gebaseerd op kwaliteit beoordeling camperland + prijs/m3 camper en aantal jaren garantie.
  • Kwaliteit belading – gebaseerd op chassis, netto laadvermogen, PK motor en grootte v/d camper.
  • Populariteit v/h model – gebaseerd op promotie door fabrikant, persaandacht, bezoekcijfers en fotomateriaal.
  • Totale slaapoppervlakte in m² en prijs/m² slaapoppervlakte = na het nemen van alle (optionele) mogelijke slaapruimtes (zitbank naar slaapbank, dakbed etc. – indien voorzien voor het model.
  • Restlengte: hoe hoger hoe minder stabiel de camper op de weg zal liggen, dit is de zogenaamde achtertrein, het deel dat na de achteras komt of het verschil tussen de totale lengte – de wielbasis
  • Met hoeveel personen kunt u daadwerkelijk met dit model de baan op zonder overbeladen te zijn? Zie onder CLPLUS cijfers aub.
  • RWD =achterwielaandrijving, FWD = voorwielaandrijving

Sinds 2023 is een fabrikant gebonden aan het respecteren van een beperkt maximaal kilogram aan pakketten of opties voor de koper te installeren. De Europese richtlijn wil zodanig voorkomen dat je na de aankoop van extra’s toch overladen de baan op komt wanneer je nog je eigen kledij en voeding gaat inladen. Camperland heeft dit als volgt samengevat in de gepresenteerde data (vanaf 1/1/24): “Zie in de data van het model onder “opgegeven kilogram aan opties opgegeven door de fabrikant” hoeveel kg aan opties of pakketten u bij dit model nog maximaal kunt bijnemen.

Zie ook verder onder “Nieuwe Europese richtlijn netto laadvermogen”

  • NEE = TOP! Het model haalt de Camperland norm van min. 400 kg netto laadvermogen op het standaard chassis van fabrikant. Let echter op – dit cijfer = met inbegrip van slechts 1 persoon (bestuurder)(75 kg)
  • JA = koopt dit model nooit op dit (het standaard) chassis tenzij:
    • JA = koopt dit model mits je kunt kiezen voor een hoger MTM (chassis) (indien optioneel mogelijk) of
    • JA = voorzie als alternatief een trekhaak + aanhanger om overbeladen te voorkomen v/h campermodel
    • JA = let op het extra gewicht van het aantal personen dat tegelijkertijd met de camper reist
    • JA = let op het extra gewicht van de opties die je kiest en waar de fabrikant aan een max. gehouden is

Zie verder onder CLPLUS met beladingscijfers van meereizende personen en het gewicht van slaapopties.

Bij netto beladingscijfers van de fabrikant is één persoon van 75 kg meegerekend. Je reist in 99% met z’n twee, dus eigenlijk moet er nog eens 75 kg in mindering worden gebracht voor een correct beeld. Daarnaast is er vaak de optie voor een derde (isofix) slaapplaats (zitbank naar slaapplaats) die een extra gewicht heeft (2 tot 5 kg). Of er is de mogelijkheid voor een (elektrisch hefbed of dakbed) die ook een extra gewicht op zich hebben (vaak 120 tot 150 kg). Ook de personen die meereizen (bijv. kinderen) moeten in mindering gebracht worden van het netto laadvermogen, dit is aan 75 kg/persoon.

    • MAX met gordel: heb je optioneel tot 5 slaapplaatsen en zijn er maar 4 gehomologeerde stoelen dan kun je niet met 5 reizen. Het beladingscijfer wordt dan berekend op 4 personen
    • MAX met gordel tekst: toelichting bij het bovenstaande
    • Netto 2 slapers: het gewicht van de bijzitter in mindering van je laadvermogen
    • Netto 3 slapers: het extra gewicht van de isobank + 3é persoon in mindering gebracht
    • Netto dakbed/hefbed: het gewicht van 2 personen + gewicht van hefbed of dakbed in mindering gebracht van je laadvermogen (kan in combinatie zijn met Netto 3 slapers
    • MAX in mindering: het maximale gewicht van optionele bedden + personen in mindering gebracht van het laadvermogen – conform MAX met gordel

Sinds juni 2022 is er een nieuwe Europese richtlijn voor motorhome fabrikanten – EU-uitvoeringsverordening nr. 2021/535 m.b.t het publiceren van beladingscijfers en toelaten/beperken van te installeren accessoires (de opties) die een netto laadvermogen in het gedrang brengen. De gevolgen ervan kunt u online merken bij de fabrikanten waarbij u te kennen geeft de beladingscijfers en methodes te kennen en te aanvaarden. Er wordt nu een min. en max opgegeven met een foutenmarge van 5%. U kunt de hoogste en kleinste waarden steeds in de camperland datafiches terugvinden. Wij nemen dan als uiteindelijk netto cijfer steeds de laagste waarde om het laadvermogen van het model te bepalen (in de blacklist of niet).

Camperland heeft de 5 pagina’s richtlijnen voor u vertaald. Met een CLPLUS status kunt u ze hier downloaden: https://www.camperland.be/download/nieuwe-europese-richtlijn-juni-2022-betreft-belading-en-laadvermogen-voor-fabrikanten-van-motorhomes-eu-uitvoeringsverordening-nr-2021-535/

Motorhome database © Camperland 2023-2024, alle rechten voorbehouden, prijzen en data onder voorbehoud. Deze databank is met de nodige zorg samengesteld en gemaakt om uw zoektocht naar de juiste camper te vinden. Camperland kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele fouten en de gevolgen.

Login met een CLPLUS STATUS om de volledige data inhoud te kunnen raadplegen en vooral om het filteren op de verschillende criteria toe te kunnen passen voor uw gebruiksgemak en om tot een duidelijk overzicht te komen afhankelijk van de door u gebruikte zoek- en filtercriteria. Zo vind je de camper die het best bij u past.

Geregistreerde gebruikers tijdelijk kunnen deze functies (filters) gebruiken gedurende de testfase. Verhoog je registratie (gratis) naar het clplus statuut om verder van de mogelijkheden gebruik te blijven maken.