Le Strada Regent EB op Mercedes Sprinter CDI: kwaliteit gebouwd voor koppels met comfort behoeften

Le Strada Regent EB op Mercedes Sprinter CDI: kwaliteit gebouwd voor koppels met comfort behoeften

Loading

Een opvallende uitpuilende neus geeft de Regent EB niet alleen een stoer uiterlijk maar er zit onder de motorkap ook de nieuwste Sprinter 313 CDI en 319 CDI motoren. Voor deze La Strada Regent EB kiest het merk als basismotor de Mercedes Sprinter 2.0 liter 317 CDI motor met 170 PK (125 kW) maar je kan ook optioneel kiezen voor de zeer krachtige 319 CDI met 190 PK (140 kW) motor die ook uit de 2.0 liter worden gehaald voor een bedrag van plus vierduizend tweehonderd Euro. Die motor heeft wel een extra eigen gewicht van 15 kg. La Strada bouwt vaak goed uit de kluiten gewassen VANS. Met deze 6.97 m is deze van net geen 7 meter, vergelijkbaar met de afmetingen van een halfintegraal. Heb je een rijbewijs B dan is hij er op een 3.5 ton uitvoering met eigenlijk een onvoldoende netto laadvermogen van 370 kg … dat is dan nog gerekend zonder extraatjes die je toch vaak aan je model wil toevoegen.

La Strada Regent EB koopt je dan ook best op het 4.100 kg chassis hetgeen een aanzienlijk verschil geeft met een laadvermogen van 970 kg, maar dan wel voor rijbewijs C. Het verhogen van het chassis van 3.5 naar 4.1 ton is bij La Strada toch wel met 2.618 € flink geprijsd. Die meerkost weegt natuurlijk niet op tegen de stress en de boetes door overbeladen de weg op te gaan. Wie graag wild gaat kamperen kan voor de vierwiel aangedreven versie kiezen en de motor voorzien van extra luchtaanzuiging.

EB staat voor enkele bedden die in de La Strada Regent EB behoren die tot de grootste in het La Strada gamma. Hier ook zijn beiden enkele bedden verschillend van afmetingen: 205 en 185 cm, toch een wezenlijk verschil van 20 centimeter lengte. Degene met de langste benen weet wel welk bed te kiezen. Allebei de bedden zijn 85 cm breed. Schotelveren en koudschuim matrassen zorgen voor een degelijk slaapcomfort. Ook heb je de mogelijkheid om de twee aparte bedden om te vormen tot één geheel wat in het algemeen door het publiek kan gesmaakt worden. Je hebt dan een soort van tweepersoonsbed van 195 op 185 cm …wat enorm is naar VAN normen.

De opbergruimte achteraan zorgt ervoor dat de Regent EB dagelijks kan gebruikt en geschikt is voor langere verblijven. Als het achterste deel van de bedden is opgevouwen, ontstaat er een royale opbergruimte tot aan het plafond van de camper waarin je eventueel makkelijk twee elektrische fietsen in kan meenemen. Onder het bed zit een garderobekast waar je kledij in kan ophangen.

Met een lengte van bijna 7 meter kan je wel wat doen. Bij La Strada benadrukken ze graag de Comfort Lounge in dit model. Het zitje kan in meerdere standen worden vergrendeld en is standaard uitgerust met de bekende Isofix-techniek voor een kinderzitje inclusief bevestiging aan de bovenkant. De bolle vorm van de rugleuning van de stoel, die zich aanpast aan de rugleuning, zorgt voor een comfortabele zithouding. De Comfort Lounge is verkrijgbaar in combinatie met een ruime keuze aan verschillende stoffen en lederen varianten. Talrijke houtdecors kunnen ook individueel worden gecombineerd naar jouw smaak.

Ook qua verwarming kiest La Strada voor extra luxe en een snelle opwarming met een Truma Combi 6000 Watt kachel die achteraan zit ingewerkt in de linker kast onder het bed samen met de woonbatterij. Die moet je aan de praat houden met de 2 x 11 kg gasflessen die je kan meenemen. Die gasflessen zit rechts achteraan in een gaskast die voorzien is van geleiders om de flessen makkelijk en comfortabel te wisselen. Zien we vaak, ook in duurdere modellen, de fabrikanten kiezen voor (maar) een 80 Ah batterij, La Strada voorziet in de EB een gel batterij met een capaciteit van 100 Ah.

Zo ook heeft de keuken niet die kleine koelkast van 80-90 liter maar zit er een AES in van 133 liter ingebouwd die je aan beiden kanten praktisch kunt openen. Optioneel kan je ook kiezen voor een compressor model.

De 3-in-1 badkamer staat klassiek ingepland achter de zitbank van de dinette. De douche kan comfortabel genoemd worden naar maatstaven van een VAN. Om ruimte vrij te maken is er nu een uit- en dichtklapbare lavabo voorzien. Om te kunnen douchen trek je de handdouche uit de wastafel, vouw je de wastafel opzij en kun je een gordijn uittrekken en de opvouwbare douchedeur openen of dichtdoen.

    • EB is optioneel verkrijgbaar in een 4 x 4 uitvoering
    • 4 zitplaatsen met gordel
    • 2 slaapplaatsen
    • Gasfornuis met 2 pitten
    • Bandenmaat 235/65R16C – 16 inch velgen
    • EB is optioneel verkrijgbaar in een 4 x 4 uitvoering maar krijgt dan een andere bandenmaat: 225/75R16C waardoor het model in totaal 8.5 cm hoger zal worden
    • Optioneel is een reservewiel verkrijgbaar
    • Vers watertank 100 liter
    • Afvalwatertank een stuk kleiner met 70 liter
    • Totale buitenhoogte 2.83 m
    • Wielbasis 4.33 m
    • Massa in rijklare toestand op het 3.500 kg chassis 3.130 kg.
    • Aanhanger dan max. 2.8 T geremd
    • Met het chassis van 4.100 kg mag je een geremde aanhanger trekken van 3.500 kg
    • Gecombineerde spoelbak en kookplaat met tweedelige glazen afdekking
    • Praktische schappen met oplaadpunt voor uw mobiele apparaten
    • Draaibare stoelen voor comfortabel reizen
    • Hoogwaardige, moderne dagrijverlichting
    • Volautomatische digitale besturing van alle belangrijke functies
    • Praktische keukenindeling met koper metallic meubelfronten

De REGENT is ons compact model op de basis van een Mercedes Sprinter. Ideaal voor twee personen die onderweg van comfort willen genieten.”

Naast de Regent EB is er ook een Regent S maar die is een meter korter (5.93 meter) en heeft een lagere basisprijs.

Herlees nog eens het vorige artikel over de La Strada Regent 4×4 uit 2022 – https://www.camperland.be/campers/modeljaar-2022/vernieuwde-la-strada-avanti-modellen-2022-op-fiat-en-vierwielaandrijving-op-de-nova-en-regent-op-mercedes/

Prijzen in Duitsland (01.2023 – 19% BTW) (Prijs in België of Nederland plus 5 tot 10%)

Het model met de kleinste motor van 170 PK op een chassis van 3.5 T begint vanaf 92.779 €.

In Nederland gezien vanaf 107.280 €

Zoals hierboven beschreven raden we u minimum de versie aan op 4.100 kg waarbij de prijs dan begint vanaf 95.397 € (zie foto). Het model zoals tentoongesteld werd op het CMT in Stuttgart was uitgerust met talrijke pakketten, het logische 4.1 T chassis met de 190 PK motor en o.a. zonnepanelen kwam uit op 159.463 €

13e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
87 %

La Strada VANS

3
Waterdichtheidsgarantie 2.5
Beoordeling Camperland 3.5

Beter

  • Duitse kwaliteit
  • Goede naamsbekendheid
  • Goede kwaliteit

Minder

  • Prijs
  • Alleen # Van-modellen
  • Opletten met belading bij sommige modellen
  • Onduidelijke garantietermijnen
    • Nederlandstalige klanten klagen over het ontbreken van Nederlandstalige handleiding(en) bij aankoop van een La Strada
20
Merk La Strada – UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op “Bewaar aantal sterren”

La Strada – VANS

La Strada Nova M = 100% uit polyester = 100% houtvrij

Andere modellen

De basisvereiste voor de kwaliteit van een camper is altijd de constructie. En op dit gebied heeft La Strada in de loop der jaren een maximale knowhow opgebouwd.

Aanverwante La Strada onderwerpen – artikelen

Fotomateriaal Camperland.be @ CMT Stuttgart 01.2023

© Publicatie Camperland.be 2023, alle rechten voorbehouden.