La Strada Avanti F een busje speciaal voor Families met een hefbed in het dak en 4 tot 5 slaapplaatsen

La Strada Avanti F een busje speciaal voor Families met een hefbed in het dak en 4 tot 5 slaapplaatsen

Loading

Zijn er veel gelijkenissen tussen de Avanti C en Avanti E, dan zijn er toch grotere verschillen met de La Strada Avanti F die met 2.89 meter buitenhoogte hoger is, omdat er in het dak een bed zit verwerkt. Desondanks blijft er dan binnen toch nog een stahoogte over van net geen meter negentig. De Fiat Ducato Multijet 3 met 140 PK zijn gebleven alsook de breedte van 2.05 m, de lengte van 6.36 meter en zijn chassis van 3500 kg, dat uit te breiden is naar een 4.2 T chassis voor rijbewijs C. De Avanti F is door La Strada speciaal gebouwd voor families. 

Met 4 zit- en slaapplaatsen mogen ze daar wel aanspraak op maken. Beter nog, je kan optioneel ook nog eens voor een omvormbare zitbank tot slaapbank komen, zodat je zelfs 5 slaapplaatsen kan bekomen. Nadeel van dit alles? Het laadvermogen zakt naar 450 kg. Dat is niet spectaculair veel voor een VAN maar wel aanvaardbaar. 

Dit model gaat een stuk verder dan de klassieke busjes en biedt u direct een dubbele bodem aan met een 100% horizontale vloer, waardoor het een klasse beter is dan de gemiddelde VAN.

Alhoewel hij tot plus zes meter lang is heeft de Avanti F geen bedden in de lengte maar in de breedte. Het dwarsbed met schotelveren en een hoogwaardige matras zorgen voor comfort in het achterbed. Dwars geplaatst omdat men er moet voor zorgen dat er vooraan nog voldoende ruimte over bleef voor een tweede bed. Aan de ene zijde van de zijflank is er een 10 cm uitpuilend gedeelte zoals we dat ook bij Affinity, Hymer en Westfalia al eerder hebben gezien. Dat is tien centimeter winst voor de lange benen 😊.

Het bed dat boven de boven de cockpit uitkomt kan iets worden verlaagd en creëert een gezellige maar vooral zeer ruime slaapruimte voor nog eens twee volwassen personen. Minder goed is dat je wel een ladder nodig hebt om in het bed te geraken. Zeker op latere leeftijd ben je daar geen fan van. Er is ook geen bescherming voorzien om niet uit het bed te kunnen vallen… je bent gewaarschuwd. Wanneer het bed naar beneden is kunnen je natuurlijk het zitgedeelte als dusdanig niet meer gebruiken. Ze zal dus toch altijd met z’n vieren goed moeten kunnen afspreken.

Er is nog altijd genoeg plaats gevonden om een keukenblok te installeren met 2 pitten en met een AES koelkast met 80 liter. Er is geen tafelbladverlenging voorzien maar wel een sjiek imitatie marmeren werkblad.

Daarnaast ook een badkamer met een douche met toilet en lavabo. Tijdens het douchen moet je wel een gordijn gebruiken om de rest nog droog te houden. Dit soort van systemen laten me altijd wat op m’n honger zitten qua afwerking en inventiviteit. Er is ook niets voorzien om bijvoorbeeld het toilet weg te draaien want die zit tijdens de douchen toch een beetje ongemakkelijk in de weg.

Ook bij dit model kan je kiezen voor een compressorkoelkast van 81 liter (optioneel) in plaats van de standaard AES koelkast. Ikzelf vind dit een rare keuze want met de AES kan je ook nog koelen op gas terwijl de compressorkoelkast enkel op 12 V of 220 V kan werken. Over de smaak van het interieur kun je gewoon niet discussiëren: met een keuze uit 83 bekledingsstoffen en 30 ledervarianten, kun je toch wel een interieur vinden dat bij je past.

De garage is atypisch ingericht, hier geen kasten links en rechts onder het bed maar de kasten zitten vooraan over de breedte van de camper. Dit heeft als voordeel dat ze gemakkelijk bereikbaar zijn via de woonkamer. Anderzijds levert dit achter in een laadruimte op over de gehele breedte van het voertuig.

    • Beddenmaat achter (dwarsbed): 197 cm op 145 cm
    • Hefbed vooraan: 200 cm op 130 cm
    • Optionele 5e bed zitgroep: 185 op 60 cm
    • Bandenmaat: 225/75R16 C – 16 inch
    • Schoonwatertank: 100 l
    • Vuilwatertank: 90 l
    • Verwarming Combi 4000 Watt
    • Accucapaciteit: 100 Ah Gel
    • Gasvoorraad: 2 x 11 kg
    • Wielbasis: 4.035 m
    • Gewicht in rijklare toestand: 3.050 kg

De buitenwanden en achterdeuren zijn prettig bekleed met velours hetgeen ook een dempende functie heeft op het geluid. Wat ontbreekt is een handgreep om deze achterdeuren van binnenuit te openen.

https://www.camperland.be/campers/modeljaar-2023/la-strada-avanti-c-2023-ruim-dwarsbed-en-zelfs-een-aparte-douche-uit-te-breiden-met-8-pakketten/  

en La Strada Avanti E op https://www.camperland.be/campers/modeljaar-2023/la-strada-avanti-e-met-enkele-bedden-en-een-ruime-badkamer-in-een-modern-wit-zwart-stijlconcept/

Zie ook de datafiche van de La Strada Avanti F in 2022 – https://www.camperland.be/motorhomes2022/la-strada-avanti-f-13376/

Prijzen in Duitsland (01.2023 – 19% BTW) (Prijs in België of Nederland plus 5 tot 10%)

Net als bij de andere twee modellen La Strada Avanti C en Avanti E is de basisuitrusting voorzien van het techniek en comfort “Pakket 1” wat de aankoopprijs brengt op 79.894 €.

Met de extra opties zoals de zwarte metallic kleur, een automaat en 180 PK motor, een zonnepaneel van 100 Watt met toebehoren en twee extra pakketten, een Truma Combi 6000 watt kachel maar dan op diesel, kwam het tentoongestelde model uit op 102.531 €.

Gezien op Truck Scout 24 in Duitsland – La Strada Avanti F met 180 PK en automaat op een 4. 25 ton Fiat Maxi voor rijbewijs C, in metallic grijs en met 2 optionele pakketten vanaf 106.508 € (02/2023).

13e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
87 %

La Strada VANS

3
Waterdichtheidsgarantie 2.5
Beoordeling Camperland 3.5

Beter

  • Duitse kwaliteit
  • Goede naamsbekendheid
  • Goede kwaliteit

Minder

  • Prijs
  • Alleen # Van-modellen
  • Opletten met belading bij sommige modellen
  • Onduidelijke garantietermijnen
    • Nederlandstalige klanten klagen over het ontbreken van Nederlandstalige handleiding(en) bij aankoop van een La Strada
21
Merk La Strada – UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op “Bewaar aantal sterren”

La Strada – VANS

La Strada Nova M = 100% uit polyester = 100% houtvrij

Andere modellen

De basisvereiste voor de kwaliteit van een camper is altijd de constructie. En op dit gebied heeft La Strada in de loop der jaren een maximale knowhow opgebouwd.

Aanverwante La Strada onderwerpen – artikelen

Fotomateriaal Camperland.be @ CMT Stuttgart 01.2023

© Publicatie copyright Camperland.be 2023, alle rechten voorbehouden.