Forster (Eura Mobil) heeft nieuwe half-integraal modellen voor 2020 tegen concurrentiële prijzen

Forster is het low-cost model van de Duitse camperbouwer Eura Mobil, een motorhomefabrikant onder de vleugels van het Italiaanse Trigano. Veel informatie over Forster kun je bij Camperland (nog) niet vinden. Ik zie regelmatige bezoekers naar informatie over Forster zoeken. Het low-cost merk, dat in Duitsland gebouwd wordt, heeft de laatste jaren dan ook wel aan verbeterde kwaliteitsnormen gewerkt en dat kan je toch wel zowel aan de binnen- als buitenkant merken. Vraag ik, hoe kan een Duits merk een low-cost model bouwen? Antwoord? Omdat ze in Italiaanse fabrieken gebouwd worden waar de loonkosten lager liggen dan in Duitsland, bijvoorbeeld.

Daardoor slaagt Forster erin om volwaardige half-integralen te bouwen van rond de 50.000 €. Maar, sorry, dit is eigenlijk niet zo uitzonderlijk. Ook andere merken (zelfs Dethleffs uit de Hymer group) slagen erin om reeds modellen aan te bieden vanaf 50.000 €. Als ik zou moeten kiezen dan gaat mijn voorkeur toch eerder richting de Duitse gebouwde campers van Carado, Sunliving en de vooral de nieuwe Dethleffs Just 90 serie. Ook de Fransen kunnen campers bouwen in deze prijsklasse vanaf 50.000 € zoals modellen bij Chausson en Challenger.  Denk niet dat Forster enkel maar half-integralen bouwt, nee ze hebben ook buscampers en integraal modellen.

Persbericht Forster – Zelfs met de half-integralen rust Forster niet op het succes van de afgelopen jaren. Het modellengamma wordt van buiten en van binnen volledig vernieuwd en uitgebreid met twee plattegronden, en wordt diepgaand bijgewerkt in de bekende modellen. Met de T 649 HS presenteert Forster voor het eerst een plattegrond met een zitgroep achterin. Met de 741 EF beleeft de langsbank tegenover de Forster nu zijn première en de 649 SB toont de laatste evolutie van een vaak over het hoofd gezien compact comfortmodel.

De focus op de compacte klasse komt ook tot uiting in het nieuwe assortiment: van de acht indelingen voor de halfintegraal zijn er nu 5 modellen niet meer beschikbaar in de klasse tot een lengte van 7 m. De klassieke punten zoals een moderne lichtgewicht constructie, sommige met een laadvermogen van meer dan 750 kg in de klasse van 3,5 ton, een elektrisch hefbed zonder meerprijs, een moderne GFK-carrosserie en een aantrekkelijke prijs-prestatieverhouding blijven natuurlijk behouden voor de fans van het merk. Ook zijn er nieuwe features zoals de Isofix kinderzitje beugel, die nu al in de standaarduitrusting zit.

Het uitgangspunt voor de nieuwe generatie zijn de 4 fans speciale modellen van vorig seizoen (2019), die zeer goed werden ontvangen op de markt en daarmee dienen als maatstaf en blauwdruk voor de nieuwe generatie. Naast de praktische voordelen van een stahoogte vergroot tot 2,04 mnieuwe plattere raamkozijnen, draaiknopsloten en nieuwe deuren met ramen en vuilnisbakken krijgen de gedeeltelijk geïntegreerde nieuwe achterlichten.

Het interieurdesign met lichtbruin meubilair, beige, hoogglans kastdeuren en keukenfronten geeft spontaan een gevoel van welzijn als thuis. De bekleding, werkbladen en wandelementen in dezelfde kleuren worden versterkt door sfeervolle sfeerverlichting en glanzende chromen applicaties.

Zoek een dealer van Forster in Duitsland op – https://www.forster-reisemobile.de/haendler/

Zie ook – https://www.camperland.be/merkengroep/trigano-fabrikant/eura-mobil/forster-trigano-groep/forster-duitse-low-cost-camperfabrikant-trigano-groep/

Bronnen – o.a.  foto en teksten press nieuws Forster – https://www.forster-reisemobile.de/die-neuen-teilintegrierten-moderner-leichtbau-und-attraktive-ausstattung-zum-einsteigerpreis/