Nieuwe satellietsysteem Oyster V (Vision) Premium van Ten Haaft heeft nu een app-bediening

Nieuwe satellietsysteem Oyster V (Vision) Premium van Ten Haaft heeft nu een app-bediening

Ten Haaft komt met een nieuwe Oyster Vision Premium op de markt die te bieden is via een APP.  Dit nieuwe satellietsysteem met app-bediening, GPS, kompas en kantelsensor wordt reeds ingebouwd in de liners van Morelo (uit de Knaus groep). Dit systeem richt zich zonder zoeken nauwkeurig op de satelliet en biedt comfort van topklasse. Met de Oyster V kiest Ten Haaft voor een nieuwe weg in mobiele antennetechnologie: met minder gewicht, een nog compacter ontwerp en verbeterde technische kenmerken vergeleken met voorgaande systemen.

Met een hoogte van slechts 17 cm is de Oyster V-generatie uiterst compact: dankzij de gebogen vorm van de voedingsarm heeft het antennelichaam in rustpositie zeer weinig ruimte nodig. Dezelfde lage hoogte wordt ook behouden door Oyster V-systemen uitgerust met de TWIN LNB en SKEW-optie.

De antenne ‘kent’ te allen tijde de posities van de satellieten en richt zich er rechtstreeks op – lange en vervelende scancycli behoren tot het verleden. Wat is het geheim achter deze technische vooruitgang? De interactie tussen GPS, 3D-kompas en hellingssensor. Het Global Positioning System (GPS) identificeert de locatie van uw voertuig, het 3D-kompas identificeert de koers ervan (en die van de antenne dienovereenkomstig) en de hellingssensor bepaalt precies de helling van het voertuig. Het effect van een hellend terrein wordt vaak onderschat; slechts een paar graden kunnen al voldoende zijn om aanzienlijke signaalvervorming te veroorzaken. Dit effect is sterker dan dat van de voertuighoogte terwijl het zich tussen valleien en bergen beweegt. Om dergelijke fouten te elimineren, past de sensor indien nodig de antennepositie aan.

Je hebt de keuze uit 3 opties

    1. TWIN LNB voor meer maatwerk: het satellietsysteem is optioneel verkrijgbaar met een TWIN LNB. Deze optie biedt twee satellietverbindingen, waardoor afzonderlijke programma’s naar een tweede ontvanger of een tweede tv-toestel met geïntegreerde ontvanger worden gestuurd.
    2. SKEW voor meer bereik: voor optimale ontvangst aan de rand van de voetafdruk van een satelliet in zuidwestelijke en zuidoostelijke regio’s moet de LNB (Low Noise Block) mogelijk worden geroteerd. Dit is nodig omdat de kromming van de aarde ervoor zorgt dat de ontvanger wegkantelt van de oriëntatie van het satellietsignaal, ook wel de scheefhoek genoemd. Om deze scheve hoek te compenseren moet de LNB zo worden gedraaid dat de satellietsignalen in precies de juiste hoek op de antenne vallen om een ​​maximaal ontvangstbereik te garanderen. De optionele SKEW-functie omvat een kleine elektromotor die de LNB automatisch aanpast.
    3. TWIN-LNB SKEW voor maximaal comfort: de combinatie met TWIN-LNB en SKEW biedt een maximaal comfort en een groot voordeel voor beide systemen.

Voor meer info zie de website op https://ten-haaft.com/en/oyster-v/

Bronnen teksten en fotomateriaal https://www.morelo-reisemobile.de/expertentipps en https://ten-haaft.com/en/oyster-v/

Bewerking, publicatie en vertaling © 05.2024 Camperland.be

Loading