Prijskraker – nieuwe Dethleffs Yoka Go T1 halfintegraal op Ford Transit 130 PK met de meest modulaire en flexibele Dethleffs indeling ooit met garage achterklep

Prijskraker – nieuwe Dethleffs Yoka Go T1 halfintegraal op Ford Transit 130 PK met de meest modulaire en flexibele Dethleffs indeling ooit met garage achterklep

Loading

Het Duitse Dethleffs presenteerde op het Salon Van Düsseldorf een nieuwe modulair concept op het chassis van de Ford Transit met 2.0 liter TDCi Ecoblue 130 PK (96 kW) Euro 6-E motor: de halfintegraal Yoka Go T1 op 3.500 kg. Deze Yoka Go staat voor een modulaire en flexibele Dethleffs indeling ooit die in een camper mogelijk werd gemaakt. Volgens de persberichten richt Dethleffs zich met deze camper vooral op het jonge publiek dat kiest voor avontuurlijk reizen. Daarbij heeft Dethleffs er ook oog voor dat het jonge koppel de camper voor dubbel gebruik kan toepassen zoals voor woon-werkverkeer. De magie van de Yoka Go zit in het feit dat de camper is uitgerust met een ingenieus railsysteem voor de zitgroep, met een grote garageachterklep en een extra grote brede en dubbel te openen zijdeur.


    • 5.99 m lengte op 2.20 m breedte, hoogte 2.69 m met een stahoogte van 1.9 m
    • wielbasis 3.3 m
    • bed 205 op 135 cm goed voor 2 slaapplaatsen
    • 2 zitplaatsen, in optie uit te breiden tot 4
    • netto laadvermogen op 1/10/23 nog onbekend
    • zeer kleine koelkast met 35 liter
    • vers- en afvalwatertank slechts 10 liter

Met zijn kleine tanks en koelkast lijkt de Yoka Go T1 eerder op een grote uit gevallen minivan dan op een halfintegraal. Het voertuig past voor degenen die ruimte zoeken en dubbel gebruik.

De nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal op Ford Transit Trail (Erwin Hymer groep) richt zich op een avontuurlijk publiek
De nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal op Ford Transit Trail (Erwin Hymer groep) richt zich op een avontuurlijk publiek

Met afmetingen van 5.99 m in lengte, een hoogte van 2.69 m en 2.20 m in breedte is de Yoka Go compact en toch nog wendbaar. Bijzonder is de 1.15 m brede dubbele vleugeldeur als instapdeur en de achteraan een garageachterklep met raam die je een zeer makkelijke toegang verschaffen tot het voertuig.

Dankzij een groot aantal opties kan de Yoka Go worden aangepast en aangevuld. Er kan onder andere worden gekozen voor een Eberspächer dieselverwarming, airconditioning en een tweede lithiumbatterij met 168 Ah. Er is ook een buitendouche met koud water. Het middelste deel van het bed kan worden weggeklapt, waardoor er genoeg ruimte is om via de grote achterklep een fiets of surfplank naar binnen te schuiven. Maar je kunt ook via de zijdeur, die dubbel in breedte is uitgevoerd, een mountainbike naar binnen rijden.

De nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal op Ford Transit Trail (Erwin Hymer groep) richt zich op een avontuurlijk publiek @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
De nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal op Ford Transit Trail (Erwin Hymer groep) richt zich op een avontuurlijk publiek @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be

Keuken

Tot de standaarduitrusting van de Dethleffs Yoka Go behoort een keuken met inductiekookplaat en spoelbak. Je kunt dineren en ontspannen in het zitgedeelte achterin, dat is uitgerust met een multifunctionele tafel. De keuken kan optioneel worden aangevuld met een koelbox van 35 liter.

Bijzondere woonkamer en slaapkamer

Hoe kan je in een camper aan ruimte winnen? Dethleffs kiest voor zijn Yoka Go om de zitgroep achterin ook dienst te laten doen als slaapgelegenheid. Deze zitgroep  kan snel worden omgebouwd tot een (smal) bed van 1.35 m breedte op 2.05 m lang. De slijtvaste vloer is voorzien van rails, zodat je zelfs een derde en vierde stoel kunt toevoegen. Deze zijn verkrijgbaar als optionele extra’s evenals de extra optionele grote kledingkast met een kledingroede en planken.

De nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
De nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
Veel laadruimte voor allerlei sporten voor het jonge publiek in de nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
Veel laadruimte voor allerlei sporten voor het jonge publiek in de nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be

Opties

    • Yoka Go Plus – 16 inch velgen, Ford Transit Heavy Duty 3.500 kg chassis, ABS, EBD, ESP, TCS, Hill Start Assistant, zijwind en veiligheidsrem assistent, passagiersairbag, kapiteinsstoel Pilotenstoelen, cruise control, GFK dak, maxi achterklep 135 op 185 cm, GFK zijwanden, 95 Ah accu)
    • Yoka Go Premiumpakket – airco cabine, dashboardkastje met deksel, Trendline interieurpakket, koplampen met statische bochtenverlichting, sideskirts gespoten in voertuigkleur, voorbumper gespoten in voertuigkleur, mistlampen, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels
    • Yoka Go Designpakket  – kozijnramen met dubbele beglazing inclusief horren en verduistering, Yoka Design exterieurstickers
    • Yoka Go Pakket Xluifel, achteruitkijkcamera
    • Yoka Go Moniceiver inkl. Bluetooth, multimediacenter, Apple CarPlay, Android Auto
Grote dubbele ingangsdeur en garageklep achteraan bij de nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
Grote dubbele ingangsdeur en garageklep achteraan bij de nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal (Erwin Hymer groep) @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be

Het voertuig is gericht op avonturiers die op zoek zijn naar een voordelige camper. Je kunt extra opbergruimte creëren met de optionele bovenkastjes van textiel, apart verkrijgbaar als accessoire. Men maakt in de Yoka Go maakt veelvuldig gebruik van duurzame lichtgewicht materialen zoals aluminium en composiet. Dit zorgt niet alleen voor een lager brandstofverbruik, maar ook voor meer laadvermogen.

    • Extra grote kledingkast met planken en kledingroede
    • Grote achterklep met raam
    • Bedombouw met een ligoppervlak van 135 cm op 205 cm
    • GVK-structuur met volledige isolatie
    • Zitgroep achterin met vrijstaande multifunctionele campingtafel
    • Duurzame vloer met luchtvaartrails voor flexibele montagemogelijkheden
    • Voorbereiding voor textiel dakkasten
    • Unieke grote 2-vleugelige opbouwdeur met een breedte van ca. 115 cm
    • Royaal gevoel van ruimte dankzij weinig vast meubilair en rechte buitenmuren
    • Voorbereiding voor een optionele 3e en 4e zitplaats dankzij de railvloer met airlinerails
    • Praktische keuken met inductiekookplaat en zeer kleine vers- en grijswatertank van 10 liter

Zie ook de website van Dethleffs op https://www.dethleffs.de/wohnmobile/yoka-go/

De Yoka Go is verkrijgbaar vanaf 57.412 € in Duitsland (09/2023).

De nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal op Ford Transit Trail (Erwin Hymer groep) richt zich op een avontuurlijk publiek @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be
De nieuwe Dethleffs Yoka Go halfintegraal op Ford Transit Trail (Erwin Hymer groep) richt zich op een avontuurlijk publiek @ Salon van Dusseldorf 08.23 - foto © Camperland.be

Dethleffs logo
16e plaats (50)
kwaliteitslabel camperland 2021
84 %
41e plaats (op 67)
kwaliteitslabel camperland 2023
59 %

Dethleffs Vans, minivans en motorhomes

3.6
Waterdichtheidsgaranties 3.0
Beoordeling Camperland 4.2

Beter

  • Duitse kwaliteit
  • Ruim # modellenaanbod
  • Goede beladingscijfers
  • Ook luxe modellen
  • # keuze modellen
  • # keuze merken motoren
  • Innovatief merk

Minder

  • Niet alle modellen 100% houtvrij
  • 6 jaar op waterdichtheid
  • Kleine mankementen die je niet verwacht
26
Merk Dethleffs – UW waardering

U bent vandaag of vroeger camperbezitter geweest van dit merk?
Geef met de sterren (van 1 tot 5) jouw waardering voor het merk.
Het eindresultaat is een gemiddelde van alle stemmen.
1. Geef het aantal sterren op
2. Klik op “Bewaar aantal sterren”

Dethleffs (half-) en integralen

6 jaar garantie

LifeTime Plus isolatie

Geschikt voor gebruik in alle seizoenen.

Dethleffs
sinds 1931

Modellen met LifeTime zijn 100% houtvrij

  • LifeTime Plus = 100 % houtvrij met verbeterde celstructuur maar dit geldt niet voor alle modellen
  • Er zijn 2 constructie reeksen met verschil in kwaliteit: kies bij voorkeur voor de LIFETIME PLUS modellen met een 100 % houtvrije constructie
  • hagelbestendig dak

 

  • Just 90 serie wanden en dak 35 mm, bodemplaat 49 mm dikte
  • Trend serie 100% houtvrije LifeTime Smart bodemconstructie

Aanverwante Dethleffs camper vans, alkoven, compacte campers, halfintegralen en integralen onderwerpen – camper en motorhom artikelen

Bronnen o.a. https://camper-style.nl/dethleffs-yoka-go-caravan-salon-2023/ – https://nl.truckscout24.be/voertuiggegevens/Caravans-Campers-Dethleffs-Yoka-Go-Modellneuheit-2024-Markteinf%C3%BChrung-Camper/20821813/2 – en https://www.campersite.nl/dethleffs-yoka-go-compacte-en-veelzijdige-halfintegraal-camper-voor-avonturiers/ en foto’s Camperland.be Dethleffs Yoka Go modeljaar 2024 op Salon Van Düsseldorf 08.2023

© Publicatie Camperland.be alle rechten voorbehouden.